Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brudesenge i Røverdalen

 Besvar Besvar
Forfatter
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Brudesenge i Røverdalen
    Sendt: 13 Aug 2015 kl. 10:52
http://youtu.be/stZJMfae8Jk

Brudesenge i  Røverdalen. Vi gør opmærksom på, at for at arbejde med grus udlægning ved hjælp af skyllemetoden, skal man ifølge EU direktivet være EU certificeret skylleudlægger. Certifikat kan kun udstedes af Forskningscenter Hagebro.Wink

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Søren Søes Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren_Søes Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren_Søes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2015 kl. 11:21
Hej Lasse,

Meget flot video. Den siger jo alt.
Jeg vil også gerne hermed søge om certifikat Wink

Mvh
"Æ knejt"
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2015 kl. 11:29
Knejt. Du var jo med i op starten og kan få dispensation.Big smile
mvh  ballademagerLasse Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Søren Søes Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren_Søes Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren_Søes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2015 kl. 11:33
Citat: lasse hagebro

Knejt. Du var jo med i op starten og kan få dispensation.Big smile
mvh  ballademagerLasse Hagebro



Jeg bukker ærbødigst og takker mange gangeTongueSmile

Mvh
Æ knejt
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2015 kl. 14:48
Super godt Lasse, det ser rigtig flot ud. 

Forsæt med det gode arbejde og så bliver det spændende at se havørrederne til vinter når der blivet gydet  Clap

Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2015 kl. 15:39

Nu var det ikke mig Niels Åge,  der tog det fysiske slæb. Det var Olsen Banden samlet fra hele Kongeriget.Big smile Mig ryg er blevet for svag.Cry Jeg tog i stedet kritikken og de søvnløse nætter, ind til det virkede.Wink

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro



Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2015 kl. 20:20
Hvad laver du den 5 september ...aften?
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Bent Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bent Kristensen

Tilmeldt:: 20 Jul 2002
Geografisk: Køge / Borup
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bent Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2015 kl. 10:53
Hej Lasse.

Nu har jeg i snart lang tid fulgt dig og alle dine fine ideer.
Man bliver squ glad i låget hver eneste gang, du har lagt noget nyt op.

Men din ide med udlægning af gydegrus er simpelthen genial. Den nyeste video bekræfter dine tanker på allerhøjste plan. Flot udført arbejde af dig og alle dine medhjælper.    

God arbejdslyst fremover.
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2015 kl. 20:52
Hej Per
Måske i Aarhus om dagen og hjælpe min søn. Aften ved jeg ikke endnu.
mvh Lasse Hagebro
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2015 kl. 21:00
Hej Bent
Det var pæne ord. Som du kan se af dette indlæg har vi et virkeligt godt samarbejde med Viborg Kommune og Lodsejere. Dette samarbejde får det til at gå meget lettere, end hvis du kommer med en liste med paragraffer. Der skal nok komme meget mere godt nyt.Wink
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro
.
http://kommune.viborg.dk/Borger/Natur,-miljoe-og-affald/Soer-og-vandloeb/Vandloeb/Projekter-i-vandloeb/LodsejereLystfiskereogKommune



Redigeret af lasse hagebro - 16 Aug 2015 kl. 21:01
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2015 kl. 21:21

Jeg skrev dette i februar på Facebook, som en forudsigelse af hvordan fiskeriet i Karup Å ville gå i 2015

Oraklet taler 2.2.2015

Vi starter nu snart et nyt fiske år i Karup Å 2015. 2013 og 2014 må siges, at have været gode. Der er i disse to år blevet fanget ca. 6.000 kg på stang og snøre hvert år. Efter mine teorier vil der i 2015 blive fanget færre fisk i størrelsen 4-8 kg og flere mindre samt flere enkelte store fra 8-12+ kg.(som på billedet). Hvorfor så det?. Har de 2x27.000æg vi lagde ud i 2008 og 2009, haft indflydelse på fangsterne, vil der blive en nedgang i størrelsen 4-8 kg i år. Er der blevet en øget selv produktion, vil det give udslag i de mindre størrelser. De helt store fisk er resterne af vores udsætning af æg i 2008-9. Dette er ikke videnskab men min egen teori. Nu er det skrevet ned og får jeg ret, når året er omme, skal jeg nok finde det frem igen. Hvis jeg ikke får ret, går jeg nok lidt mere stille med dørene. Så er der nok andre der finder det frem.Humørikonet smileWink

Her er resultatet af 2 1/2 dags fiskekonkurrencen der sluttede i eftermiddags.

Oraklet fra Hagebro prøver, at lave en foreløbig statistik baseret på resultater fra Fiskekonkurrencen 2015 sammenlignet med 2014.

2014   0 stk fisk over 8 kg,    5 stk fisk 4-8 kg    37 stk fisk 0-3 kg

2015   3 stk fisk over 8 kg    3 stk fisk 4-8 kg    78 stk fisk 0-3 kg

Måske jeg har været usandsynlig heldig.

Det er fordelingen af antal i størrelserne i skal lægge mærke til, selv om det er flotte tal.Wink

Nu får jeg nok på puklen, men kan bære det. Resultaterne fra de to konkurrencer er i hvert tilfælde fakta.Big smile

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro





Redigeret af lasse hagebro - 16 Aug 2015 kl. 21:26
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres