Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Eksklusivt laksefiske Orkla, uke 27, 28 eller 30

 Besvar Besvar
Forfatter
Vebjørn Kirkesæther Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
logga

Tilmeldt:: 31 Maj 2015
Geografisk: Norge
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér logga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Eksklusivt laksefiske Orkla, uke 27, 28 eller 30
    Sendt: 04 Jun 2015 kl. 00:13


Eksklusivt laksfiske i Orkla, uke 29 og uke 34, 2015

Det tilbys nå to meget gode vald – det sagnomsuste Kvikne (ovenfor Rønningen camping), samt Storbåtrommet øvre del. Valdene befinner seg omtrent i midten av elvedalen. Valdet Kvikne (m/hvilebu) er særlig kjent for å avgi stor laks på flue, og laksen hugger aggressivt her, da den stopper for en hvil etter å ha forsert stryket fra Rønningen og tar en pust i bakken før den gir seg i kast med neste stryk. Storbåtrommet er også et flott fluevald, her er det nyere flott hvilebu med grillmuligheter. Alle lovlige redskaper kan benyttes dersom ønskelig. Det vises til reglementet for redskapsbruk samt kvoter, C&R kan selvsagt benyttes, men noe laks kan også beholdes dersom ønskelig, jfr. Årets kvoteregler.


Med i pakken følger stor og romslig enebolig få kilometer fra valdet Kvikne, og er i umiddelbar gåavstand fra øvre Storbåtrommet. Det følger også et mindre vald noe lenger ned i elven, der laksen stopper i en renne midt i elven. Beliggenhet Svorkmo.

Prisforlangende er 10.000 kr per uke, dette kan selvsagt deles mellom det antall fiskere (max 6) som er interesserte.

Kviknevaldet ligger uforstyrret til, og er lett tilgjengelig, med god parkering. Noe motfiske kan forekomme. Kvikne er definitivt best fiskbart fra den siden som nå er aktuelt å leie ut i ukene 27, 28 0g 30, det samme gjelder øvre del av Storbåtrommet, som er best fiskbart fra den side som her tilbys for utleie.

Fluefisket fra Kviknesiden er relativt enkelt, laksen passerer meget nært denne bredden, og dette er et vald laksen stopper opp på. Sælig egnet for fluefiske. Valdet Kvikne tåler meget variert vannføring, fra 20 kubikk, til 200 kubikk, altså de aller fleste aktuelle vannføringer. Kvikne er et av Orklas aller beste vald, og har avgitt mange storlakser i 15-20 kilos klassen opp gjennom årene. Øvre Storbåtrommet er også greit å avfiske med flue, og andre lovlige redskap, og er best fra den side som her tilbys utleid.

Med i pakken følger stor og godt vedlikeholdt enebolig, med alle bekvemmeligheter, fryseboks, kjøleskap, tv, sengeplasser til inntil 7 mann, (passer godt for 4 fiskere). Alle kjøkkenfasiliteter. God parkering ved huset. Inkludert i tilbudet er utvasking og klargjøring av huset før fiskets start.

Ved interesse kontakt Bjørn Kvamsdal, som kjenner valdene meget godt og som kan gi detaljert informasjon om hotspots på valdene, redskapstyper, fluevalg etc., telefon (0047) 99 40 60 25. Eventuelt send Bjørn PM for å diskutere tilbudet.

Uke 34 er fisket fra søndag 23 aug, altså en dag mindre enn normal fiskeuke. En viss rabatt gis derfor for denne uke.








Redigeret af logga - 05 Jun 2015 kl. 15:28
Til top
Vebjørn Kirkesæther Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
logga

Tilmeldt:: 31 Maj 2015
Geografisk: Norge
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér logga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2015 kl. 00:15
bilder av valdene kommer innen en dag når det tekniske er i orden.
Til top
Carsten Riis Høeg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Carsten R. Høeg

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten R. Høeg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2015 kl. 09:52
Hvis Kvikne virkelig er et af Orklas bedste vald, hvorfor er der så kun registreret 23 laks tilsammen de sidste fem år?? Der har jo været fiskere på valdet næsten konstant..??





Redigeret af Carsten R. Høeg - 04 Jun 2015 kl. 09:53
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2015 kl. 16:58
Citat: Carsten R. Høeg

Hvis Kvikne virkelig er et af Orklas bedste vald, hvorfor er der så kun registreret 23 laks tilsammen de sidste fem år?? Der har jo været fiskere på valdet næsten konstant..??



Big smile
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2015 kl. 17:55
Man kan også smide det over i køb/salg - jo mindre prisen er til debat Big smile
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2015 kl. 20:37
Argh Carsten - forholdene har bare ikke været særlig gode. For varmt, for koldt, for meget vand, for lidt vand, for grumset vand, for klart vand, dårlige fiskere - men der står flere fisk og venter i udløbet end nogensinde! ClownLOL
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2015 kl. 20:50
Monney...Money....Money....it is the Norwegionway...de har ikke andet i hovedet.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Vebjørn Kirkesæther Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
logga

Tilmeldt:: 31 Maj 2015
Geografisk: Norge
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér logga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2015 kl. 22:19
Uke 28 er nå solgt.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2015 kl. 22:33
Vebjørn :
Det her er altså et debatforum, ikke en annonceplads !!
Køb en annonce, dét gør vi andre der driver virksomhed.
Med de priser, burde der være råd til en lille annonce..
Til top
Carsten Riis Høeg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Carsten R. Høeg

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten R. Høeg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2015 kl. 03:34
Citat: nani

Argh Carsten - forholdene har bare ikke været særlig gode. For varmt, for koldt, for meget vand, for lidt vand, for grumset vand, for klart vand, dårlige fiskere - men der står flere fisk og venter i udløbet end nogensinde! ClownLOL


Jow, alle de argumenter og flere til, har jeg hørt alle 25 år jeg har været i Orkla.:-)

Sammenlagt har jeg vel brugt et par uger på at kigge på fiskerne på Kvikne - valdet ligger ret ovenfor den campingplads jeg bor på - og jeg har vel alt i alt set 4-5 fisk blive taget der... Og det er højt sat..!!

Det kører fint med fluen på Kvikne, men det er meget få fisk der stopper der, og endnu færre der hugger, så jeg ville ikke engang betale 500 NKR for et årskort til valdet...
Til top
Thomas Pilegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
thomaspilegaard Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomaspilegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2015 kl. 09:07
Hej Taonga, jeg må bare kommentere dit svar her, jeg er ikke helt enig i det du skriver, jeg bor selv i Norge og har igennem de sidste 5 år erfaret hvordan de forskellige ting hænger sammen her. Generelt set så er Norge dyrt i forhold til Danmark, men vi har egen betaling hos lægen, bompenge over alt osv osv.

Nordnændene er ikke de eneste der er interesseret i penge for laksefiskeriet, jeg kender en del danske "udlejere" i både Namsen, Orkla og Gaula der har har fået dækket deres udgifter for hele året på bare få uger.

Men i Bolstadelva koster det pt. 2600 NOK for to stænger pr. dag. De penge går til forskning af laksen der. Dyrt eller ej, men det er sådan det er der. Så snart at forskningsfiskeriet bliver ophævet så har mange af os nok ikke råd mere. Så her i den elv, så bakker jeg prisen 100% op. 

Det kunne være spændende for "os, tourister" at se hvor meget udlejere af vald i de forskellige elve egenligt har betalt. 

Det som er min erfaring er at de "udlejere" som der er flest af i offentlige forum som dette, de er ofte sidste led. Det betyder som bekendt at mellem manden tager sin del.

For al del, så har folk lov til at tjene penge, det vil vi vel alle sammen?

Men hvis man ikke er interesseret i at betale overpris og valdet ikke skal hede noget bestemt, så kan man starte med at lede på www.inatur.no eller som jeg gør når jeg fisker et nyt vald, så kontakter jeg grundejeren og tager en snak om fremtiden på valdet.

Den elv jeg selv fisker i fra 15 juni, koster 250 NOK for et dagkort og er købt igennem inatur. Men jegt tjekkede på inatur.no og så fiskekort i Gaula til 100 NOK. Jeg er klar over at det vald ligger højt oppe i Gaula, men det kan lade sig gøre.

Jeg tror vi laksefiskere må forsøge at være meget mere fleksible i forhold til at rejse til en bestemt elv på et bestemt tidspunkt, og samtidigt stille krav til optimale forhold og laksens tilstedeværelse i elven. Det kunne lade sig gøre i gamle dage, men ikke i 2015. Klimaændringer, lakseopdræt, overfiskeri osv osv.

Taonga, jeg er håber ikke jeg har fornærmet dig på nogen måde, jeg vil bare fortælle hvordan tingene hænger sammen. Så er det op til hver enkel at tage beslutninger om hvad der passer til dem personligt.


Venlig hilsen

Thomas Pilegaard
hello@thomaspilegaard.com
+47 46214361
Til top
Vebjørn Kirkesæther Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
logga

Tilmeldt:: 31 Maj 2015
Geografisk: Norge
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér logga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2015 kl. 09:10
Nå er uke 27 solgt.
Bare uke 30 ledig for den som vil ha gode muligheter for stor fluelaks.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2015 kl. 10:49
Vebjørn ;
Kontakt webmaster, hvis du ønsker at annoncere på dette site - det gør vi andre.
Tjek eventuelt annoncørnyt, hvor eksempelvis undertegnede BETALER for eksponeringen.
Det her er - hvad vi i DK kalder - , snylteri..
Til top
Thejs Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Terkel Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2013
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Terkel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2015 kl. 17:07
Hold kæft han tager røven på jer!! Mens i brokker får han bare udsolgt...😳😃😳
Til top
Thomas Torpe Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tube Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2005
Geografisk: Det meste af Skjern-å dalen fra Arnborg til Lønborg. Kysterne langs Bjerre Herred samt vest og sydvest fyn.
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tube Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2015 kl. 17:33
Tror hans salg stammer fra andre hjemmesider. Og en forarmet grødbonde fra det sørgmuntre dalstrøg er han ikke. Det fremgår at han et fra Bergen..

Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
FFFH

Tilmeldt:: 20 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2015 kl. 19:33
Simon så er der vist mange der bør betale for annoncer. F.eks. alle dem som sætter de samme varer på auktion gang efter gang. Det man da være en form for semi officiel virksomhed de driver der. 

Vil da give dig ret i ovennævnte retmæssigt hører hjemme under salgsannoncer. Men at begynde at kalde manden en snylter er måske nok skudt lidt forbi målet. Med mindre du naturligvis mener at alle dem som bruger brugtmarkedet til at udleje fiskevand og overnatning er snyltere feks: 
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&ID=80749

mvh. Kim



Redigeret af FFFH - 06 Jun 2015 kl. 08:03
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2015 kl. 21:36
Tomas Torpe
eller har hjemmebrænderiet taget overhånd
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2015 kl. 21:42
Kim N. :
Forum er ikke til salg, og sådan skal det være - ellers skulle jeg jo også bare liiiiige føle behov for at fortælle at jeg har ledige pladser til en eller anden konkurrence, og venligt opdatere i forum - hver gang jeg solgte en plads.
I min optik er det snylteri på 123nu, og lortet burde slettes omgående, inden det tager overhånd, gerne med et lille girokort vedlagt til den kære nordiske broder - som har sat sin annonce herind.
Har man forretning, så betale man for sin annoncering.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2015 kl. 21:44
Taonga, jeg er håber ikke jeg har fornærmet dig på nogen måde, jeg vil bare fortælle hvordan tingene hænger sammen. Så er det op til hver enkel at tage beslutninger om hvad der passer til dem personligt.

Citat slut

Nu har jeg igennem et helt liv fulgt, fisket og været der og har oplevet hvordan Orla Nordman ser mønt for enden af sine øjne de sidste flere år.

Man kan også købe guld for dyrt, derfor aldrig Norge mere....

8 ugers totalfiskeri, med gennenit 5 fiskere pr. uge i Orkla gav slutresultatet 9 fisk, hvor bare to havde nogenlunde størrelse.

Til gengæld for at hjælpe Bonden og hans familie når de var i Kirke, ved at passe Dessif. og opkræve pengene for dette, sendte de mig en bon på 1000,00 kroner ekstra fordi min hustru var kommet op til mig......

MONEY...MONEY...MONEY....osv. du kender sikkert sangen

Redigeret af Taonga - 05 Jun 2015 kl. 21:45
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2015 kl. 09:27
BOYCUT NORGE....BOYCUT BURLAKS
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2015 kl. 10:32
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1993-06-25-570

Forskrift om fremleie...
---------------------------------

Ud af debatforum med de nordmænd såvel som danskere, som ikke forstår at det ikke er et sted for køb og salg.Thumbs Down


Redigeret af Jakob Larsen - 06 Jun 2015 kl. 10:38
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jun 2015 kl. 12:28
Lad det være en kraftig opfordring til administrator om at slette "uvelkomne" indlæg.

Og til alle andre om at stoppe med at skrive her i denne tråd. For så dør den lige så stille. Og det er vel egentlig det, man gerne vil.


Redigeret af jnielsen - 06 Jun 2015 kl. 12:28
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum