Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Condor Fluehjul

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Holm Lund

Tilmeldt:: 13 Jun 2016
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Holm Lund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Condor Fluehjul
    Sendt: 19 Jun 2016 kl. 16:54
Condor fluehjul - Ole Jørgensen Design
Efterlyser katalog eller andet materiale med oplysninger
Til top
Per Ørum Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Per Ørum

Tilmeldt:: 04 Nov 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Ørum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2016 kl. 19:04
Hvilke informationer søger du?

Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2016 kl. 10:58
Hvis du ser godt efter er indmaden det samme som i Bringsen, Mörrum.s fortræffelige fluehjul, det er kun "karrossen# som er ændret, så du kan evt. søge oplysninger hos Brinsen, i Mörrum.
Der var et par stykker som kopierede hans hjul
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2016 kl. 11:45
Citat: Taonga

Hvis du ser godt efter er indmaden det samme som i Bringsen, Mörrum.s fortræffelige fluehjul, det er kun "karrossen# som er ændret, så du kan evt. søge oplysninger hos Brinsen, i Mörrum.
Der var et par stykker som kopierede hans hjul


Ikke rigtigt Hansen - Berne forsøgte ganske vist at bevise at Condor skulle være en kopi, men den holdt ikke - og der blev mig bekendt ligeså stille lagt låg på sagen i stilhed.
H.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Holm Lund

Tilmeldt:: 13 Jun 2016
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Holm Lund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2016 kl. 10:39
Jeg har her på auktion købt et ubrugt Condor hjul, der på bagsiden er mærket 01. 062.
Det blev oplyst, at det var et Grilse hjul, men jeg er lidt i tvivl om det er korrekt.
Søger derfor oplysninger, der kan be-/afkræfte det, også gerne oplys-
ninger om linekapacitet etc.
Også gerne oplysninger om hvilke modeller, der i øvrigt er fremstillet.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2016 kl. 12:19
Citat: Holm Lund

Jeg har her på auktion købt et ubrugt Condor hjul, der på bagsiden er mærket 01. 062.
Det blev oplyst, at det var et Grilse hjul, men jeg er lidt i tvivl om det er korrekt.
Søger derfor oplysninger, der kan be-/afkræfte det, også gerne oplys-
ninger om linekapacitet etc.
Også gerne oplysninger om hvilke modeller, der i øvrigt er fremstillet.


Ole Jørgensen i Bogense er manden der 'opfandt' hjulet, og jeg husker Ole som en rar og hjælpsom mand, da jeg handlede med ham. Senere kom han 'ind under' DMA (Danish Model Art)som solgte hans produkter. Men tag et check om ikke Ole er til at hitte - han er formodentlig den der ved det hele bedst. Ud over hans hjulserie Condor - lavede han nogle fortrindelige lommegaf, fangstnet og vadestave - alt topkvallitet.

Prøv at finde Ole

mvh
Heinz
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2016 kl. 17:02
Hele bremsesystemet og bremsejusterskruen er en Bringsen kopi. Jeg kendte advokaten der forsøgte at "buste" DMA.
Jeg har selv haft begge hjul i mine hænder og skilt dem ad.

Redigeret af Taonga - 21 Jun 2016 kl. 17:03
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Holm Lund

Tilmeldt:: 13 Jun 2016
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Holm Lund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2016 kl. 17:53
Mange tak for alle svar.
Har "fundet" Ole Jørgensen.
Vil kontakte ham for nærmere oplysninger.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2017 kl. 23:48
hej derude ..

dette er godt nok en gammel tråd, men det kan være at der er nogle der har noget info .. 

jeg har erhvervet mig sådan et hjul, er det overhovedet muligt at værdisætte sådan en sag ??
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2017 kl. 17:00
Jeg gav 700 kr for et sidste år 
Til top
Per Ørum Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Per Ørum

Tilmeldt:: 04 Nov 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Ørum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2017 kl. 07:25
At værdsætte et Ole Jørgensen/Condor hjul.

Rent økonomisk er det ikke guld værd, da det ikke er et "moderne" hjul, men til gengæld er brugsværdien i top. 
Det er bundsolidt, super bremsesystem og kan være et hjul for livet.
Har benyttet mine siden de kom frem og de fungere stadig upåklagelig og er en fornøjelse at fighte fisk på.

Hvordan værdsætter man dette?
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2017 kl. 16:04
Havde nær aldrig kommet af med mit. Tror jeg fik 7-800kr for mit efter 3-5 år forsøg;-)
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2017 kl. 12:32
Citat: Per Ørum

At værdsætte et Ole Jørgensen/Condor hjul.

Rent økonomisk er det ikke guld værd, da det ikke er et "moderne" hjul, men til gengæld er brugsværdien i top. 
Det er bundsolidt, super bremsesystem og kan være et hjul for livet.
Har benyttet mine siden de kom frem og de fungere stadig upåklagelig og er en fornøjelse at fighte fisk på.

Hvordan værdsætter man dette?

Helt enig og lå de hjul ikke på mellem 2-2500 kr da de var "nye" ?
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2017 kl. 12:33
Citat: hean

Havde nær aldrig kommet af med mit. Tror jeg fik 7-800kr for mit efter 3-5 år forsøg;-)

Var det ikke dig jeg købte mit af ? 
Til top
Per Ørum Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Per Ørum

Tilmeldt:: 04 Nov 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Ørum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2017 kl. 17:07
Tror faktisk at laksehjulet kostede kr. 3.000 da de kom i markedet.
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2017 kl. 18:40
Kevin, husker det ikke men det er da en mulighed.
Det kostede 3000-3500kr da det kom frem. Fik mit af min kone i 40 års fødselsdags gave i 1998 og der var de sat ned til 1299-1399kr. Hjulet var alt for tungt til enhåndsstænger selv på en kl 10 sage
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum