Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med krogning på offset kroge

 Besvar Besvar
Forfatter
kennet nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cnc snedkeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cnc snedkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Problemer med krogning på offset kroge
    Sendt: 12 Aug 2015 kl. 10:59
Hej gutter.
Jeg har forsøgt mig med at fiske med offset setup, men har store problemer med at kroge fiskene. 
Hvad er jeres oplevelse med eks. Savage gear 4 play weedless krog setup.
Agnen jeg senest har prøvet med er 5 cm powerbait shads som jeg har monteret en offset krog i.
Men synes stadig det kniber selvom det jo er en strøelse agn de jo bare inhalerer. 
Ved godt det ikke er en krog der er lavet til formålet.
Alle gode råd er dybt værdsat.
På forhånd tusind tak for hjælpen. 
Til top
kennet nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cnc snedkeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cnc snedkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2015 kl. 11:34
Skulle måske lige nævne det et til abbore. 
Til top
NO Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
aborreletten

Tilmeldt:: 10 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aborreletten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2015 kl. 11:56
Det er ikke en offset krog du har monteret ?
Det er heller ikke alle gummidyr der er lige velegnet til offset fiskeri, de må gerne have en slids i maven så krogen kan bevæge sig opad.


Redigeret af aborreletten - 12 Aug 2015 kl. 12:08
Til top
NO Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
aborreletten

Tilmeldt:: 10 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aborreletten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2015 kl. 12:00
Til top
kennet nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cnc snedkeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cnc snedkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2015 kl. 12:07
Nej det har du ret i. Men kunne ikke finde deciderede offset kroge i så små strøelser. 
Ville krogene i linket være små nok til 5 cm softbaits. 



Redigeret af cnc snedkeren - 12 Aug 2015 kl. 12:08
Til top
Tommy Silberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Silberg

Tilmeldt:: 22 Jan 2005
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Silberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2015 kl. 20:23
Google dropshot - der fisker man de små agn med en enkeltkrog i snuden...
Til top
Jacob Schougaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jaxx.dk Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jaxx.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2015 kl. 17:34
Offset kroge er sjældent det bedste til de helt små softbaits. Der synes jeg dropshot eller små jighoveder er bedre. 

Hvis du gerne vil have en grødefri præsentation af en lille softbait, vil jeg anbefale Red Alert dropshot krogen. Den ser lidt spøjs ud, men fisker og kroger utroligt godt ;)

Når jeg fisker med offset kroge har jeg ikke problemer med at kroge fiskene. Men det er klart at en grødefri præsentation altid vil dække for krogspidsen, og i sidste ende koster det et par fisk i ny og næ.

Man kan jo aldrig vide præcist hvad det er der sker når man mister mange fisk. Det er i hvert fald svært at dokumentere... Men mit bud må være, at du har fisket et sted med mange mindre fisk. Aborrerne har været helt oppe at køre på det sidste, i det herlige højtryksvejr. Så får man pludselig mange optimistiske angreb fra småfisk på sine agn. Og de er jo svære at kroge.

Offset kroge bruger jeg for det meste på slanke softbaits, eller som der bliver skrevet ovenfor, på specielt designede agn  med en slids hvor der er plads til krogen. 


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum