Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sandart

 Besvar Besvar
Forfatter
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gedder123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Feb 2015
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gedder123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sandart
    Sendt: 29 Okt 2015 kl. 21:44
Godaften folkens.


Jeg har i mange år fisket i både Gunderup P&T og Gøttrup P&T. Jeg har haft fanget alt fra gedder, ørreder, skaller til aborre. Jeg kan se, at under Gøttrups hjemmeside så står der, at der er Sandarter i søen. Mit store spørgsmål lyder på: Er der nogen af jer som har haft den heldige dag, og fange en sandart i søen? Som sagt, har jeg fisket i søen lige siden jeg gik i børnehave og jeg er 22 år i dag, og jeg har aldrig hørt fra bekendte eller andre som har stået og fisket ved søen, at de har haft held med sandarter...


Tværtimod på Gunderups hjemmeside, står der INTET omkring sandarter i søen, og gæt hvad? For nogle måneder siden, tog jeg derned med en af mine kammerater og fiskede. Der var ikke gang i ørrederne, så jeg tog min fluestang og fiskede for sjovt efter gedder. Lige før det blev mørkt, fik jeg bid! Det var sørme en sandart, den var ikke stor, men det var sgu EN SANDART! 
Den var ikke stor, den var på omkring 30-40cm, så den blev genudsat, men det var sgu en sjov oplevelse!

Jeg har en teori om, at de fra Gøttrup annoncere flere fiskearter, end der reelt er? Det kan godt føles som en hård kritik, men når jeg i så mange år ikke selv har haft fanget en sandart og aldrig hørt andre, så er det det bedste bud jeg kan komme med...

Jeg håber nogle af jer andre derude, som kan hjælpe :)

GODAFTEN!
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2015 kl. 00:01
Var det ikke på sådan en du fiskede med:

"Jeg var ude og fiske i går med en regnorm-lignende ting - Er der nogen af jer som kan huske hvad det var for en??????"

For så kan jeg godt forstå du ikke fanger sandart, de vil heller have en
Wink
Uden at kende noget til "din" sø så prøv noget efterårs/vinterfiskeri fra båd, gerne frem til det er helt mørkt, med dørgefiskeri med wobler. Det plejer jeg at få sandarter på i "min" sø.  Det er en kold tid, så farten på båden skal ikke være for høj. 

/J
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gedder123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Feb 2015
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gedder123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2015 kl. 01:12
Citat: Jørgen S

Var det ikke på sådan en du fiskede med:

"Jeg var ude og fiske i går med en regnorm-lignende ting - Er der nogen af jer som kan huske hvad det var for en??????"

For så kan jeg godt forstå du ikke fanger sandart, de vil heller have en
Wink
Uden at kende noget til "din" sø så prøv noget efterårs/vinterfiskeri fra båd, gerne frem til det er helt mørkt, med dørgefiskeri med wobler. Det plejer jeg at få sandarter på i "min" sø.  Det er en kold tid, så farten på båden skal ikke være for høj. 

/J


Haha LOLLOLLOLLOL

Som sagt, er det en P&T Sø, og der må jeg ikke fiske fra båd, men fra land :)

Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2015 kl. 14:27
Hi hi hi hi hiLOL jeg kunne altså ikke lade være!!
Jeg kan ikke hjælpe dig med sandartfiskeri fra land, da jeg aldrig har fange en der fra, men har fange mange fra båd også større en 30-40cm!!
Jeg tror dog ikke at putsandarter bliver særlig store, dertil er fisketrykket alt for stort og sandarter vokser ikke særlig hurtigt, så vidt jeg ved.
 


/J
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gedder123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Feb 2015
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gedder123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2015 kl. 16:02
Citat: Jørgen S

Hi hi hi hi hiLOL jeg kunne altså ikke lade være!!
Jeg kan ikke hjælpe dig med sandartfiskeri fra land, da jeg aldrig har fange en der fra, men har fange mange fra båd også større en 30-40cm!!
Jeg tror dog ikke at putsandarter bliver særlig store, dertil er fisketrykket alt for stort og sandarter vokser ikke særlig hurtigt, så vidt jeg ved.
 


/J


Haha, det skal du også have lov til :D :D :D

- Jeg prøver at høre ad i morgen, når jeg tager til søen igen, måske er der nogle nye hoveder, som jeg ikke har spurgt :p
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum