Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny #7 stang

 Besvar Besvar
Forfatter
Lasse Munkholm Skovsted Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zioux

Tilmeldt:: 07 Aug 2016
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zioux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ny #7 stang
    Sendt: 17 Okt 2016 kl. 21:37
Hej igen..

Jeg er på udkig efter en #7 fluestang og helst med 'fast action', da jeg ikke er rutineret..
- Hvis jeg selv kigger, så kigger jeg efter en 9' #7 med fast action til et sted mellem 1000 og 1500, dog er jeg villig til at gå en smule højere op, hvis det kan betale sig Smile

Jeg ligger inde med et "Scierra EDP+" hjul, som holder ca. 50m backing og WF #7 flueline.. Den regner jeg bestemt med at smide på den nye stang.

Så ja.. Herfra mangler jeg bare de gode bud på en ny #7 stang Tongue

Tak på forhånd! Beer
MVH. Lasse
Til top
Lasse Munkholm Skovsted Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zioux

Tilmeldt:: 07 Aug 2016
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zioux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Okt 2016 kl. 21:40
Glemte helt det vigtigste.. Den skal bruges til:
Kyst, fjord og gedder..
Primært fjord (limfjorden), men regner med at rykke til kysten når jeg har taget mine første HØ i fjorden.
Gedder er bare noget der skal prøves Smile
MVH. Lasse
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2016 kl. 12:47
Citat: Zioux

Hej igen..

Jeg er på udkig efter en #7 fluestang og helst med 'fast action', da jeg ikke er rutineret..
- Hvis jeg selv kigger, så kigger jeg efter en 9' #7 med fast action til et sted mellem 1000 og 1500, dog er jeg villig til at gå en smule højere op, hvis det kan betale sig Smile

Jeg ligger inde med et "Scierra EDP+" hjul, som holder ca. 50m backing og WF #7 flueline.. Den regner jeg bestemt med at smide på den nye stang.

Så ja.. Herfra mangler jeg bare de gode bud på en ny #7 stang Tongue

Tak på forhånd! Beer

Det bedste råd er at tage hen til en forhandler, hvor du kan afprøve de forskellige stænger. Den stang der er passer den ene, kan være helt forkert til en anden! 
Men til dit budget, kunne det være nærliggende, at foreslå at prøve en Scierra Salis, der mange steder sælges for kr. 1495-.
Jeg kender ikke selv stangen, men den får da rosende omtale bl.a. i denne tråd:

K&B med valget

Mvh
Henning
Til top
Lasse Munkholm Skovsted Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zioux

Tilmeldt:: 07 Aug 2016
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zioux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2016 kl. 23:01
Hej igen Smile
Var i Viborg i dag og valget endte på en A.Jensen Spook Stalker 9' #7.. Super lækker stang, med hurtig action (som jeg godt kan li') og så føles cork'en som fantastisk kvalitet, MEGET bedre end den gamle Scierra SRX V2 9,6' #7 Thumbs Up
- På nettet er den normalt til at finde til omkring 3.500,-.. Men fik den til kun 1.700,-!

Desværre fandt jeg ikke TFO BVK, som jeg egentligt havde sat mig for, men så fandt jeg denne og så prisen.. Tog den i hånden og det var ren kærlighed Big smile 

Men igen, tak for hjælpen.

Knæk & bræk Wink
MVH. Lasse
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2016 kl. 18:21
Hej Lasse.

Jeg har en TFO BVK 9 fod klasse 7, som er custumbygget af Korsholm, dvs. original klinge, hvor Korsholm har monteret korkhåndtag, fightingbutt, hjulholder og stangringe i absolut topkvalitet, langt flottere og bedre monteret end den originale, og så har jeg et originalt TFO cordurarør dertil.

Stangen har kun været prøvekastet et par gange på græs, og fremstår derfor i absolut perfekt stand og er som ny at se på!

Jeg gav omkring 2.300 kr. for stang og rør.

Hvis du er interesseret i en reservestang (for nu har du jo købt en anden stang!), så vil jeg godt sælge stangen for 1.500 kr., og jeg betaler den forsikrede forsendelse!

Jeg ved godt, at det ikke er meget under prisen for den originale fabriksbyggede stang, men til gengæld er min TFO BVK langt bedre og flottere monteret, og så følger der et originalt TFO cordurarør med, hvilket der ikke gør til den fabriksbyggede!

Bo Kluxen


Redigeret af Bo Schødt Kluxen - 19 Okt 2016 kl. 18:29
Til top
Lasse Munkholm Skovsted Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zioux

Tilmeldt:: 07 Aug 2016
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zioux Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2016 kl. 16:28
Hej Bo
Tak for tilbuddet, jeg kunne egentligt godt finde på at sige ja til det.. Men jeg finder den desværre ikke interessant til din pris.
Jeg kan trods alt købe en ny til 1.599,- (godt nok ikke custombygget), men ny.. Så efter min egen mening lyder det af lidt meget for en brugt stang (hvertfald for meget til mig og især når det er som reserve stang.)

Tak for tilbuddet.

Knæk & Bræk
MVH. Lasse
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2016 kl. 17:37
Tag i mente at BVK'en generelt er virkeligt elendigt monteret og korken ligner noget en hund har tygget i.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum