Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fladfiskeri hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fladfiskeri hjælp
    Sendt: 05 Jun 2016 kl. 12:23
hej alle. Konen kan godt lide de flade så har overvejet at prøve lykke. Det eneste fiskeri jeg har prøvet ang. Disse fisk er et forfang med sildestykker eller sandorme. Jeg må indrømme jeg syntes det er en kedelig fiskeform når jeg bare skal sidde og vente. Jeg vil meget hellere fiske aktivt efter fladfisk kan man det? I så fald hvad skal jeg bruge og hvordan gøres det?

På forhånd tak og god weekend :)
Til top
Brian Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
alpha82

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Helsinge
Status: Offline
Beskeder: 136
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér alpha82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2016 kl. 12:33
Hejsa.

Nu ved jeg ikke hvorfra du fisker dem.
Der er flere muligheder, er det fra båd er det nemt, da du her bruger et lod, Kan være en pirk u/. krog hvorpå du montere et fladfisketackle agnet med børsteorm, eller andet madding.

Hvis du fisker fra land skal bundtacklet ikke bare ligge stille på bunden. Du skal fiske aktivt. Dette gøres evt med en "Fladfiskeske" hvor du montere et slæbetckle, og her spinner langsomt ind. Skeen lokker fladfiskene til.

Ellers prøv at Google "Fladfiskeri" så er jeg sikker på du finder noget du kan bruge i din søgen efter fladfisk.
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2016 kl. 17:53
Det bliver fra molen ved udbyhøj (Randers) har godt nok set på sådan en ske men kan ikke lige hitte ud af hvordan det rigges til og hvilke agn der går godt med sådan en ske. Læste vidst også engang at man kunne bruge forskellige perler til at lokke dem til.?
Til top
Brian Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
alpha82

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Helsinge
Status: Offline
Beskeder: 136
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér alpha82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2016 kl. 18:17
Har lige sendt dig en besked
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down