Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

I gang igen

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyF

Tilmeldt:: 01 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: I gang igen
    Sendt: 14 Sep 2016 kl. 00:58
Hejsa
Har hygge fiske siden jeg var 7 år, men har holdt en pause på små 15-20 år og vil nu tage  hobbyen op igen da familie liv osv nu tillader det.
Så er der en klub når kbh der fluefisker mere end andre, er klar over Hvidovre har et par gode forretninger og sikkert også en fin klub.
Jeg har tænk mig at droppe mit grej fra 70' af og skaffe noget up to date, er der ellers et sted hvor man kan finde nogle fluefiskere være sig online eller i klubber, så man kan komme ordentligt igang igen....

Men Tommy
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2016 kl. 06:49
Vil foreslå Solrød Sportsfiskerklub "Regnbuen" hvor vi har fiskeretten i Karlstrup Kalkgrav-hvor der udsættes regnbueørreder.
Mange medlemmer fisker disse udelukkende med flue-og naturen er skøn så der er mulighed for mange gode oplevelser i vel nok Danmarks smukkeste p&t sø.Som medlem må man fiske året rundt bortset fra et par korte perioder hvor der er fredninger op til et par konkurencer.
Hvis interesse se klubbens hjemmeside-_facebookside for yderligere info.
Kalkgraven ligger lige ved sydmotorvejen med afkørsel i Solrød v.Mac Donnald så den er let at komme til.
Hvis du vil prøve fiskeriet inden du beslutter dig, er der dagkortsalg på Q8 tanken-lige ved Mac Donnald(kr.140,00 for et dagkort).
Herudover arrangerer klubben også et antal havture fortrinsvis for medlemmerne med store rabatter.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2016 kl. 08:37

Hej Tommy, der er kun nogle få vandløb på Sjælland, hvor du kan få adgang til fluefiskeri, men der er to andre muligheder, du kan dyrke fluefiskeri på kysten efter havørreder med hornfisk og torsk som bifangster, du kan også fluefiske efter gedder i søerne, og det er faktisk en ret spændende variant af fluefiskeriet. 


Jeg vil foreslå, at du melder dig ind en lystfiskerklub, som er medlem af SU - http://www.fiskeren.dk - elller Fiskeringen - http://www.fiskeringen.dk - begge disse to sammenslutninger tilbyder deres medlemmer adgang til masser af fiskevand, de har både i de fleste søer på Sjælland, og de har også både i saltvand, men besøg deres hjemmesider og se selv hvilke muligheder de tilbyder.


Hvis du vil fluefiske efter gedder, så kan jeg også foreslå, at du melder dig ind i Lystfiskeriforeningen - http://lystfiskeriforeningen.dk - det er en af Sjællands største foreninger, som har en kæmpe flåde på næsten 100 både i alle de større sjællandske søer, på mange af bådene er der gode 4-takt motorer, og Lystfiskeriforeningen råder også over hytter med mulighed for overnatning ved Furesøen, Lyngby Sø, Esrum Sø, Gyrstinge Sø og Tisø.


Fællesnævneren for SU, Fiskeringen og Lystfiskeriforeningen er, at når medlemmerne har betalt deres kontingent, så kan de frit bruge foreningernes faciliteter, som de booker on-line på de respektive hjemmesider.



Redigeret af NRE - 14 Sep 2016 kl. 13:34
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2016 kl. 22:27
Hej Tommy
Som Niels rigtigt skriver, så kan man få stor glæde af medlemskaber. Jeg vil supplere, med at du også kunne blive direkte medlem af Danmarks SPORTSFISKER Forbund (DSF). De udgiver et super godt medlemsblad, som giver dig god inspiration og gode tips. Desuden kæmper de for at fremme lystfiskeriet og værne om vores sparsomme natur. Link til DSF http://www.sportsfiskeren.dk/
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyF

Tilmeldt:: 01 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2016 kl. 23:11
Jeg takker mange gange de herre....

Jo, der skal fiskes fra kyst,det er nok det mest spændende jeg kan tænke mig, hornfisk, ørred, torsk må da Være en ekstra bonus Star

Men i starten til jeg for styr på stangen og line igen bliver det nok sø/putandtake.

Men ideen er at finde et par hygge gutter man kan tage ud med til kysten når jeg kommer så langt.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyF

Tilmeldt:: 01 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2016 kl. 23:18
Citat: Mogens H.

Vil foreslå Solrød Sportsfiskerklub "Regnbuen" hvor vi har fiskeretten i Karlstrup Kalkgrav-hvor der udsættes regnbueørreder.
Mange medlemmer fisker disse udelukkende med flue-og naturen er skøn så der er mulighed for mange gode oplevelser i vel nok Danmarks smukkeste p&t sø.Som medlem må man fiske året rundt bortset fra et par korte perioder hvor der er fredninger op til et par konkurencer.
Hvis interesse se klubbens hjemmeside-_facebookside for yderligere info.
Kalkgraven ligger lige ved sydmotorvejen med afkørsel i Solrød v.Mac Donnald så den er let at komme til.
Hvis du vil prøve fiskeriet inden du beslutter dig, er der dagkortsalg på Q8 tanken-lige ved Mac Donnald(kr.140,00 for et dagkort).
Herudover arrangerer klubben også et antal havture fortrinsvis for medlemmerne med store rabatter.

Dette lyder lidt som noget for mig, hvordan ser det ud angående 'mentor's i klubben, jeg har da erfaring men ikke den store som fluefisker, er der klub aftener i kalkgraven så man kan få lidt tips eller møder medlemmer op tilfældigt osv....


Redigeret af TommyF - 15 Sep 2016 kl. 10:23
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2016 kl. 00:01
Citat: TommyF

Men i starten til jeg for styr på stangen og line igen bliver det nok sø/putandtake. 

Put and take fiskeri er spild af tid og penge, du lærer nemlig ikke en skid af, at fiske efter halvtamme og haleløse dambrugsørreder i en nedlagt grusgrav, og hvis der absolut skal en fisk på stegepanden efter hver fisketur, så kør forbi fiskehandleren på hjemturen, det er meget billigere end prisen for et put and take dagkort.

I alle større lystfiskerklubber er der folk som dyrke kystfluefiskeri, og hvis du efterlyser hjælp til at komme i gang med kystfluefiskeriet, så vil de helt sikkert invitere dig med på fælles ture til nogle gode kystpladser, på klub aftnerne kan de også lære dig, hvordan du selv binder dine fluer.

Og frem for alt, så kan klubkammeraterne fortælle dig alt om sidste nye grejtips, der er nemlig sket rigtig meget på grejfronten i løbet af de sidste 20 år. 
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2016 kl. 06:35
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2016 kl. 07:30
måske kunne Copenhagen fly casting club være noget for dig.

www.cfcc.dk

de har 4 gange indendørs kastetræning her i september og oktober, dog uden instruktør. Men måske du alligevel kan få et par gode tips med på vejen.

I bestyrelsen sidder et par yderst kompetente fluekastere, som har flere DK rekorder i casting disciplinerne. Det ene bestyrelses medlem sælger endvidere echo fluestænger i DK, så måske du kunne få lov og prøve et sæt i hallen.

mener de plejer og annoncere med de også har instruktion med instruktør en gang om ugen i foråret. Men kontakt dem evt. for mere info i den retning.
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2016 kl. 08:08
Prøv at kontakte vor kasserer i Solrød Sportsfiskerklub "Regnbuen" ang. Medlemsskab. Vi har ikke egentlige klubaftener i Kalkgraven men en masse dygtige fluefiskere- så vi kan sikkert finde en der kan hjælpe dig i gang igen. Gunnars telefonnr. Er56141961.SmileSmileSmileSmile
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2016 kl. 08:14
Hos os er der ikke tale om p& t i egentlig forstand idet fisk kun udsættes ca. 4 gange årligt- så der er udfordringer i at få disse til at bide og ikke som i de p& t som Niels Riis beskriver hvor der udsættes fisk næsten dagligt. Kalkgraven har meget klart vand og fiskene lever af alm. Forekommende insekter og småfisk som de jagter  så der er tale omet godt sted til at blive dygtigere. Samtidig er fiskene nomalt meget flotte og fuldfinnede og en lækker madfisk derhjemme.SmileSmile
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2016 kl. 09:52
Tommy,
der er flere gode foreninger omkring København. Du får selvfølgelig mest ud af at vælge en forening, som dyrker det fiskeri, som du selv har lyst til at genopleve. At melde sig direkte ind i Danmarks Sportsfiskerforbund opfylder ikke det du søger mht. en mentor osv.

Du vil have glæde af at få noget solid støtte på nogle ture, og der er hos flere foreninger både officielle klubture og så en række mere private ture, hvor medlemmerne blot tager ud sammen uden for de officielle ture.

Om Regnbuen er den rigtige forening, det må du selv vurdere, Mogens som anbefaler er en rigtig flink mand.

Du kan også overveje denne,
http://www.bjoernenfisker.dk/index.html

Prøv at studere turplanen, som du finder f.eks. her, det giver dig et billede af hvad fiskeri, der dyrkes.
http://www.bjoernenfisker.dk/Sider/Turplan.html


Du kan tage med på et par ture, også uden at betale kontingent. P.t. koster resten af året for en senior/pensionist kr. 250.

Selvfølgelig får du en mentor til at starte med. Klubaftener mandag og Torsdag. Fluebinding hver tirsdag formiddag. Kom f.eks. en mandag aften kl. 19.00, så kan du få masser af information.

Held og lykke med det.
Kjeld - som har formandsklokken i den forening.
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyF

Tilmeldt:: 01 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2016 kl. 10:30
Jamen dog, lystfiskere er stadig som i gamle dag, hjælpsomme og flinke. takker, jeg har lidt at læse igennem nu...

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyF

Tilmeldt:: 01 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2016 kl. 22:52
www.cfcc.dk
De er nu heller ikke tosset, men den der FaceBook side som de bruger til tilmelding osv, der er jeg desværre ikke på...
Måske senere hvis jeg kommer på FB en dag.
 


Redigeret af TommyF - 15 Sep 2016 kl. 22:54
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyF

Tilmeldt:: 01 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2016 kl. 22:57
Citat: NRE

Citat: TommyF

Men i starten til jeg for styr på stangen og line igen bliver det nok sø/putandtake. 

Put and take fiskeri er spild af tid og penge, du lærer nemlig ikke en skid af, at fiske efter halvtamme og haleløse dambrugsørreder i en nedlagt grusgrav, og hvis der absolut skal



Lol, klar tale,, ja på sigt er det kysten der lokker,,, bor jo tæt på Adveøre Holme,,, men som start ville en sø hvor der som regel er mindre vind måske lide nemmere for mig at få kastet trænet ind igen...
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyF

Tilmeldt:: 01 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2016 kl. 23:11
Citat: Kjeld Willerslev

Tommy,

Du kan også overveje denne,
http://www.bjoernenfisker.dk/index.html

Selvfølgelig får du en mentor til at starte med. Klubaftener mandag og Torsdag. Fluebinding hver tirsdag formiddag. Kom f.eks. en mandag aften kl. 19.00, så kan du få masser af information.


Jeg kontakter jeg på mail, i bor tæt på, så det ville nok være det rigtige i mit tilfælde...
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2016 kl. 23:19

Hej Tommy, prøv at se denne YouTube-video - https://www.youtube.com/watch?v=WyiFalGKf_A - de fisker i Store Vejle Å i Ishøj, det er vist meget tæt på Advedøre Holme.


Du kan læse om dagkort o.s.v. til Store Vejle Å her.

http://www.visitvestegnen.dk/lystfiskeri-i-st-vejleaa-gdk620953


Og så bør du straks oprette dig som bruger på FaceBook, her er links til tre grupper, som helt sikkert er interessant for dig.


Om kystfluefiskeri - https://www.facebook.com/groups/57176225428/?fref=ts

Om kystfiskeri i Roskilde Fjord - https://www.facebook.com/groups/465155850281435/

Om fluebinding - https://www.facebook.com/groups/flueogfluebinding/

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyF

Tilmeldt:: 01 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2016 kl. 23:55
Ja for den da, hele området ved Avedøre er ret ok og indsøerne har netop mange fisk, har aldrig fisket der men flere venner har, gad vide om der er fri fiskeri i indsøerne hvis man har fisketegn....
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2016 kl. 19:05

Vær i øvrigt opmærksom på, at det først er senere på året, at de store brakvands aborrer trækker ind i Store Vejle Å for at overvintre, du kan næsten se det på, hvor meget overtøj de to lystfiskere har på.

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyF

Tilmeldt:: 01 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2016 kl. 19:15
Tak og Yes, men lige her og nu skal jeg bare i gang, ser lige på mit gamle udstyr, stang kan bruges indtil jeg finder en ny, men hjul skal købes nu..
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2016 kl. 19:37

Jeg er for resten kommet til at tænke på, at når du har besluttet dig for, at du kun vil fluefiske i put & take og på kysten, så har du ikke det store udbytte af, at være medlem af en lystfiskerklub, og du har slet ikke noget ud af, at være medlem af en klub, hvor du også bliver medlem af DSF, de knap femhundrede kroner om året som det koster, dem kan du bruge på noget nyt fiskegrej, og hvis du vil læse DSF's medlemsblad, så kan du gøre det gratis på biblioteket.


Og så kan du i stedet søge efter en eller flere fiskemakkere i dette fora, eller på FaceBook, jeg kender en del kystfluefiskere, som hver weekend laver fælles ture, hvor de kører 3-4 stykker sammen i en bil, til udvalgte kystpladser og deler udgiften til benzin.


På sådanne fælles ture er der naturligvis en masse erfaringsudveksling, og nogle af dem mødes også privat, hvor de sammen binder nogle fluer, eller bare hygger sig over et par øller.

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyF

Tilmeldt:: 01 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2016 kl. 20:29
STOR misforståelse Smile,,,,, jeg starter nok i PT der oftest er mindre vind end ved kysten, så jeg bedre kan træne min teknik ind igen og i det hele taget, få styr på alt det man nu engang skal bruge på en tur,,,,  derefter er står den på kyst som er mit slut mål....

Og ja, lige denne form for 'venne' ture er også målet med tiden, lige som i 70'
intet kan være mere hyggeligt og en fed måde at bruge en flot dag på...

Gedde og andet i søer må komme senere... har været i Mørum et par gange, men det er 10000 år siden..

På Mandag tager jeg ud til en klubaften og siger hej, hvis arbejdet tillader....
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2016 kl. 21:01
Det er sgu lidt ærgerligt at se hvordan visse brugere udnytter en tråd til at fremme deres egen agenda. Intet under at 123nu langsomt affolkes.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2016 kl. 21:50
Citat: NRE


......så har du ikke det store udbytte af, at være medlem af en lystfiskerklub, og du har slet ikke noget ud af, at være medlem af en klub, hvor du også bliver medlem af DSF, de knap femhundrede kroner om året som det koster......



Blot for at få en smule styr på de svimlende summer du nævner så;

Individuel medlem af forbundet = kr. 450,-
Medlem via forening = kr. kr. 375,-
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2016 kl. 20:18
Citat: FinnSommer

Blot for at få en smule styr på de svimlende summer du nævner så;

Individuel medlem af forbundet = kr. 450,-
Medlem via forening = kr. kr. 375,-

Jeg var selv den første til, at foreslå Tommy, at han skulle melde sig ind i en lokal lystfiskeklub, men efter at han har gjort os det klart, at han kun vil fiske put & take og sidenhen på kysten, så vil han ikke få et nævneværdigt udbytte af, at være medlem af en en lystfiskerklub.


Det er jo sådan, at lystfiskerklubbernes hovedvirke er, at leje fiskeret som så stilles til rådighed for medlemmerne, ovre i Jylland er det hovesagligt fiskeret i vandløb, og her på Sjælland er det fiskeret i søer. Og som put & take og kystfisker har man ikke nogen glæde af sådanne faciliteter.


Og som kystfisker er der slet ikke noget som man kan bruge DSF til, det penge lige ud af vinduet. 


Jeg vil endda gå så langt, at jeg vil hævde, at DSF har skadet kystfiskeriet, idet DSF i mange år har været positive i forhold til undervandsjagt. Og jeg kan hilse og sige, at undervandsjægere totalt kan ødelægge fiskeriet, når de invaderer en kystplads.


Men DSF's blåstempling af undervandsjagt skyldes nok, at Dansk Sportsdykker Forbund også har en plads i Friluftsrådet, hvor de er med til at bevilge det mange millioner kroner store tilskud, som DSF hvert år modtager fra tipsmidlerne, og derfor er DSF nok ikke interesseret i en konflikt med sportsdykkerne.


Og for 375,- kroner, der kan Tommy fint få et kulfiberforstærket plast-fluehjul, som er velegnet til det hårde liv på kysten, eller det kan blive til en ny flueline.

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyF

Tilmeldt:: 01 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2016 kl. 20:28
Tak for dine tanker, altid ok når der tales meninger....

Jeg vil i klub for det sociale og hyggen. lære fra andre OG ikke mindst, kommer på kyst flue ture med dem.....
Forstår klart din ide om at spare penge, men der har mindre betydning lige nu...

Skal som bare have nyt udstyr, da det gamle er, well, gammelt og nyt er ok når jeg nu starter op igen...

Nyt hjul, line, stang, vest, og lækkert trøje til de koldere dage der kommer...


Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Sep 2016 kl. 22:28
Citat: TommyF

Jeg vil i klub for det sociale og hyggen. lære fra andre OG ikke mindst, kommer på kyst flue ture med dem.....

De rigtige hard-core kystfiskere finder du nok ikke ret mange af i en lystfiskerklub, da den ikke har nogle tilbud til dem, men du kan sagtens finde dig nogle fiskemakkere til kystfiskeri via dette fora og på FaceBook.

Men i en lystfiskerklub vil du med sikkerhed kunne møde nogle lystfiskere, der er til mange forskellige former for fiskeri, og det kunne jo ske, at der var nogen som kunne lokke dig med på en tur efter gedder eller karper, som også kan fanges på fluer.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2016 kl. 07:30
Citat: NRE

Citat: TommyF

Jeg vil i klub for det sociale og hyggen. lære fra andre OG ikke mindst, kommer på kyst flue ture med dem.....

De rigtige hard-core kystfiskere finder du nok ikke ret mange af i en lystfiskerklub, da den ikke har nogle tilbud til dem, men du kan sagtens finde dig nogle fiskemakkere til kystfiskeri via dette fora og på FaceBook.


Det forstår jeg nok ikke rigtigt hvad du mener med Niels?? Vi her på Djursland har mange hardcore kystfiskere i vores små klubber/Foreninger. Er i anderledes på Sjælland?
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2016 kl. 08:53
Citat: sage

 Det forstår jeg nok ikke rigtigt hvad du mener med Niels?? Vi her på Djursland har mange hardcore kystfiskere i vores små klubber/Foreninger. Er i anderledes på Sjælland?

Det ligger simpelthen i kystfiskeriet natur, at det ikke er en klubaktivitet, og de fleste dyrker kystfiskeri i små grupper på max 2-4 personer, og rigtig mange gør det helt alene.

Og årsagen til den adfærd er, at de fleste hot-spot på kysten er så afgrænsede, at der slet ikke er plads til en klubtur, hvor 12-15 mand vader ud og kaster til den samme fisk.

Men det giver naturligvis noget sikkerhed, når man har en fiskemakker, som kan hjælpe, hvis man ved et uheld skulle falde i et revlehul, eller glide på nogle glatte sten.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2016 kl. 09:11
Citat: sage


Citat: NRE


Citat: TommyF

<span style="line-height: 1.4;">Jeg vil i klub for det sociale og hyggen. lære fra andre OG ikke mindst, kommer på kyst flue ture med dem.....</span>

De rigtige hard-core kystfiskere finder du nok ikke ret mange af i en lystfiskerklub, da den ikke har nogle tilbud til dem, men du <span style="line-height: 1.4;">kan sagtens finde dig nogle fiskemakkere til kystfiskeri via dette fora og på FaceBook.</span>

Det forstår jeg nok ikke rigtigt hvad du mener med Niels?? Vi her på Djursland har mange hardcore kystfiskere i vores små klubber/Foreninger. Er i anderledes på Sjælland?


Hej Jesper

Nej det er ikke anderledes på Sjælland, der er masser af hardcore kystfiskere i foreninger, og masser af foreninger der laver kystture, men hvis man gerne vil ride en kæphest, så er det nemmere at fornægte fakta....

Mvh
Lasse, sjællandsk kystfiskere og med i sjællandske foreninger...
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2016 kl. 12:15
👍🏻så er jeg mere rolig Lasse...kunne heller ikke lige forstå det
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2016 kl. 15:37

Hej Jesper og Lasse, hvis i tænkte jer lidt om, så ville i kunne se, at der er rigtig meget som indikerer, at i ikke evner at se ud over jeres egen næsetip.


Men det forholder sig sådan, at der er 150.000 lystfiskere som hvert år løser det statslige fisketegn, og det er kun et sted mellem en trediedel og halvdelen af dem, som er medlem af en lystfiskerklub.


Og da det hovedsageligt er å- og søfiskerne der er organiserede i fiskeklubber, da de netop er medlemmer for at få adgang til fiskevand, så må der minimum være ca. 75.000 lystfiskere, som har fravalgt medlemsskabet af en lystfiskerklub, da de typisk dyrker kystfiskeri, havfiskeri, småbådsfiskeri og trollingfiskeri.


Bemærk også, at jeg har undladt at inddrage og puste mit regnstykke op med børn og unge under 18 år, pensionister over 65 år, og put and take fiskere, som slet ikke skal løse et fisketegn.


Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2016 kl. 15:49
Niels du er uforbederlig. Trådstarter søgte blot nogle simple svar og det gik egentlig meget godt, lige til nu. du får altid lige vinklet, dine meget komplicerede synspunkter ind i en ellers fredelig og fordragelig tråd. Stop dog med det og tag alle de der komplicerede ting op i din egen separate tråd. På den måde kan alle vi andre blot holde os væk....inkl trådstarter. 

Jeg har ikke yderligere at tilføje i denne tråd, da du nu har ødelagt denShocked (ærgerligt for trådstarter, hvis han nu ville spørge mig om mere) ....se hvad jeg mener? 


Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2016 kl. 16:02
Citat: sage

Niels du er uforbederlig. Trådstarter søgte blot nogle simple svar og det gik egentlig meget godt, lige til ….

Ja, tråden gik egenlig megt godt ind til jeg kom med nogle relevante tip, som du og de andre DSF partisoldater ikke ka' li'...Cool
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2016 kl. 16:19
Riisen,
ensomhed er ikke sundt. Se blot hvordan det er gået med dig selv, du er blevet en bitter person   

Redigeret af Kjeld Willerslev - 19 Sep 2016 kl. 16:19
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2016 kl. 19:00
Piskeriiset er ikke ensom, han er bare uønsket.

/J


Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2016 kl. 19:52
Nå nu nu forsøger DSF-partisoldaterne med mudderkastning, i håb om, at de på den måde kan få webmaster til at låse tråden...Censored
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2016 kl. 19:53
Citat: NRE

<p style="margin: 0px; font-size: 14px; line-height: normal; font-family: Arial; color: rgb29, 33, 41;">Hej Jesper og Lasse, hvis i tænkte jer lidt om, så ville i kunne se, at der er rigtig meget som indikerer, at i ikke evner at se ud over jeres egen næsetip.


<p style="margin: 0px; font-size: 14px; line-height: normal; font-family: Arial; color: rgb29, 33, 41; min-height: 16px;">


<p style="margin: 0px; font-size: 14px; line-height: normal; font-family: Arial; color: rgb29, 33, 41;">Men det forholder sig sådan, at der er 150.000 lystfiskere som hvert år løser det statslige fisketegn, og det er kun et sted mellem en trediedel og halvdelen af dem, som er medlem af en lystfiskerklub.


<p style="margin: 0px; font-size: 14px; line-height: normal; font-family: Arial; color: rgb29, 33, 41; min-height: 16px;">


<p style="margin: 0px; font-size: 14px; line-height: normal; font-family: Arial; color: rgb29, 33, 41;">Og da det hovedsageligt er å- og søfiskerne der er organiserede i fiskeklubber, da de netop er medlemmer for at få adgang til fiskevand, så må der minimum være ca. 75.000 lystfiskere, som har fravalgt medlemsskabet af en lystfiskerklub, da de typisk dyrker kystfiskeri, havfiskeri, småbådsfiskeri og trollingfiskeri.


<p style="margin: 0px; font-size: 14px; line-height: normal; font-family: Arial; color: rgb29, 33, 41; min-height: 16px;">


<p style="margin: 0px; font-size: 14px; line-height: normal; font-family: Arial; color: rgb29, 33, 41;">Bemærk også, at jeg har undladt at inddrage og puste mit regnstykke op med børn og unge under 18 år, pensionister over 65 år, og put and take fiskere, som slet ikke skal løse et fisketegn.





Hej Niels

Dvs alle specimemfiskerne løser ikke fisketegn? Sådan nogen skarn, det samme med alle dem der fisker på molerne osv. Ikke noget at sige til at verden er af lave

Niels, du trænger squ til en krammer med alt det had og faktafornægtelse du besidder

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2016 kl. 20:20
Citat: LasseK

Dvs alle specimemfiskerne løser ikke fisketegn? Sådan nogen skarn, det samme med alle dem der fisker på molerne osv. Ikke noget at sige til at verden er af lave

Rigtig mange specimemfiskere er medlemmer af fiskeklubber, for at få adgang til fiskeri i søer med specimemfisk. Og en molefisker er vel også en slags kystfisker, der endnu ikke har købt et par vaders


Redigeret af NRE - 19 Sep 2016 kl. 21:03
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyF

Tilmeldt:: 01 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 07:36
Info: Et sæt Scierra Wasp Kl 5, 9 Fod,,, købt til min sø genopstart....Takker for alle svar..
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 09:22
Citat: TommyF

Info: Et sæt Scierra Wasp Kl 5, 9 Fod,,, købt til min sø genopstart....Takker for alle svar..

Det er sikkert et udmærket sæt, som dog nok er en lineklasse eller to for let til kysten.
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Sep 2016 kl. 11:35
For let til kysten?
Det er vel relativt....Confused
Jeg fisker kun med klasse 5 på kysten.
Kender andre der fisker med lettere klasser også.
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyF

Tilmeldt:: 01 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 11:47
Ja, jeg kan se meninger svinger meget, så jeg læser mere inden en kyst udstyr indkøbes...

Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 12:18
Citat: TommyF

Ja, jeg kan se meninger svinger meget, så jeg læser mere inden en kyst udstyr indkøbes...

Det kan du ikke læse dig til, men et besøg hos en velassorteret grejhandler kan lede dig på sporet. 
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyF

Tilmeldt:: 01 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 12:23
Bruger Hvidovre Sport, det er den der ligger tættest på..
Men hvis jeg ser at 70% er tilfreds med eks Kl 7 og 9 Fod, er jeg nok ikke helt galt på den ved at købe et sådant sæt...
Så er der alt det andet, stang action, line osv....
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 12:44
Nej det kan være en god rettesnor, hvad andre bruger. Besøg du Hvidovre sport og få dem til at vise dig mulighederne.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyF

Tilmeldt:: 01 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Sep 2016 kl. 13:58
Men jeg lytter, og når jeg for lidt mere erfaring igen kan jeg jo også selv bedre tage et klart kystflue valg....
Jeg vil se om jeg kan finde en 'guide' der kan sætte mig i gang i området ved Øst Amager/Avedøre Holme...

Har meldt mig ind hos Bjørnen nu og starter ud med en klubtur i morgen....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum