Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fremstilling wobler skeer.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fremstilling wobler skeer.
    Sendt: 03 Apr 2016 kl. 11:14
Jeg har fra en tysk kollega fået en forespørgsel på, om man evt. kunne støbe sine wobler skeer, på hobby plan.

Jeg mener, at kunne huske en tråd, hvor man giver gode råd om, at lave gennemsigtige skeer, med acryl og polycarbonat, men jeg kan ikke lige finde artiklerne.

Jeg har før brugt acetone til at lave en plastlim, men som støbe materiale har jeg ingen erfaring.

Min tyske kolega gør i rørfluer med ske og jighaler, og har hidtil brugt de alu skeer, der i sin tid blev lavet til den danske fluewobler, men han synes at en alu ske ser forkert ud, og mener at en gennemsigtig, ville være bedre.

Han ville gerne kunne støbe skeen, da han ikke har tålmodigheden til at file / klippe / forme, de forskellige plasttyper.

Er der nogen, som har erfaring med at lave sine egne wobler skeer i klar gennemsigtig plast? og er man villig til at give lidt fakta om processen + hvad der kan anbefales at lave formen i?

Jeg håber på at der evt. kunne være et link eller to, til info, men lad mig hører hvad der er af erfaring og gode ideer.

På forhånd tak.

Mvh
P.K.
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2016 kl. 17:05
http://www.dickblick.com/products/castincraft-clear-polyester-casting-resin/
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2016 kl. 17:07
eller måske http://www.afi.dk/polyester/58525-polyester-1kg--ekskl-haerder.html
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2016 kl. 17:56
Hej Klaus.

Det ser rigtig ud, og jeg vil tro at min tyske ven, kan få fingre i både silicone og polyester, til de rigtige priser.

Tak for tipsene.

Mvh
P.K.



Redigeret af PK - 03 Apr 2016 kl. 17:57
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2016 kl. 19:06
Bare i orden Per. Manglede bare. Du er selv tit hjælpsom!!
Til top
Tom Svoldgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fiskefreak7

Tilmeldt:: 21 Feb 2015
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiskefreak7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2016 kl. 20:06
Legoklodser opløst i acetone er et super billigt alternativ, men børn/børnebørn
bliver bare mega sure :-)  De store duplo virker også !  (ABS-plast)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum