Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluekast fejl

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
talbot2000

Tilmeldt:: 15 Mar 2011
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér talbot2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluekast fejl
    Sendt: 26 Feb 2016 kl. 15:56
Døjer med et problem i mit fluekast, som jeg håber nogle eksperterne her inde kan hjælpe med. Problemet opstår når jeg introducere dobbelttræk i mit kast. Så kommer der en bølge i mit fremkast. Video vedhæftet

Kaste video
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2016 kl. 16:26
Det er lidt svært at på videoen men jeg vil mene dit forreste stop ligger lavt og er lidt for slattent. Du skal også vente en smule med at pendle i slutningen af kastet, så tror jeg den er der

Jesper Rasmussen
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2016 kl. 17:05
Du creeper!
Til top
Lars Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
talbot2000

Tilmeldt:: 15 Mar 2011
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér talbot2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2016 kl. 17:33
Er godt klar over jeg creeper :) men gør et forward creep at man får bølger i fremkastet?
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2016 kl. 17:51
Kan vi komme lidt nærmere hvad det er for bølger? Er det et tailing loop? Umiddelbart ser dit træk i fremkastet hårdt og kort ud. Træk længere og langsommere.
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2016 kl. 17:53
Du får ihvertfald en kortere distance hvor du accelerer linen i fart. Typisk vil det give et tailing loop, for meget og forkert tilsat kraft giver gerne bølger i linen.
Til top
Lars Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
talbot2000

Tilmeldt:: 15 Mar 2011
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér talbot2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2016 kl. 18:06
Det er nok lidt svært at se på videoen fordi youtube har komprimeret den. Men det en ikke en tailing loop, der er en bølge bagerst i linen i fremkastet. Hvis man kigger godt efter i videoen kan man se det. Det starter i andet fremkast, hvor jeg begynder at bruge dobbelt træk.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2016 kl. 18:12
Ok, et par ting at arbejde på

Vent med at roterer stangen før dine hænder ikke mere går imod hinanden, når du føder linen tilbage efter trækket i bagkastet, er du allerede halvvejs igennem dit fremkast. Det giver dårlig acceleration af linen, og masser af mistet bevægelse.
Dit træk i fremkastet er halvt så langt som dit træk i bagkastet, og langsommere, der skal mere smæk på, og så skal det være længere. Prøv at kigge godt på forskellene!

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Lars Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
talbot2000

Tilmeldt:: 15 Mar 2011
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér talbot2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2016 kl. 18:29
Ahh yes det kan jeg da godt se. Så vente med fremkastet til mine hænder rører hinanden og jeg har fødet alt linen. Og så længere og hurtigere træk i fremkastet. Giver også mening nu at jeg har svært ved at trækket i fremkastet når jeg bruger det halve af fremkastet på stadig at føde til bagkastet :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum