Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fangst af havørreder i Køge Bugt

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mathi

Tilmeldt:: 28 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mathi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fangst af havørreder i Køge Bugt
    Sendt: 15 Jun 2015 kl. 16:51
Hey alle.

Er det muligt at fange havørreder fra kysten i Køge Bugt i sommermånederne. 
Ved godt, at det er bedst med natfiskeri på denne tid af året, men da der kun er sandbund hvor jeg fisker, er jeg i tvivl om, om der så kan være havørreder. 

Er der nogen, der har haft held her i sommermånederne.....? Smile

Pft. 

Mvh. Mathi.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2015 kl. 07:19
Mathi ;
Sandbund er absolut ingen hindring, når bare det er blevet mørkt.
Året kan vise sig at blive noget anderledes end normalt, med hensyn til havørrederne (og hvor de placerer sig), da vandet er meget koldere end det plejer.
Det påvirker fødeemnernes antal og størrelse.
En ting er dog stensikkert : De ørreder skal snart til at trække mod åerne, og så skal du bare placere dig ved kendte trækruter.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hr Rygaard

Tilmeldt:: 15 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hr Rygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2015 kl. 11:23
Normalt ville jeg ikke fiske på steder med ren sandbund. Der er ingen gemmesteder for hver ørreden eller byttedyr. 
Men derfor kan de sagtens jage sig vej ind over sand når de jagter tobis, især om natten.

Jeg ville dog nok søge steder med mere varierede bundforhold.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum