Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Professor : Kvælstoforurening skyldes landbruget

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Professor : Kvælstoforurening skyldes landbruget
    Sendt: 23 Feb 2016 kl. 22:02
J for nogen tid siden var der nogle her på siden der skrev til mig at " landmanden skal vel også have brød på bordet " og
Kan du dokumentere dette ? ( med at gødning forringer vandmiljøet )
at tænke sig at nogle kan være så snot dumme..
ufatteligt
Pakken bliver desværre vedtaget selv om Eva Kjær må gå
Trist dag for Danmarks natur
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2016 kl. 22:58
Ja der er faktisk folk der er så dumme så selv de klogeste ikke forstår det.

Mvh
Jim.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2016 kl. 15:59
Der er i øjeblikket en masse danske kunstnere, på mere eller mindre statsforsørgelse, der udtaler at de er flove over at være danskere.
Det må sgu være fordi de har fulgt dagens debat i fjolsetinget.

Magen til arrogance udvist af EKH har jeg aldrig oplevet i de mange år jeg har fulgt med i dansk politik,

Nu får hus sandsynligvis sparket på Onsdag, eller gør hun.....han fyrer hende ikke for så mister han betydelige bidreag fra alle STORBONDEKNOLDENE, og det er rigtig mange penge......
Og hvor var de så DSF, Naturfredningerne, Dansk Fugle fløjt, Green Pis og ikke mindst Amenesty, hvor var de henne....de brillierede alle med deres larmende tavshed.

Det er sorgens dag for vores vandløb, fjorde og have, med den lov som er stemt hjem i dag, magen til makværk skal man lede længe efter. Den lov foår ustyrlige konsekvenser for miljøet, det værste er at vi almindelige mennesker ad åre skal betale regningen for dette.

Gid fanden havde Bæredygtigt Landbrug og dets tilhængere, gid tørke og uvækst må ramme dem alle.

Gud bevare Danmark



Redigeret af Taonga - 25 Feb 2016 kl. 16:43
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2016 kl. 17:17
EKH gjorde det i dag, som hun var bestilt til. Hvis hun ikke havde retten til det, så var hun der heller ikke. Jeg gætter på, at hun egentlig hellere ville være et helt andet sted, der hvor korn eller måske endda peber gror. Det sidste ville være fint.

Om hun ryger, tja - lad os nu lige se de konservative vakle i mål på onsdag. Hun kan også blive bedt om at trække sig fra LL.

Efterhånden er det jo blot et stort mediecirkus. "Piger og drenge i alle partier, der er TV på, så nu går vi til stålet".

Suk en børnehave. L 68 gik i mål, og "Paven" får en pose blommer inden onsdag for at holde kaje.

Sommerrevyerne har virkelig fået noget at sætte på plakaten. I virkeligheden behøver de slet ikke skuespillere i år, de kan da blot låne nogle politikere, som alligevel holder velfortjent sommerferie. De er jo glimrende skuespillere. JEG GRÆMMES VIDERE.
mvh
kjeld
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2016 kl. 19:38
Jamen altså grunden til at EKH ikke selv er gået endnu er jo den simple, at hun har fået besked af Løkke på at blive, i og med at han har truet med at udskrive valg hvis hun bliver stemt ud ved den mistillidsafstemning som C og alle de røde partier er blevet enige om på onsdag.
Det han prøver nu er selvfølgelig at vinde tid med tillægspakken.

/Jim.
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2016 kl. 18:18
Nu har jeg fulgt denne tråd siden starten, da miljø interesserer mig, ikke bare når jeg går ved Karup å og Skjern å og bruger god tid sammen med fluekæppen men helt generelt, men også alt det sociale sammen med ligesindede ved åen og i foreningen. Jeg har også respekt for dansk landbrug på mange måder, og når jeg så studerer denne tråd her får jeg tanken om det er miljøaktivister, autonome eller andre uden for rækkevidde som ytrer sig på Lystfisker Forum og som holder på med et meget grimt sprog over for andre, for eksempel den afgåede minister, Lars Løkke og andre. Er da lidt nervøs for om i vælter regeringen så de radikale kommer til roret og byder hele verden indenfor i vores beskedne pengetank. Det jeg har læst omkring hele denne landbrugspakke harmonerer ikke med hvad der skrives her, håber da også i har studeret den og ikke kun udtalelser fra diverse professorer som ikke holder vand. Læste i dag på den afgåede ministers Facebook side følgende : Da vi i sidste uge vedtog ændringen af Gødskningsloven, fik landmændene endelig lov til at give planterne den næring, planterne har brug for. Gødskningsloven er en helt central del af landbrugspakken, som vi aftalte før jul. Med pakken går vi over til en moderne, målrettet regulering, som er helt nødvendig for, at vi kan nå vores mål for forbedring af vandmiljøet. I 2021 vil 40% af vores vandområder have god økologisk tilstand. I dag er tallet beskedne 2%.
Hvis i mener at ovennævnte citat er løgn og bedrag fra Eva Kjer Hansens side vil jeg med fornøjelse se jeres kommentarer på hendes side. Brug ikke tid på mig herinde, da jeg for de fleste af jer vil være spild af tid

Mvh. Ejler
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2016 kl. 00:00

Landets nye Kopi og Svineminister Esben Lunde Larsen (V) mener, at landbrugspakken har stoppet en venstredrejet trend, der i årtier har undermineret dansk landbrug.

- Det er fantastisk, at vi for første gang i årtier har fået taget et opgør med det miljøtyranni, som dansk landbrug har været underlagt af den politiske og miljøorganisatoriske venstrefløj.

- Det er en god dag for Danmark, landbruget og miljøet.

Sådan skrev Esben Lunde Larsen på Facebook på dagen, hvor landbrugspakken blev vedtaget.

Manden har jo jord i hoved og ikke under neglene. måske har han læst alt for meget i de hellige skrifter og drukket det forkerte at natpotten!!!! Vi må jo håbe at han snart bliver dømt i kopisagen og som sådan også ryger ud, hels sammen med den lille bonderøv fra Græsted.

/J


Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2016 kl. 10:25
Ja Jørgen, indsætningen af Esben Lunde Larsen som ny fødevare og miljøminister må siges at være mere end almindeligt betænkeligt, når man ser på hans baggrund, samt den endnu langt fra afsluttet del af hans PHD-plagiat.
Der er faktisk endnu mere stof til en debat her, end i sagen om EKH.
Men helt ærligt Jørgen....det er ikke værd at bruge tid og energi på det her, der bliver ikke "båret så meget til bords" herinde at det er værd at beskæftige sig med.

Mvh
Jim.
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2016 kl. 14:29
Jim har ret. Det eneste vi opnår herinde er afløb for vores frustrationer. Men vi må sgu have syndet meget, siden vi først bliver belemret med Fru Hansen, som taler imod eksperter, fru Mette Bock, som ikke har styr på noget som ligner fakta, og så Esben Lunde Larsen. Som ikke burde udnævnes til noget, som har med natur at gøre.

Vi må håbe på et snarligt valg, og det er andre steder, vi må føre kampen.
mvh
Kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2016 kl. 16:30
Mette Bock, som ikke har styr på noget som ligner fakta....citat slut

Men hun udtaler kun det hun er blevet betalt for....

Send ham kirketjeneren på porten, og det sker vel forhåbentligt hurtigt, han har som Jørgen skriver mere jord i hovedet end under neglene.


Redigeret af Taonga - 01 Mar 2016 kl. 16:31
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2016 kl. 16:40
Øh jo Kjeld...også Mette Bock har ganske godt styr på fakta, hun ved udmærket hvordan tingene hænger sammen.
Men som bekendt, så må vores politikere jo ikke lyve. I stedet er det blot blevet mere og mere udbredt at omgå sandheden ved at postulere en "virkelighed" som passer til den politik man ønsker at føre....så har man jo ikke løjet.
Specielt Venstre med Lars Løkke er verdensmester i den disciplin.
Vi passer på Danmark synes at være hans nye slogan.
Sandheden er jo bare den, at han er ved at splitte landet i atomer og at det hele er ved at udvikle sig til et sandt kaos.
Og hvorfor det er sådan.....det burde mildest talt være til at få øje på.

Ellers trænger man godt nok til briller.

Mvh
Jim.


Redigeret af scott - 01 Mar 2016 kl. 16:43
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres