Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

RIO Coastal Seatrout SHD

 Besvar Besvar
Forfatter
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: RIO Coastal Seatrout SHD
    Sendt: 01 Jun 2015 kl. 19:10
Hey all.

Har været rigtig glad for Zpey's unique skydehoveder til mit kystfiskeri, men efter som de bliver sværere og sværere at få fat i skal der nok kigges efter nyt og faldt så over nedestående som jo lyder rigtig spændende.

Men er der nogen der har prøvet de "nye" RIO Coastal Seatrout SHD og kan fortælle lidt om dem? 



Redigeret af Bishop - 01 Jun 2015 kl. 19:17
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Casper RH Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CasperRH

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperRH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2015 kl. 22:18
Kigger lige med her, sys nemlig også det lyder rigtig godt :)
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2015 kl. 23:22
Ikke for at hijacke din tråd. Jeg er bare lige nysgerrig da jeg også selv bruger Zpey unique skydehoved. Er de ved at gå konkurs siden du siger de bliver sværere at få fat i?
Hilsen Kim.
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2015 kl. 15:41
Hej Kim
Zpey er lukket og er blevet til Salmologic i stedet.
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2015 kl. 16:17
Hej Kim
Både fisknu.dk og almas i Ålborg har Zpey skydehoveder både til en hånds og to hånds.
ps. jeg mener at Almas har tilbud på dem lige nu.

hilsen Peder.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2015 kl. 17:26
Nemlig.

http://parkogfritid.dk/zpey-unique-ii-skydehoveder-sh.html

Mvh
Jim.
Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2015 kl. 18:16
zpey er ikke lukket eller blevet til salmonlogic
der er sket det at Henrik Mortensen har startet sin eget firma som så er kommet til at hedde salmonlogic
zpey eksisterer stadig dog har de haft knas med økonomien

men syntes man godt om zpey kan de stadig købes mange steder
alternativ så køb salmonlogic det er jo hr Mortensen som har designet begge dele

mvh
kent
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2015 kl. 09:50
Hej alle.

Flue.dk har fuld sortiment i Salmonlogic, som er det samme som Zpey.

hilsen Peder
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2015 kl. 15:44
Hej Kenneth. 

Først skal det lige siges, at jeg har en butik der sælge Rio.
Jeg har bevidst valgt at have Rio i min butik, fordi jeg synes det er gode produkter. 

Jeg har fisket med dem de sidste 2 måneder og de er super fede. 
Faktisk synes jeg der er bedre end de gamle. Jeg har fisket med meget og de her er rigtigt gode både i med og modvind. Farven er også rigtigt fin. De har en god tapering og strækker forfanget godt. 

Men som sagt, så sælger jeg dem også, men det gør jeg kun, fordi kvaliteten er i orden ;) 



Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2015 kl. 19:12
Takker for alle indput Tongue

Citat: Daniel D Holm

Hej Kenneth. 

Først skal det lige siges, at jeg har en butik der sælge Rio.
Jeg har bevidst valgt at have Rio i min butik, fordi jeg synes det er gode produkter. 

Jeg har fisket med dem de sidste 2 måneder og de er super fede. 
Faktisk synes jeg der er bedre end de gamle. Jeg har fisket med meget og de her er rigtigt gode både i med og modvind. Farven er også rigtigt fin. De har en god tapering og strækker forfanget godt. 

Men som sagt, så sælger jeg dem også, men det gør jeg kun, fordi kvaliteten er i orden ;) 

Hej Daniel.

Jeg har luret på dit site i min søgen, men kan ikke "se" siden med skydehoveder, trykker jeg på "skydehoveder" kommer jeg tilbage på forsiden Cry
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jun 2015 kl. 12:27
Hej Igen Kenneth. 
Mange tak for hjælpen ;) 
Ved ikke helt lige hvad der var sket i shoppen.
Linket virker nu. 

Her er et direkte link; 

Tak for feedback ;) 
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2015 kl. 20:27
Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor skydehovedet skal blive kortere, jo lettere hovedet er. Hvorfor skal #6 være kortere end #7 og så videre. Det er da lige så vigtigt at kunne kaste langt med en 6er som med en 8er. Reglen er jo trods alt "jo længere skydehoved, jo længere kast".
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2015 kl. 21:14
Hmm, jeg vil mene jeg kaster lige så langt eller længere med et 8 meter kl.6 skydehoved som med et 10 meter langt kl.6 ,sparer måske også et extra dobbelttræk, hvis vi snakker overhåndskast. 
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2015 kl. 21:20
Hej Michael.
Når man regner lidt på det, er der mange skydehoveder der sansynligvis har samme massevægt og bare bliver reguleret i længden til de forskellige klasser, det er "billig masseproduktion"

Mvh.   Jørgen.  (Bones fisker)
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2015 kl. 21:37
Hej Jørgen

Long time no see :-)

Nøjagtig samme tanke jeg har. Ser det samme med Scierra og Salmologic. Synes bare det virker uprofessionelt at prøve at snyde forbrugerne.
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2015 kl. 09:17
Citat: FFFI

Hej Michael.
Når man regner lidt på det, er der mange skydehoveder der sansynligvis har samme massevægt og bare bliver reguleret i længden til de forskellige klasser, det er "billig masseproduktion"
Mvh.   Jørgen.  (Bones fisker)


Hej Jörgen

Rio's hoveder bliver en halv meter længere for hver gang de går 2 gram op i vægt... Pænt stykke fra at have samme masse og bare blive reguleret i længden

At nogen har en teori om at lettere skydehoveder skal være kortere, det er så en anden sag...

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2015 kl. 12:59
Hej Lasse.
Måske har jeg ikke ret men, hvis man regner med at hovedet er taperet i fronten er jeg nu ret sikker på vægtfylden i bellyen er den samme, jeg ville være lige glad med om jeg købte en 6 eller 8 hoved hvis jeg ønskede et hoved på 15 gr da der jo skulle kortes af begge og jeg tro længden på de færdige 15 gr vil blive tæt på den samme.

/.  Jørgen
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2015 kl. 15:52
Hej Jørgen

Forstår jeg dig ret, at du mener at længden bliver nogenlunde det samme hvis man tager 15 gram af en 6'er line efter standarden(affta) og en 8'er line efter standarden?

Scratch that, sorry, du mener selvfølgelig et 6/7 på 16 gram og 9,3 meter eller et 8/9 på 20 gram og 10,5 meter ik?

Mvh
Lasse




Redigeret af LasseK - 11 Jun 2015 kl. 15:59
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2015 kl. 17:49
Hej Lasse.
Jo det var lige præcis de to jeg mente.
Jeg vil godt pointere det bare er min teori, det er ikke noget jeg ved.
Men hvis jeg skulke komme i tanke om at investere i et nyt 16 gr skydehoved fra Rio, så køber jeg s....  en klasse 8/9 og klipper den ned til 16 gr, så ser ser jeg om denne gamle tråd findes og fortæller så hvor langt den blev.  - skal bare lige have slidt min guideline coastal op, eller have den rykket i stykker af et stort monster ;-)

/.   Jørgen
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2015 kl. 09:31
Hej Jørgen

Man kan da regne lidt på det. Lad os tage #6/7F og #8/9F som eksempel, hvor du postulere at det er samme line i forskellige længde. Det betyder at det sidste 1,2 meter vejer 4 gram. Hvis vi antager at linen har en massefylde på 900kg/m^3 (vand:1000kg/m^3), så vil diameteren blive 2,2mm. Du kan da spørge D. Holm om tykkelsen på det bageste stykke af linerne. Det er jo lige til, da bageste stykke jo ligger yderst i spolen.

Hvis linen er lig med eller tykkere end de 2,2 mm, så kan du have ret. Hvis SHD'en har en bagtapering som de øvrige af Rio's skydehoveder, og dermed tyndere end de 2,2 mm, så kommer du nok til at ende med et meget kort hoved .

Men hvorfor bruge så "meget" hjerne på det. Mon ikke en god forhandler kan måle/afgøre om de to liner har samme tykkelse
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2015 kl. 19:09
Klap lige hesten Chan
Jeg er fluefisker ikke ingeniør. Og jeg postulere ikke....
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2015 kl. 15:19
 Nå nej, en fluefisker kan da ikke gange og dividere. Det er noget man først lærer på ingeniør studiet.
 Sorry, du postulere ikke. Du har bare en teori.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres