Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FLASH - GEDDEFLUER.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: FLASH - GEDDEFLUER.
    Sendt: 10 Apr 2016 kl. 13:01
Jeg har igennem de sidste år lavet en del eksperimenterende  fluebinding, hvor jeg forfiner min binde teknik.

Til mine gedde fluer, er twiste teknikken med brug af Fireline, som bindet råd, blevet et fint våben til binding af gedde fluer + at jeg twister mit Flash med en Akubore maskine, så man har en stor streng i flash, og dette vikles så omkring krog eller rør, en hurtig måde  at få lavet sine gedde fluer på, og man er fri for at sidde og fedte med indbinding i bundter!

Jeg har set en del video på YouTube, og har lagt mærke til, at mange fluebindere i USA, bruger noget usædvanligt langt Flash.

Hvor får man fat i det ekstra lange flash? kan de længder flash købes i Danmark?

Angående godt flash, så fik jeg på et tidspunk fat i noget helt utroligt lækkert flash, som jeg forstod var varmebehandlet i en Micro ovn, er der noget om den snak, og hvordan virker det + hvad typer flash bruges til varmebehandling?

På forhånd tak.

Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 10 Apr 2016 kl. 13:03
Til top
Thomas Franzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franzen75 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franzen75 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2016 kl. 18:11
http://www.fluebinding.nu/category/holografisk-flashabou-magnum-gedde-bred-95/
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2016 kl. 18:37
Hej Thomas.

Ja, det er jo, så den nye standard, og den bruger jeg også, da jeg fra starten af, har fået fingre i den længde, altså 52 cm.

Det Flash, som amerikanerne bruger, er 1,2m. langt! og det er det jeg egentlig, havde håbet på kunne købes, her i Danmark, men lige sådan på stående fod, vil jeg gætte på, at det skal bestilles hjem fra østen.

Nu kan man så mene, at flash på 52cm. længde,må kunne række, ja det kan det også, men med dobbelt længde, så har man nogle muligheder for at undgå alt for meget spild.Wink

Mvh
P.K.
Til top
Thomas Franzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franzen75 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franzen75 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2016 kl. 07:57
Har du nogle link, til hvordan de bruger så lange flash? Synes det lyder vildt ;-)
Har du prøvet at høre Daniel hvor han har det fra, det kan da være han kan skaffe det lange!?
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2016 kl. 09:48
Hej Thomas.

Der er efterhånden mange film på nettet med binding af Gedde fluer med flash.

Den her viser noget af det med langt flash:

https://www.youtube.com/watch?v=1Ew4I1qAzk8

Nu er det ikke meningen, at jeg vil bruge det helt lange flash (LÆNGDE 1,2m.) til en flue, men jeg ville dele flashen op. Jeg ville højest bruge halvdelen af længden,twistet midt på + en Wiggle hale, og det er nok max, hvad jeg kan kaste med en kl.9 stang, men så nærmer vi os den berømte hele kylling, som agn, og det ser ud til, at man i dag ikke ser så nøje på, hvad max størrelserne / længder er, og nogle af filmenes største fisk, er jo også fanget fra en eller anden form for båd, jeg kan nok ikke kaste de helt store fluer fra land, det skal være fra båd, før det virker.

Mvh
P.K.
Til top
Thomas Franzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franzen75 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franzen75 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2016 kl. 10:44
Så forstå jeg bedre meningen med længden :-)
Jeg har også problemer med at kaste de helt store fluer siddende i kajakken, hvis jeg monterer wiggeltail på bliver det for meget for min 8'er. Tror nogen er helt oppe på #10 stænger, men jeg vil jo også gerne have lidt fight ud af de mindre gedder :-)
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2016 kl. 21:29
Hej Per,

Jeg tror det var den flash jeg solgte på et tidspunkt du mener/efterlyser.

Flashen var/er ikke varmebehandlet i en microovn men rigtig nok blev den varmebehandlet og blødgjort. Samtidig med den var tynd (og stærk) og kunne laves i uendelige længder hvis det skulle være.

Pt. har jeg dog ikke umiddelbart planer om at genoptage flash produktionen.

Knæk & Bræk
Finn Sommer
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2016 kl. 22:06
Hej Finn.

Jo, det var omtalte Flash du forhandlede, forøvrigt rigtig lækkert at arbejde med, især med den måde jeg arbejder på, hvor jeg bruger en aku boremaskine til at twiste med.Wink

Jeg er nysgerrig efter at vide, hvordan Flashen bliver varmebehandlet, for jeg tror ikke, at det andet Flash jeg benytter, er lige så blødt.

Angående klasser til Gedde fiskeriet kan man jo diskutere, akkurat, som til laks og havørred, om man vil have det sjove fiskeri 99% af tiden, og så stramme ballerne for alvor, når den helt store hugger tilTongue Jeg ved nok hvad jeg ønsker af mit fiskeri, der er det nok de daglige oplevelser, der skal leves højt på, så er det bare med at bevare roen, når den store kommer, og selvom jeg har fisket med flue siden 1958, så må jeg da indrømme at når de store en sjælden gang hugger til, ja så er man godt oppe og køre, og sådan skal det vel også være i en fluefiskers verden.

Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 11 Apr 2016 kl. 22:07
Til top
danny rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
danny rasmussen

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danny rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2016 kl. 22:27
http://www.aliexpress.com/item/6-Packs-Lot-Assortment-90cm-Length-Colorful-Flat-Glittering-Crystal-Flash-Tinsel-Fly-Tying-Material-Bass/32404275865.html?spm=2114.01010208.3.82.LxaY2r&ws_ab_test=searchweb201556_6,searchweb201602_5_301_10034_507_10032_508_10020_10017_10005_10006_10021_10022_401_10018_10019,searchweb201603_1&btsid=1941af67-1e13-42b5-af17-e854f1e485f4


Jeg købte meget af det flash Finn solgte ud af. Jeg har efterhånden prøvet en del forskelligt flash, og det varmebehandlet flash er det mest bløde flash jeg har haft mellem hænderne, eneste "minus" er at det ikke er holografisk, men der blander jeg op med holografisk flash fra hedron, foretrække den alm flash, da jeg synes den mere kraftige holografisk magnum flash også fra hedron, er lidt for stiv, fordi jeg binder mine flash fluer til benyttelse af wiggle tails, og der har jeg ikke brug for lang flash, men levende flash, og der er det varmebehandlet flash fra Finn altså det bedste, jeg har stadig 35-40 pakker af det. Jeg har lige fået et parti holografisk flash på 90 cm i længde hjem fra Kina, virkelig fint flash til prisen, blød og smidigt, og så 10 forskellige farver til 8 $ inkl Porto. 




Redigeret af danny rasmussen - 11 Apr 2016 kl. 22:28
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2016 kl. 08:26
Citat: danny rasmussen

http://www.aliexpress.com/item/6-Packs-Lot-Assortment-90cm-Length-Colorful-Flat-Glittering-Crystal-Flash-Tinsel-Fly-Tying-Material-Bass/32404275865.html?spm=2114.01010208.3.82.LxaY2r&ws_ab_test=searchweb201556_6,searchweb201602_5_301_10034_507_10032_508_10020_10017_10005_10006_10021_10022_401_10018_10019,searchweb201603_1&btsid=1941af67-1e13-42b5-af17-e854f1e485f4


Jeg købte meget af det flash Finn solgte ud af. Jeg har efterhånden prøvet en del forskelligt flash, og det varmebehandlet flash er det mest bløde flash jeg har haft mellem hænderne, eneste "minus" er at det ikke er holografisk, men der blander jeg op med holografisk flash fra hedron, foretrække den alm flash, da jeg synes den mere kraftige holografisk magnum flash også fra hedron, er lidt for stiv, fordi jeg binder mine flash fluer til benyttelse af wiggle tails, og der har jeg ikke brug for lang flash, men levende flash, og der er det varmebehandlet flash fra Finn altså det bedste, jeg har stadig 35-40 pakker af det. Jeg har lige fået et parti holografisk flash på 90 cm i længde hjem fra Kina, virkelig fint flash til prisen, blød og smidigt, og så 10 forskellige farver til 8 $ inkl Porto. 




Jeg havde på det sidste lidt af det holografiske også.

Jeg kan da fornemme at jeg måske skal genoverveje produktet igen.


Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2016 kl. 08:27
Citat: PK

Hej Finn.

Jo, det var omtalte Flash du forhandlede, forøvrigt rigtig lækkert at arbejde med, især med den måde jeg arbejder på, hvor jeg bruger en aku boremaskine til at twiste med.Wink

Jeg er nysgerrig efter at vide, hvordan Flashen bliver varmebehandlet, for jeg tror ikke, at det andet Flash jeg benytter, er lige så blødt.

Angående klasser til Gedde fiskeriet kan man jo diskutere, akkurat, som til laks og havørred, om man vil have det sjove fiskeri 99% af tiden, og så stramme ballerne for alvor, når den helt store hugger tilTongue Jeg ved nok hvad jeg ønsker af mit fiskeri, der er det nok de daglige oplevelser, der skal leves højt på, så er det bare med at bevare roen, når den store kommer, og selvom jeg har fisket med flue siden 1958, så må jeg da indrømme at når de store en sjælden gang hugger til, ja så er man godt oppe og køre, og sådan skal det vel også være i en fluefiskers verden.

Mvh
P.K.


Jeg tror aldrig man bliver for gammel eller erfaren til ikke at komme op at køre når sådan et damptog tager fluen :-) :-)

PS: jeg vil genoverveje det med flashen ;-)
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2016 kl. 22:15
Citat: PK

Hej Finn.

Jo, det var omtalte Flash du forhandlede, forøvrigt rigtig lækkert at arbejde med, især med den måde jeg arbejder på, hvor jeg bruger en aku boremaskine til at twiste med.Wink
//klip//

Hej Per,

Soft Flashen er tilbage http://softflash.dk ;-)


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum