Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ABUmatic 120 krydsoplæg?

 Besvar Besvar
Forfatter
jens wennecke Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wennecke

Tilmeldt:: 20 Nov 2005
Geografisk: københavn og møn/falster
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wennecke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: ABUmatic 120 krydsoplæg?
    Sendt: 25 Jun 2015 kl. 23:22
Jeg har købt et gammelt ABUmatic 120 fra 1960.erne. Jeg kunne godt lide at vide om om der er krydsoplæg på det da spolen står stiile og altså ikke bevæger sig op og ned.
Er der noget galt med mit hjul?
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2015 kl. 23:38
Spolen kapslen roterer rundt og selve spolen bevæger sig op og ned inde under. Gør den ikke det, er hjulet defekt. Hjulet er ikke konstrueret med det hvad mange forstår ved krydsoplæg. Men linen fyldes dog på jævnt fra bund til top på spolen hvis altså det fungerer. Der plejer ikke at være ret megen spolevandring på abumatic hjulene.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
jens wennecke Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wennecke

Tilmeldt:: 20 Nov 2005
Geografisk: københavn og møn/falster
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wennecke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2015 kl. 23:47
Tak for svar. Så må jeg se om jeg kan fixe det.Smile
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren N

Tilmeldt:: 03 Jun 2015
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2015 kl. 08:39
Min gamle abumatic fra 1980erne har ikke krydsoplæg og er ikke lavet med det. jeg mener ikke at der er konstrueret nogen -matics med krydsoplæg overhovedet. Men jeg kan jo have overset noget.
Fisker for øvrigt stadig med det lille sæt indimellem. Det er ret sjovt at fange fisk på "børnegrejet"
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren N

Tilmeldt:: 03 Jun 2015
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2015 kl. 08:42
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum