Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FIX Forfang

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
T.B. Pedersen

Tilmeldt:: 01 Aug 2015
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T.B. Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: FIX Forfang
    Sendt: 08 Nov 2015 kl. 19:21
Hej.

Kan nogen i dette forum mindes hvor disse fladfiske forfang blev fremstillet. Det står svagt i min erindring at det var Randers.
Hvem var manden?
Hvornår sluttede fremstillingen?
De gamle var støbt i grøn plast ca 8 cm ud af tavsen og ca. 3 cm på hovedlinen.
Er der nogen som ligger inde med sådanne er jeg meget interesseret, ikke mindst i historien
Jeg vil på et senere tidspunkt prøve at sætte et billed på at en nyere udgave, men har fået ny tlf. som jeg lige skal finde ud af.

Venlig hilsen
Tom Pedersen




Redigeret af T.B. Pedersen - 08 Nov 2015 kl. 21:16
Til top
Jens R Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jens R

Tilmeldt:: 08 Aug 2003
Geografisk: Østjylland - Silkeborg.
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2015 kl. 22:20
Jeg er ret sikker på, at FIX-forfanget blev fremstillet i Århus. Jeg skal prøve at komme på loftet i løbet af ugen, hvor der sandsynligvis er uåbnede poser med forfanget. Det er i givet fald den lysblå let gennemsigtige udgave - mon ikke det er efterfølgeren for det grønne FIX.

Knæk & bræk

Jens R
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
T.B. Pedersen

Tilmeldt:: 01 Aug 2015
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T.B. Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2015 kl. 07:54
Hej Jens.

Tak for din mail
Uha Jens. Du skriver at de er lyseblå. Del lyder sandsynligt, men jeg tror måske at den lyseblå er ældre end den grønne.
Jeg købte de sidste FIX for ca 35 år siden, og de var grønne, dog ikke så mørkegrønne som den på fotoet, som er købt for ca. 10 år siden. Jeg er heller ikke sikke på at forfanget på fotoet er fremstillet i Danmark.

Det kunne være spændende, om nogen ved om værktøjet til fremstillingen stadig eksisterer.

Hvis du på loftet finder nogle af disse forfang, er jeg meget interesseret i at købe et par stykke, hvis du kan afse dem. Prisen finder vi nok ud af.

Venlig hilsen
Tom Pedersen
4012 2930.
Til top
Jens R Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jens R

Tilmeldt:: 08 Aug 2003
Geografisk: Østjylland - Silkeborg.
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2015 kl. 16:43
Har været på loftet...... Sorry, der er ingen uåbnede poser med FIX-forfang, men jeg er ret sikker på, at jeg har gemt et stykke "pap" med tryk fra poserne. Spørgsmålet er bare hvor?  Jeg fisker stadig med FIX-forfang, men de fleste forfang er klippet over på midten, så der kun er en krog, og 40 gr. loddet er udskiftet med 30 gr.

Mine FIX-forfang er købt for 40-45 år siden, og jeg er ret sikker på, at prisen var 2,50 kr pr. stk - 5 for 10 kroner. Det kunne tyde på, at den lysblå udgave kom før den grønne......

Det er / var knaldgode forfang. Spredebommen er god og uden knuder, og linen er af god kvalitet. Jeg har altid skyllet grejet efter saltvandsbesøg, og grejet er altid blevet opbevaret tørt og rimeligt koldt. Det er nok derfor, at FIX-forfanget stadig har en god brudstyrke efter så mange år.

Tom, jeg får lige et overblik over både "pap" og forfang i løbet af næste weekend, og så hører du fra mig. Jeg kan se, at du har noteret dit tlf-nr i ovenstående indlæg.

Knæk & bræk

Jens R   
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum