Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Returnering af pakke

 Besvar Besvar
Forfatter
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Returnering af pakke
    Sendt: 06 Jun 2015 kl. 12:48
Hej.

Jeg har bestilt noget hos http://www.rudiheger.eu/ som jeg ikke ønsker alligevel.

Pakken er ikke ankommet endnu, så mit spørgsmål er så, skal jeg bare afvise pakken når den kommer eller skal jeg modtage den og så returnere den?

Her er lidt om deres "Terms"
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2015 kl. 13:02
Hvad med at sende en mail til butikken og spørge.

/  Jørgen
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2015 kl. 13:35
Ring da ned til dem og forhør dig 😊
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2015 kl. 14:22
mail sendt og har forsøgt at ringe, de har dog ikke åben i weekenden for telefon og den mail jeg har sendt i går har jeg ikke hørt noget på.

Men hvis jeg ringer til dem 0049 8662 7070 <--- rigtig? (Hotline & Contact: +49 (0) 8662 7070) siger den at nummeret ikke findes?


Redigeret af Bishop - 06 Jun 2015 kl. 14:27
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2015 kl. 15:57


6. Right of Exchange / Right of Refund
The customer has the right to return all articles from our current assortment without reason within 14 days of purchase. The sales contract comes into effect on acceptance of the goods or at the latest on expiration of the 14 day right of refund. Returns must be sent free of charge. You can choose between an exchange and a refund. All charges incurred by us (e.g. postage and packaging) will be deducted. Goods that have signs of wear and tear, books, videos, DVD’s, special orders and goods not listed in our main catalogue are not returnable.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2015 kl. 16:34
Citat: Taonga



6. Right of Exchange / Right of Refund
The customer has the right to return all articles from our current assortment without reason within 14 days of purchase. The sales contract comes into effect on acceptance of the goods or at the latest on expiration of the 14 day right of refund. Returns must be sent free of charge. You can choose between an exchange and a refund. All charges incurred by us (e.g. postage and packaging) will be deducted. Goods that have signs of wear and tear, books, videos, DVD’s, special orders and goods not listed in our main catalogue are not returnable.

Jep, men mangler stadigvæk om jeg bare kan afvise pakken ved levering eller om pakken skal modtages og sendes retur. Som udgangs punkt lyder "Returns must be sent free of charge" som om at jeg skal tage i mod pakken og så smide en ny label på for så at sende den retur.
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2015 kl. 16:45
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2015 kl. 16:50
Citat: Steen V Knudsen

http://www.forbrug.dk/Nyheder/2014/Nye-forbrugerregler-faar-isaer-betydning-for-nethandel?tc=16C0D89F803A417EBE1454161DD75AF9

Du kan indtil D 13 juni undlade at afhente pakken.

Ja, men vil ikke bare lade pakken ligge, kan lige så godt få tingene ud af døren med det samme.. og få afsluttet handlen på bedste vis.

Var det en dansk butik kunne jeg jo bare afvise den ved døren, men ved ikke om dette også gælder en pakke fra Tyskland: http://www.rudiheger.eu 
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2015 kl. 17:50
Der gælder de samme net handel regler over hele EU

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2015 kl. 18:01
Citat: Bishop


Ja, men vil ikke bare lade pakken ligge, kan lige så godt få tingene ud af døren med det samme.. og få afsluttet handlen på bedste vis.

Som jeg læser betingelserne, mener jeg også du skal betale for returneringen, og finder det i øvrigt ganske rimeligt.

Var det en dansk butik kunne jeg jo bare afvise den ved døren, men ved ikke om dette også gælder en pakke fra Tyskland: http://www.rudiheger.eu 

Sport Dres skriver i deres betingelser følgende:

"Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på fiskegrej.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

  1. har modtaget din vare

  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@fiskegrej.dk
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 
Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her 
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Varer der er undtagede fra fortrydelsesretten:
Hvis emballagen er brudt på ”naturlige agn” som f.eks. forfoder, boilies, duftstoffer, Powerbait osv., samt DVD'er og software, kan vi desværre ikke modtage varen retur.


Returnering 
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. 
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. 
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. 
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Varen kan sendes til adressen du ser længere nede på siden."

Nogenlunde samme tekst kan ses ved f eks Grejbiksen, så det er tilsyneladende ikke nok bare at afvise pakken.

Mvh
Henning
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2015 kl. 19:10
Nå, har sat den til salg, så må vi se, om ikke anden sendes den bare retur Thumbs Up

Takker for alle indspark.
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Jacob Schougaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jaxx.dk Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jaxx.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2015 kl. 00:14
De regler Steen linker til er allerede trådt i kraft. Det gjorde de d. 13.06.2015. 

Det betyder at du ikke bare kan returnere uden forudgående aftale. Det er heller ikke en ret, bare at kunne afvise pakken mere.  

De 14 dages returret er stadig gældene og derfor vil det sikkert være det nemmeste for alle parter hvis du bare afviser pakken.

Men du er nok nødt til at komme i kontakt med dem og få lavet en aftale. I mellemtiden kan du jo evt lade være med at hente pakken.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres