Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TFO flueklinge som spinnestang

 Besvar Besvar
Forfatter
Bjørn Biedenweg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ursus Avatar

Tilmeldt:: 05 Sep 2011
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ursus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: TFO flueklinge som spinnestang
    Sendt: 17 Feb 2016 kl. 13:17
Jeg har lige købt en TFO Professional 9´ #8. Den skal bygges op til spinnestang.
Er der nogen, der har erfaringer med klingen? 
Kastevægt?
Toppen kortes ned? 

Jeg ønsker, at den færdige stang skal kunne kaste perfekt med omkring 11- 14 gram.

Hilsen Bjørn
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2016 kl. 15:17
Hej Bjørn

Jeg har kun prøvet klingen som fluestang. 11-14gram som spinnestang er nok meget passende. Men det er meget personligt, hvad den enkelte opfatter som 11-14gram (lige som med fluestænger ). Det bedst er nok at måle stivheden på en stang du har fisket meget med og som ligner lidt den nye. Og så sammenligne stivheden med den nye stang.

Om du skal kortes afhænger af hvad du måler. Er den for blød, korte lidt af toppen. Omvendt hvis den for stiv kort lidt af bunden. Det må ikke være for mange cm og husk hvis du korter af toppen, får du en dybere bøjningsprofil. Klingen er i forvejen lidt dyb i det...

Du må endeligt også montere den med et moderne øje koncept, lige som på f.eks Shimano Lesath CX. Hvis du har købt en TFO Professional 9' #9 i stedet, og montere den med Fuji titanium Torzite eller SIC, så får du en Shimano Lesath CX 9' 7-21 gram
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum