Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mangler en liste over snydere

 Besvar Besvar
Forfatter
Flemming Holm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sydfisker

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Geografisk: Samler og lystfisker
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sydfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mangler en liste over snydere
    Sendt: 06 Dec 2015 kl. 14:15
Inden for de sidste måneder har jeg haft flere købere som selv efter flere afsendte mail intet hører fra-Hvordan kommer vi det til livs? Kan de ikke på en eller anden måde blive udelukket fra 123nu ? Lige et par af de sidste:
Flemming Nielsen, Skovspurvevej 11,3300  Frederiksværk
Thomas Palusen(hedder Paulsen) København



Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 787
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2015 kl. 14:43
Hvis man hænger folk ud som snydere, så er man da som et minimum nødt til, at konkretisere hvori forbrydelsen består ?? Hvis det begrænser sig til, at det er folk som har vundet en auktion, men ikke givet lyd fra sig, så er du da helt galt afmarcheret ?Confused

Redigeret af DNA7 - 06 Dec 2015 kl. 15:04
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2015 kl. 15:15

Der må jeg nok tilslutte mig Lars !

Du har jo stadig dine vare og derfor ikke lidt tab.

Det kunne være de har fået ny mail-adresse og glemt at ændre den herinde, så prøv at sende dem en sms, hvis du kan se deres mobilnr.

Har selv prøvet at folk ikke reagere når de har vundet min auktion Confused

Og JA det er røv irerterne Ouch 



Ellers på med varene igen Wink


Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2015 kl. 23:58
Såfremt personer byder og vinder en auktion, er det da totalt uforeneligt med sund fornuft, moden og voksen adfærd, ikke som minimum at responderer med et svar om fortrydelse eller andet, når man er kontaktet på alle kunsten regler, - alt andet er jo på børnehaveniveau.
m.v.h. flemming Lundberg.
Til top
Ole Wenkens Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Wenkens

Tilmeldt:: 14 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Wenkens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2015 kl. 10:15
Forklaringen kan være, at budgiver ikke har modtaget mail fra 123.nu om vunden auktion.
Her kan det volde kvaler at finde køber.
Hvis seneste bud er givet for en rum tid siden, kan det være blevet glemt, hvilket er irriterende for sælger, naturligvis
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 787
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2015 kl. 10:25
Citat: Lundberg

Såfremt personer byder og vinder en auktion, er det da totalt uforeneligt med sund fornuft, moden og voksen adfærd, ikke som minimum at responderer med et svar om fortrydelse eller andet, når man er kontaktet på alle kunsten regler, - alt andet er jo på børnehaveniveau.
m.v.h. flemming Lundberg.

Hmm, det er der vel ikke nogen, som kan være uenige i, men har forhåbentlig ikke så meget med dette indlæg at gøre, som tilsyneladende handler om "snydere" ?? Confused Igen, hvis der "bare" er tale om manglende respons, så er Hr. Holm altså ikke blevet snydt, og hans indlæg utilstedeligt ??Embarrassed
Til top
Flemming Holm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sydfisker

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Geografisk: Samler og lystfisker
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sydfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2015 kl. 10:32
Når man har mail samt telf. nummer på køber burde der ikke være problemer.            Lige et eksempel mere:  jeg ringer til et nummer i Randers og får en snak med en ældre herre-nå siger han du er den tredie som ringer ang. fiskegrej-og jeg aner ikke hvad det er for noget og hvor har du mit telefonnummer fra ? 
                                                                                                                                  



Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 787
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2015 kl. 10:43
Citat: sydfisker

Når man har mail samt telf. nummer på køber burde der ikke være problemer.            Lige et eksempel mere:  jeg ringer til et nummer i Randers og får en snak med en ældre herre-nå siger han du er den tredie som ringer ang. fiskegrej-og jeg aner ikke hvad det er for noget og hvor har du mit telefonnummer fra ? 
                                                                                                                                  




Mon ikke det er ved at være på sin plads, at du indvier folk i, hvori "snyderiet" består, jeg kan simpelthen ikke få øje på det ?? Confused
Til top
undermåler Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskefjæs

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefjæs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2015 kl. 13:41
Måske mangler vi istedet en liste over forsmåede sælgere der hænger andre folk ud på nettet og lægger folks personoplysninger udDead
Fair nok at du er træt af ikke at være blevet kontaktet, men det er fandeme dårlig stilCensored
Til top
Flemming Holm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sydfisker

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Geografisk: Samler og lystfisker
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sydfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2015 kl. 17:26
Jeg kan se at der åbenbart er nogle mennesker der ikke forstår hvad jeg skriver og som endelig igen har fundet en tråd ja så er det bare med at være der.
Det er rigtigt at jeg ikke har mistet noget- og hvis køber har fortrudt og meddeler det - så er det da ok fra min side. Men det er ikke i orden at opgive falsk navn og adresse.
Til top
Casper Hannecke Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
havenisse Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2008
Geografisk: danmark
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér havenisse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2015 kl. 18:12
Vil da langt hellere have en liste over sælgere der modtager penge for en auktion men efterfølgende ikke afsender varen og svarer på henvendelse, det er de rigtige snydere..
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2015 kl. 21:13
Syntes ærlig talt at denne tråd er helt ude af propration. Det er jo ikke sådan at du har sendt varer til nogen uden at få betaling herfor? 
Iøvrigt set i lyset af at de flleste af dine auktioner er gammelt bras til meget få kroner, ja så forstår jeg ikke du gider det her.

I dit ex er du ikke blevet snydt, for du har ingenting mistet.Ouch
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2015 kl. 18:07
Flemming du taler for døve øre Det er åbenbart helt ok at byde en vare op uden at have tænkt sig at betale Andre bydere er helt til grin hvis det er ok Jeg har også prøvet det mere end en gang derfor lægger jeg ingen auktioner ind pt Hvad mon Bruun Rasmussen og andre auktionshuse gør de siger i hvert fald ikke det er da ærgeligt der kommer en advokat på en auktion er det samme her som alle andre steder uanset hvad auktionshuset hedder
Til top
Flemming Holm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sydfisker

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Geografisk: Samler og lystfisker
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sydfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2015 kl. 20:01
Tak for respons fra forskelig side- de fleste indlæg her synes jo åbenbart det er i orden med lidt " drillerier" ved auktioner- så går tiden jo da med det.
Frederiksen- jeg vil da give dig ret i dit indlæg- det er noget værre bras jeg sælger og har solgt- jeg husker endda et par handler med dig hvor du mærkeligt nok bagefter takkede for handlen.
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 787
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2015 kl. 23:24
Citat: sydfisker

Tak for respons fra forskelig side- de fleste indlæg her synes jo åbenbart det er i orden med lidt " drillerier" ved auktioner- så går tiden jo da med det.

Hvad er det man siger... "Fanden læser bibelen, som advokaten læser loven..." 

Det er da en underlig konklusion at drage, ikke et eneste indlæg understøtter denne påstand, tværtimod ?? Confused 
Det er som om, at hele sagens alvor er gået lige hen over hovedet på dig, måske du skulle tage at læse div. indlæg igen ? Sleepy


"Der findes så mange, som skriver, og så få, som læser !" (André Gide)


Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2015 kl. 21:38
Undskyld Flemming, du misforstår vist alle andre indlæg end dit eget.
Ja vi har handlet via auktionen nogen gange, når jeg er tilfreds med en gennemført handel siger jeg tak!
Men ovennævnte handler mellem dig og mig har jo ingenting med denne tråd at gøre, nu bliver du bare tøsesur fordi jeg ikke er enig med dig, ikke?
Dengang "jeg var ung :-)" lagde jeg også en del auktioner op, og blev også små fornærmet når en byder ikke reagerede på min henvendelse. Jdeg fandt bare ud af at der er så mange svagheder ved 123nu auktion, at der faktisk er tilgivelige årsager der kan ligge til grund for at der i 25 % af tilfældene aldrig skabes kontakt mellem sælger og køber efter en auktion.

Overfor dig var mit budskab sådan set bare athenset til værdien af de fleste af dine auktioner, så klap dog lige hesten og læg skidtet op igen.

God jul og med ønsket om mange fremtidige handler (vi har jo en fælles interesse :-))
Frede
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2015 kl. 22:16
Hej Flemming

Nu har jeg fulgt tråden fra dag 1 og det er frusterende at så mange der svarer dig tilsyneladende mangler disiplin og ansvarlighed og kommer med alverdens dårlige undskyldninger. Byder man på en auktion er der ikke noget der hedder ferie, ny mail eller andre dårlige  undskyldinger. byder man og er højst bydende er man på med det samme, alt andet er ekstrem dårlig disiplin og uansvarlighed. Ved at dette indlæg ikke er populært, men lad nu være med at komme med mere uansvarlige kommentarer til Flemming.
Om der skal produceres en liste over snydere skal der nok ikke, men som minimum skal alle være ansvarlige.
Mvh. Ejler
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dytti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2015 kl. 08:24
Jeg er helt enig med Ejler.
Har man vundet en auktion, betaler man ved så snart muligheden er til det. Og her mener jeg ikke "Jeg venter lige til den 1'ste, når der går løn ind"
Men hvis man f.eks. er på arbejde når auktionen er afsluttet, så betaler man når man kommer hjem.
- Det må da være almindelig høflighed og respekt for sælgeren.

Med det sagt, kan jeg da godt se en lille fordel ved en liste over dårlige købere/sælgere,
Så ved man da, at hvis f.eks. "Svend Ib Bent" er på banen, så skal man lige være på vagt (nu håber jeg ikke at der er nogen her der hedder Svend Ib Bent. Det var bare et eksemplel).
Til top
Flemming Holm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sydfisker

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Geografisk: Samler og lystfisker
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sydfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2015 kl. 09:47
Synes det er på tide at slutte denne tråd- nogle synes det er i orden med lidt" drillerier" andre kan dog følge mit syn på sagen. Jeg har ingen mistede værdier- kun blevet irriteret over folks manglende samvittighed. Så er der lige indlægget fra Frederiksen som intet har at gøre med denne tråd-for nogle kan et blink til 10kr være ligeså meget værd som et Vom Hofe hjul til 10000kr-det er lige den ting man har søgt efter. Så kan det da godt være at det i dine øjne er noget bras- så spring det over og du kan tænke dit og ikke komme med din tanke på tryk.    

Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 787
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2015 kl. 10:45
Citat: sydfisker

Synes det er på tide at slutte denne tråd- nogle synes det er i orden med lidt" drillerier" andre kan dog følge mit syn på sagen. Jeg har ingen mistede værdier- kun blevet irriteret over folks manglende samvittighed.  


Hr. Holm, en løgn bliver ikke mere sand af, at blive gentaget igen og igen, der er ikke et eneste indlæg, som understøtter din konklusion om, at nogle folk skulle finde det ok., at der er useriøse bydere (og sælgere for den sags skyld) fra tid til anden ?? Embarrassed
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2015 kl. 16:33
Flemming sen sidste, så stopper jeg også før den tråd falder helt ved siden af. 
Men jeg må lige bemærke at du er helt ved siden af dig selv med dit sidste svar. Når du lægger tråden op her på 123nu så beder du jo om en debat, og dermed andres mening. DERFOR forstår jeg ikek dit sidste svar :-)

Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2015 kl. 16:46
Det kan da godt være, at "snydere" er et lidt uheldigt valgt udtryk, men hvis der ligefrem, sidder folk derude og byder løs på auktionerne uden, at have til hensigt at stå ved deres bud, - så ved jeg ikke hvad man skal kalde disse brugere!
Mvh
Henning
Til top
peter h. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lektoren

Tilmeldt:: 25 Sep 2011
Geografisk: kaundborgl
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lektoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2015 kl. 20:13
Vi mangler måske et indlæg fra Heinz, men hvis han ikke har tid, så vil jeg prøve at skrive det :
Handel på internet er altid en tillidssag og derfor fordrer det, at folk opfører sig ordentligt. I virkligheden behøver man ikke at sige mere, men hvis det skal pindes ud,  så kan det gøres i få punkter :
1) lad være med at byde på noget, du ikke vil købe. Lad være med at sætte noget på auktion, hvis du ikke vil acceptere hammerslagsprisen.
2) Inden for tre dage efter hammerslag bør du have skrevet til køber.
3) Senest tre dage efter modtagelse af mail fra sælger bør du have betalt.
4) Hvis du er uden for digital (eller pædagogisk ?) rækkevidde, bør du give sælger/køber besked.
5) Handel på internettet er en tillidsag. Du bryder denne tillid, hvis du antager, at dit fedtede lille telefonfoto giver dig ret til at påstå, at varen er købt som beset.
6) Hvis køber på nogen måde er utilfreds, skal handlen gå tilbage.
7) Hvis der går kage i kommunikationen, så vend lige skråen og giv 'idioten' en chance til, men hvis det ikke hjælper, så advar andre om at handle med vedkommende.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum