Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flurocarbon

 Besvar Besvar
Forfatter
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gedder123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Feb 2015
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gedder123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flurocarbon
    Sendt: 08 Dec 2015 kl. 18:04
Hej venner!


Jeg sidder i et lille problem som jeg håber nogle af jer kan løse/hjælpe mig med. Jeg skal ud og fiske i en P&T og det har jeg været et par gange i denne måned. Det har kun været bundfiskeri jeg har brugt. Jeg fiskede også sidste måned, men det er ikke sagens kerne.

Det jeg skal bruge hjælp til er: Hvis jeg sætter cirka 40-70cm flurocaron som forfang og sætter powerbait på det, flyder det så stadigvæk? Det er fordi min/alle fletliner flyder, og så kan jeg ikke huske om powerbait er stærkt nok til at det stadigvæk kan flyde med flurocarbon.

Jeg bruger nemlig en 0.19mm (tror jeg det er) fletline i mørkegrøn. Jeg er bange for, at fisken kan se den fletline eftersom det kun er ved mørkets frembrud, at jeg formår og få bid. Det kan godt være, at fisken først vågner op der, men synes det er lidt spøjst at alle 4 gange, hvor jeg har fanget fisk, så er det ved mørkets frembrud.

Jeg håber, at I kan hjælpe mig! Tongue
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2015 kl. 21:33
Hvis du er bekymret for om det flyder, så kan du lige proppe en enkelt lille krøyerkugle ind i powerbaiten. Du kan få krøyerkugler nok til et helt liv for 70,- i Stof og Stil: http://www.stofogstil.dk/Katalog/Sytilbehoer.aspx?group_id=5095&ArticleId=29856
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gedder123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Feb 2015
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gedder123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2015 kl. 08:25
De kugler må jeg købe til en anden gang, da jeg allerede skal afsted i dag :)

Det er dog en rigtig god idé, som jeg slet ikke havde tænkt på og derfor skal du have mange tak for, at åbne en ny idé for mig! Clap
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2015 kl. 11:32
Jeg synes generelt man skal afholde sig fra at smide alt for meget plastic i naturen, og det diskvalificerer krøyerkuglerne, som jo er polystyren tilsat flammehæmmer.
Brug naturlige alternativer som fx kork, enten som korksmulder iblandet din powerbait, eller sæt et stykke kork på krogen og så form powerbaiten rundt om.
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2015 kl. 11:48
Så kan man diskutere om P&T er natur :P 

Men ja, korkstykker eller smuldrede popcorn er et mere nedbrydeligt alternativ :D
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2015 kl. 17:33
det kan sagtens flyde med fluor carbon, men hvorfor ikke bruge en monofil line i en pt. sø, der er fiske ikke større en at en god 0,25 sufix eller andet sagtens kan holde, skal du fiske Stør bruger du bare fletlinen med en 0,40-0,45 monofil line som forfang, den eventuelle forskel der er på fluor carbon eller monofil kan hverken du eller fiskene se, fluor carbon er god til fluefiskeri fordi det er nok så stiv som monofil, men til fiskeri med power bait brug monofil.
lang forklaring, mange års erfaring.

Hilsen Peder
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum