Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiske pincet

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiske pincet
    Sendt: 26 Nov 2015 kl. 21:20
Nu er det jo snart julegavetid og jeg ved at jeg skla have skrevet en ny pincet på listen..
Jeg vil derfor høre hvad I andre bruger til at pille fiskeben ud med, ved godt en spidstang fungere men jeg synes det virker lidt klodset at bruge i køkkenetEmbarrassed

Så hvilken pincet bruger I..?
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2015 kl. 21:35
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2015 kl. 21:36
Vi bruger en fra Global, ligner lidt en negleklipper, helt suveræn.

Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2015 kl. 21:57
http://www.hwl.dk/da/product/koekkenredskaber/laksetang

laksetang til det store ben der sidder fast og fiskebenpincet til de så ben og når fisken er blevet gravad

/J
Til top
Ole Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gildon Avatar

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gildon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2015 kl. 23:23
Bruger blot denne :
http://jyskestorkokken.dk/product/pincet-til-fiskeben-1894/

Skal måske også nævne at jeg ikke fjerner ben før efter jeg har tøet fisken op igen.
Jeg fryser altid fisk 48 timer før jeg graver eller andet. Frysningen gør så (synes jeg), at benvæsken fryser, udvider sig, og dermed gør benene meget lettere at fjerne.

Knæk og Bræk
Ole
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2015 kl. 16:21
Hej Ole

Kunne du ikke lige fortælle mig hvor lang den er : http://jyskestorkokken.dk/product/pincet-til-fiskeben-1894/

Den ser fin ud og er billig Wink

Det er som du skriver,  meget nemmere at fjerne benene når den har været frosset  Wink



Til top
Thomas Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kansasm

Tilmeldt:: 26 Mar 2013
Geografisk: Hårlev
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kansasm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2015 kl. 10:15
Jeg har i mange brugt en peang til dette arbejde i professionel kvalitet. Udseendesmæssigt ligner den meget denne http://www.fishline.se/dr-slick-spring-creek-peang-gold/product_details.php/products_id/2812 . Fordelen ved dette frem for en pincet er, at kæberne kan låses når benet fjernes.
Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2015 kl. 19:37
Jeg ville gerne den ikke vare større end at den kunne ligge i hånden, synes ikke det er så svært at trække benene ud, men synes bare den jeg har er for stor og klodset..
Så indtil videre har jeg fået et par gode input, den fra jysk storkøkken ser fin ud - bare synd de tager 100 kr i forsendelse..Confused
Til top
Ole Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gildon Avatar

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gildon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2015 kl. 12:19
Fiskars laksetang måler 13 cm, det passer med at enden støtter i hånden, og den er rimelig i træghed så den er nem at bruge. Den fås også andre steder end ved Jysk storkøkken. Og jeg vil tro du kan få den lokale fiskars forhandler til at hive den hjem, hvad så prisen er må jeg være svar skyldig på. Du kan på http://www.fiskars.dk/hjaelp/find-en-forhandler finde en forhandler tæt på dig og tage en snak.

En grund til jeg er særlig glad for den model er bredden, jeg synes det er trættende at stå med noget der er for smalt.

Knæk og Bræk
Ole
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2015 kl. 11:27
Jeg bruger denne:
 
Vist en ældre Global-model, som stadig fungerer glimrende her mange år senere. Den kan snildt tage 2-3 ben ad gangen, ved de mindre og løse ben og har helt lige kæber.
En del af de billige er ikke noget værd, da deres kæber er vind og skæve og derfor ikke til at arbejde med. Andre er for smalle, så de maks kan tage ét ben ud af gangen.
Et helt uundværligt stykke værktøj i mit "fiske-køkken" sammen med en 18-20 cm lang tynd meget skarp filetkniv og et stort plastic-skærebrædt.
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2015 kl. 11:44

Har kigget på Global, men syntes den er ret dyr !

Den Ole skriver om er lavet af Fiskars som også plejer at lave gode produkter og den har jeg fundet her : http://www.ibob.dk/fiskars-functionalform-laksetang

Den prøver jeg da den også er bred og har en fin længde  Wink




Til top
Kim M Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
aammat Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2012
Geografisk: DK
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aammat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Dec 2015 kl. 12:34
Den Global ligner meget den som jeg har idag, eller min ligner Global..Embarrassed
Jeg er endt med at bestille en hos min "knivpusher" i Japan, han havde fri fragt og jeg skulle have en is syl alligevel så tænkte jeg ville prøve denne http://www.chuboknives.com/products/fish-bone-tweezer-round#.Vl7W4XarRaQ 

Tak for jeres gode ideer og den Fiskar skal også hjem i skuffen, køber den når jeg kommer til dk i julen..
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2015 kl. 10:46
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres