Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dansk rød egernhale.....

 Besvar Besvar
Forfatter
Milton Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
McHardy

Tilmeldt:: 30 Nov 2005
Status: Online
Beskeder: 186
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McHardy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Dansk rød egernhale.....
    Sendt: 10 Jul 2016 kl. 20:47
Disse haler er jo ikke til at skaffe mere af diverse grunde!  Cry
Nogen der ved hvor man kan købe noget der ligner ?
Skulle der være en fluebinder der har nogle danske haler liggende til salg hører jeg gerne
fra dig....Wink
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2016 kl. 22:22
Før i tiden var jagt tilladt på rød egern i Sverige men blev stoppet for den del år siden.
Et bud kunne være at tjekke svenske webshops igennem for at se om de stadig har nogle liggende.

Alternativ og langvarigt er at du køre diverse skovstrækninger igennem for at finde en påkørt og dødt egern du skal pelse.

Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2016 kl. 10:37
Rigtigt Finn - de sidste 8-10 dage har jeg set 2-3 døde røde egern i vejkanten - men når man end ikke ka' binde en ærlig torsketrold - så samler man jo ikke sådan et kræ op !
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2016 kl. 12:29
Citat: tackler

Rigtigt Finn - de sidste 8-10 dage har jeg set 2-3 døde røde egern i vejkanten - men når man end ikke ka' binde en ærlig torsketrold - så samler man jo ikke sådan et kræ op !

Ja det kan der jo være noget om :-)

Desværre er det generelt med fluebindingsmaterialer at mange ikke er til at finde længere.

Nu går det hele op i epoxy, plastik og gummi, så selv en ganske almindelig natursort hane nakke til havørredfluer er umulig at opdrive.
Til top
Milton Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
McHardy

Tilmeldt:: 30 Nov 2005
Status: Online
Beskeder: 186
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McHardy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2016 kl. 16:59
hej igen......Smile

Jeg kan kun være enig med jer, det er umuligt at opdrive gammeldags materialer til de gamle klassiske havørredfluer.
Jeg har prøvet mange butikker men de kigger bare på en og ser helt forkert ud i hovedet.
Jeg har også prøvet at jagte et par stykker i bil men de er sku hurtige de bette røde fyre LOL.
Heldigvis har et par flinke fyre hjulpet mig med lidt hale rester så jeg kan få bundet de fluer jeg mangler i mine æskerClap
Til alle, - tak for gode rådThumbs Up

Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2016 kl. 17:39
Hmm.. Jeg skal se om den jeg så i vejsiden ved Sengeløse ligger der i morgen tidlig. Har set flere af dem den seneste tid... Må huske en bidtang og pose.
Til top
Lasse Føhns Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lasse Føhns

Tilmeldt:: 30 Jul 2008
Geografisk: Østerbro
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lasse Føhns Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2017 kl. 18:23
Der er trods alt stadig nogle klassiske materialer at finde derude :)
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2017 kl. 12:27
Efter at have fundet, klippet og vasket et par flotte haler - udbød jeg dem til salg i relevante fora- og det endte med at jeg fik 50 kr. for dem begge - det står da ikke helt mål med ulejligheden i min optik.
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2017 kl. 02:39
Helt enig Heinz - og jeg havde fuldstændigt præcis samme oplevelse da jeg solgte to. Mine var nu ikke så store, men der er åbenbart ikke rigtigt efterspørgsel på dem. Man ser det jo nærmest over hele linjen med de ubehandlede naturmaterialer. Hvilket er synd for det er fantastiske materialer man kan binde de fluer af, som måske ikke ligefrem vinder priser, men er dem der fanger rigtigt mange fisk - dem jeg kalder rigtige fiskefluer.
Men mon ikke der desværre skal det til at koryfæerne i de kulørte blade og netsider begynder at skrive om det og genopfinder den dybe tallerken før det igen sådan rigtigt vinder indpas og igen bliver mode.
Nogle af de dygtigste fiskere jeg har mødt var/er store fans af de helt naturlige materialer og bandt og fiskede med helt og aldeles ukrukkede fluer - og gjorde/gør det vanvittigt godt med dem.
På den anden side synes jeg dog også at meget nyt tilbyder mange gode muligheder men kan også blot være modefænomener og ikke så meget mere.

Mvh Poul  
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum