Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pighvarre Vestkysten?

 Besvar Besvar
Forfatter
Tommy Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyC

Tilmeldt:: 01 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Pighvarre Vestkysten?
    Sendt: 08 Maj 2016 kl. 07:29
Hejsa.

Jeg har været af sted et par gange ved Vestkysten omkring Blåvand i forsøget på at fange min første pighvarre. Har dog ikke mærket det mindste og tænkte på om der var nogen herinde der havde opmuntrende fangst meldinger?

Var af sted i dag men selvom det skulle være perfekte forhold kan jeg desværre ikke berette om det helt store.

Er de trukket ind til land og hvad tager I dem på?

Til top
Claus Eriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Claus E. Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus E. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2016 kl. 09:37
Hej Tommy

De er helt sikkert trukket ind til land. Det bedste råd jeg kan give dig, er at få fisket noget vand af, så skal du nok fange fisk. Det gælder om at finde dem.  Jeg plejer at kaste et par kast skråt ud fra kysten. Mærker jeg ikke noget bevæger jeg mig videre, laver et par kast og osv. osv.

Da jeg var afsted i fredags var vandet lidt grumset og så kan det godt betale sig at sætte farten på indspinningen lidt ned. Lav gerne nogle spinstop. Finder du så fisk kan det godt betale sig at fiske området grundigere af. Hvor der er en fisk er der ofte flere.

Du kan fange dem på meget forskelligt. Sildestrimler, hornfiskestrimler, gulp tobis, blink og sågar flue.

Knæk & bræk

Mvh

Claus
Til top
Tommy Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyC

Tilmeldt:: 01 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2016 kl. 18:55
Tak for info/opmuntring Claus.

Det må være et spørgsmål om at finde fiskene så – har i dag fiske godt 500 meter vand af med blink og sildestrimmel.
Tror jeg vil give det et forsøg med blink og ophænger (flue/jig) for at kunne dække noget mere vand af relativt hurtigt uden dog at miste kontakten til bunden i ny og næ.

Det passer under alle omstændigheder bedre til mit temperament da det er den måde jeg er plejer at fiske havørred på

MVH
Tommy
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum