Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Auktions-spam

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Gade Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Per Gade Avatar

Tilmeldt:: 10 Feb 2001
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Auktions-spam
    Sendt: 09 Feb 2016 kl. 00:00
Hej

Auktioner er populært "stof", for hvem vil ikke gerne sikre sig det rigtige grej til en god pris? Men her på siden bliver det stadig mindre attraktivt at bruge auktions-siderne. De er nemlig for en stor del domineret af en bruger, der falbyder en masse grej - det meste uattraktivt, af tvivlsom kvalitet eller til alt for høj pris, hvilket afspejles i de manglende bud.

Jeg har lært mig, at man blandt andet kan gå let henover auktionsemner, der er skrevet med store bogstaver (VERSALER) eller hvor ordene "til kassen" eller "fra kassen" indgår, men det er sgu lidt belastende.

Jeg har i et enkelt tilfælde købt af den pågældende og har i den forbindelse intet at klage over, men der må da være grænser for, hvor meget skrammel man må sætte til salg, hvis siderne skal have en værdi.

Jeg vil understrege, at jeg ikke har noget personligt imod den pågældende, men måske kunne en vis selvjustits eller selvkritisk reflektion være på sin plads - især når så få af de endeløst mange "bidrag" resulterer i et bud. Ellers kunne man måske forestille sig, at administratoreren vejledte den pågældende i god praksis i forbindelse med auktioner.

I al fredsommelighed
Per Gade
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2016 kl. 01:17
Hej

Jeg har også bemærket de mange auktioner fra den bruger du skriver om. Man skal selvfølgelig passe på med at spille "forumpoliti", så jeg vil ikke på nogen måde antyde, at den pågældende skal afholde sig fra at lægge sine auktioner ud, for forummet er og skal være til for alle brugere på lige fod.

Men hvis man må tillade sig at komme med et godt råd, kunne det være at samle auktionerne i større lot med f.eks. 10 til 20 stk. blink, wobblere mv. og så sætte en passende lav startpris. Hvis der er interesse for varerne, skal buddene nok komme og lade auktionen ende på det, der så må være "markedsprisen". Jeg har set flere gode blink imellem auktionerne, og hvis der f.eks. var 10 norske blink i et lot, kunne det måske nok være interessant at byde.

I øjeblikket orker man dog næsten ikke at se alle de - i mange tilfælde uinteressante - auktioner igennem. Og mange afholder sig da nok også fra at byde, fordi startpriserne ofte er lige høje nok.

Mvh Henrik



Redigeret af Henrik L. - 09 Feb 2016 kl. 01:20
Til top
Per Gade Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Per Gade Avatar

Tilmeldt:: 10 Feb 2001
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2016 kl. 07:14
Godt formuleret, Henrik.
Vh
Per
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2016 kl. 07:43
Hej Per.

Ja, vedkommende, som har bombarderet vores auktions sider, har ganske rigtigt en meget ringe forståelse for, hvad brugt grej koster, og så en mani med at lave annoncerne med meget få antal per annonce.

Det her halløj har været snart 6 måneder, det er ikke rimeligt

Da vi ikke har regler på hvor mange gange ens annoncer kan fornys, ja så er det jo egentlig lovligt det der gøres her.

Samtidig er 21 dage, det højeste dags antal man kan bruge, og ja 3 omgange er jo lige med 3 måneder.

Jeg bruger også brugt siden meget, og handler rigtig meget, og har siden 2003 fået rigtig meget lækkert grej her, men er også ved at være træt af, at det er de samme annoncører, der har meget store partier på auktion.

Nu er der jo andre, som sætter auktioner i gang, også forretninger, og de har ikke noget gøre på brugt annoncerne, de må betale, da de til daglig lever af det.

Vi har jo i meget lang tid også haft en udbyder af forfang, det er heller ikke rimeligt, at der til stadighed optræder nylon forfang, i samme opsætning, er partiet så stort, så må man betale for at have det på siden.

Hvad gør vi så? jeg kunne se en ordning, hvor mange lot fra samme udbyder sælges som lyn auktion, på måske 7 dage, så er der der fuld obs. på køber, og man undgår, at der til evighed, er måske op til 300 uinteressante annoncer.

Hvem skal bestemme det? ja selvfølgelig Lars Aagård, og det gør ikke noget, at eksempelvis en lyn auktion kum må bruges 2 gange indenfor et år.

Blot et synpunkt omkring brugt annoncerne

Mvh
P.K.
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 787
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2016 kl. 10:48
Hmm, kan snart ikke huske om det er 3. eller 4. gule kort til samme "bruger" fra resten af forummet, men bestemt med berettigelse ! Unhappy Har man noget endegrej/ samlergrej man vil have på auktionen pt., så er man sgu på rø..., det forsvinder ganske enkelt i mængden...Ouch
Havde nok håbet på, at luften efterhånden var gået af ballonen, som man siger, men intet tyder dog på dette ? Har i længere tid overvejet om man, som visse andre, skulle "lægge" sine auktioner andre steder (læs rubrikker), men mener bestemt ikke det er vejen frem... Confused
Der er naturligvis også andre, som kan tåle en tilsvarende formaning, omend på forskellige grundlag, men løs det dog på den enkleste måde, sæt en begrænsning i antal af aktive auktioner pr. bruger, så skulle der gerne blive plads til alle... Smile

Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2016 kl. 13:51
Hej
Bare overskriften, Auktions-spam!!! Confused
Er det spam, vores kære omtalte SÆLGER er ude i, eller er det de skyhøje priser som sælgerne forlanger der er noget galm med?? Jeg syntes personligt at det nok er det sidste.

Man kan vel ikke klantre sælger for at han selv mener det er en guldåre han har fundet i den  gamle grejkasse., jeg ville nok også sælge mit gamle grej, hvis jeg havde noget  og kunne jeg få skyhøje priser for det gamle skidt, ville jeg dette!!!
Men, indrømmet der er godt nok mange AUKTIONER MED STORE BOGSTAVER så de må være en meget stor grejkasseLOL.

Man kan kommentere disse auktioner for deres ringe og ofte meget uskarpe fotos og manglende oplysninger i form af længde, vægt mv. samt hvad sæler forlanger af skjulte forsendelsesydelser ud over porto.
Jeg forbigår alle disse auktioner med STORE BOGSTAVER uden problemer, da de ikke har nogen interesse, men at kalde det spam??? De gør jeg nok ikke, men måske skulle vedkommende have sin egen lille butiksreklame ude i højre side, hvor kan kan gøre sælge sit "guld" i sin webshop i stedet for.


SmileN

Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2016 kl. 14:53
Hej Per Gade ..
Jeg synes det er yderst relevant, at DU giver dette indspark og jeg håber inderligt, at man bemærker den lødighed, hvormed der her præsenteres konstruktiv kritik.
Der har gennem tiderne været nogen, der har rigtig mange enkeltdele i ganske ringe stand, - hele tiden er der nogen der sælger konstant nye grejer, - jeg må formode at de ligger og importerer fra østen o.s.v.
Intet af det er selvfølgelig "forbudt" eller imod de få og simple regler som hersker på denne suite, - men helt korrekt noget irriterende og en grad af devaluerende for denne auktionssuite.
P.t. har jeg selv sat en del gode bøger på auktion, alle startende med kr. 20 og interval kr. 5. Her kommer en auktions sande jeg til sin ret og det viser sig at de nok alle ender på "hot", - men i hvert fald formodentlig faktuelle markedspris.
Håber at alle finder det fornuftige niveau ... knæk og bræk til alle.
Flemming Lundberg Petersen, - Korsør
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2016 kl. 16:56
Hej Flemming.

Jeg går da ud fra, at vi alle forsøger at fører en sober debat, det var i hvert fald grunden til at jeg i sin tid meldte mig ind, dengang i 2003, her var rigtig mange gode og vidende diskutioner, men efterhånden, som de forskellige sociale medier dukkede op, ja blev tonen absolut også en anden her på forummet.

Jeg deltager aldrig i person fnider, det hører ikke hjemme her

Angående alle de annoncer, der pt. kører, så var det vel også i orden vis man ikke spreder tingene over alle katagorier, og med dårlig tekst / billed kvalitet.

Jeg undres over at vis man har haft "butik" at man ikke har mere kendskab til fagsproget, som det er tilfældet her, men ok, vi kan ikke kende til det hele, men jeg undres!

Mvh
P.K.

Redigeret af PK - 09 Feb 2016 kl. 16:57
Til top
Per Gade Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Per Gade Avatar

Tilmeldt:: 10 Feb 2001
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Gade Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2016 kl. 17:36
Hej alle
Tak for bidragene. Det virker jo som om vi som brugere er temmelig enige om, at vi ville ønske der var lidt færre bidrag fra visse meget ivrige sælgere. Jeg håber, det er nok at appellere til mådehold og respekt for, at siden skal være attraktiv at gå ind på. Ellers vil antallet af brugere falde i takt med, at kvaliteten bliver stadigt ringere. Og det er i grunden synd og skam.
Mange hilsner
Per
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2016 kl. 17:52
Hej Per
Deri er jeg ikke helt enig. Jeg vil ser gerne mange flere auktioner her på 123 med masser af relevant grej til billige penge. Det sidste er nok det største problem.

Der er en del grej som er alt for dyrt for min pengepung.Cry

På en eller anden måde tro jeg nok på at det er auktionerne der holder liv i 123. Forumet, delvis renset for SEV, NRE m.v. er jo blevet tamt og intetsigende med få tråde der egentlig er værd af læse. Så hellere tåde der får ens pis i kog, end bare tavshed.

SmileN


Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2016 kl. 18:25
Er dette guld, eller hvad?
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/auktion.asp?Action=viewitem&menu=Auktion&ID=163635
Til den pris kan jeg nok finde nogle frem i noget bedre stand.
De kan fås for 100,- stkWink
Man må da håber køber står ved sine mange 200kr bud.
Ellers er det da bare sur røv og dårlig opførsel!!!
Uanset om man er enig eller uenig i AUKTIONER med stor bogstaver.

/Smile

Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 787
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2016 kl. 18:40
Citat: Nicolai Berthelsen

Man må da håber køber står ved sine mange 200kr bud.
Ellers er det da bare sur røv og dårlig opførsel!!!
Uanset om man er enig eller uenig i AUKTIONER med stor bogstaver.

/Smile


Ja, den ivrige "køber" med de mange "løse" 200,- sedler er en nyoprettet profil, så man kan da godt komme i tvivl...Embarrassed
Til top
Rune Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dr. Claws Avatar

Tilmeldt:: 04 Feb 2014
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dr. Claws Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2016 kl. 18:40
Mange af blinkene ved auktionerne med de høje startpriser kunne jo passende bare ryge under "brugtmarkedet", hvis ikke denne sektion var så ringe organiseret.

Kategorierne kunne være flere, og annoncerne drukner også hurtigt, både i kraft af design (alle annoncer ligger over hinanden, fremfor muligheden for gitter/galleri visning som f.eks. DBA) og uden mulighed for at forny sine annoncer. Mine indtastede, udløbne brugtannoncer ligger her på hjemmesiden som "spøgelser" jeg kan redigere, men det nytter jo ikke noget, da de er udløbet og jeg ikke kan forny dem, men skal oprette en helt ny.

Min pointe er, at jeg tror at folk (incl. mig selv) smider ting på auktioner for at få mere synlighed, og det er måske lidt synd, men en bedre vej til rent faktisk at få solgt noget. Bare ærgeligt, at det også her drukner.


Redigeret af Dr. Claws - 09 Feb 2016 kl. 18:41
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 787
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2016 kl. 18:50
Citat: Dr. Claws

Mange af blinkene ved auktionerne med de høje startpriser kunne jo passende bare ryge under "brugtmarkedet", hvis ikke denne sektion var så ringe organiseret.

Kategorierne kunne være flere, og annoncerne drukner også hurtigt, både i kraft af design (alle annoncer ligger over hinanden, fremfor muligheden for gitter/galleri visning som f.eks. DBA) og uden mulighed for at forny sine annoncer. Mine indtastede, udløbne brugtannoncer ligger her på hjemmesiden som "spøgelser" jeg kan redigere, men det nytter jo ikke noget, da de er udløbet og jeg ikke kan forny dem, men skal oprette en helt ny.

Min pointe er, at jeg tror at folk (incl. mig selv) smider ting på auktioner for at få mere synlighed, og det er måske lidt synd, men en bedre vej til rent faktisk at få solgt noget. Bare ærgeligt, at det også her drukner.

Jeg synes der er fin overskuelighed på "Brugtmarkedet", og ser ikke umiddelbart nogen grund til, at ændre noget videre her...


Hvis folk undlod, at genindrykke deres annoncer, med det eneste formål, at skrive solgt (ja, man kan undres ??), og dermed "skubber" de aktive annoncer, så var man langt...Wink


Redigeret af DNA7 - 09 Feb 2016 kl. 18:59
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2016 kl. 19:21
Til jer politi betjente her på site nu har i da fået en rigtig undercover ven der virkelig spamer så de ting der er reelle bud på
det er sørgeligt håber Mortensen spamer dem der sælger kineser grej andre steder også man får en tanke der siger er det en selvskreven bedrevidende der er gået under cover det er sørgeligt at man ikke kan finde andre metoder
Til top
123nu.dk Se Drop Down
Administrator
Administrator
Brugernavn:
laah123nu

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah123nu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2016 kl. 09:30
Citat: pip_ser

Til jer politi betjente her på site nu har i da fået en rigtig undercover ven der virkelig spamer så de ting der er reelle bud på
det er sørgeligt håber Mortensen spamer dem der sælger kineser grej andre steder også man får en tanke der siger er det en selvskreven bedrevidende der er gået under cover det er sørgeligt at man ikke kan finde andre metoder


Det som er foregået her, er jo direkte hærværk!
Denne person har ødelagt rigtig mange gode auktioner, for rigtig mange reelle købere.
Jeg har brugt et par timer på at tilrette de berørte auktioner, men alle som havde afgivet bud på Johns auktioner under Samlergrej - før "Bent Mortensen" kom til, bedes afgive deres bud igen.

Der arbejdes på en sikkerheds forbedring af "Aktiv bruger" tilmeldingen, så vi undgår falske profiler, som ovenstående.
Tilmeldingssiden er derfor lukket indtil da.
Til top
Flemming Holm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sydfisker

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Geografisk: Samler og lystfisker
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sydfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2016 kl. 14:24
Hvor er forskellen på " Mortensen " og så de købere man aldrig hører fra og som har lånt en andens identitet ?
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2016 kl. 17:16
Flemming der er meget stor forskel Jeg har også prøver at nogen glemmer at betale men det er ikke det store problem Det her var som Lars skrev Hærværk og direkte ubehøvlet så en stor tak til Lars for hurtig reaktion jeg håber ikke andre vil opleve det samme
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2016 kl. 12:56
Med risiko for liv og lemmer, kan jeg se at der under læsestof ca. 20 bøger der handler om jagt, deraf er der ca. en 5-6 stykker der intet har med siden emne at gøre f.eks. en bog om en kartoffeltysker.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2016 kl. 17:00
Ja og det er da dejligt.Wink
Jagt og fiskeri går fint hånd i hånd
Jeg fik en fin gammel jagtbog for billige penge til en gave til min gamle far.LOL
Den havde jeg aldrig fundet hvis ikke den var sat på her.
Smile

Bær over, sig pyt med det og lad være med at læse annoncerne så. 

Hav en god aften.
Mvh. Ole


Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2016 kl. 17:05
Det kan da være lige meget og for resten en del jagtbøger omhandler lystfiskeri
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2016 kl. 21:28
Jamen der skete en fejl fik trykket 2 gange....ja det er spam

Redigeret af Taonga - 11 Feb 2016 kl. 21:32
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2016 kl. 21:31
[QUOTE=Taonga] Jamen det var da godt at Farsan fik sin bog, det glæder mig da.
Jeg er selv jæger, eller rettere sagt været det. Men de jagtbøger jeg ledte efter var da på jærsider og ikke på lystfiskersider......
Og bøger om om diverse brunkulsarbejdere, kartoffeltyskere, hører ikke hjemme på en lystfiskerside.....det er spam.
Naturbøger til en hvis grad.
Jagtbøger under jagtsider.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum