Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Knivhysteri!!!

 Besvar Besvar
Forfatter
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Knivhysteri!!!
    Sendt: 18 Maj 2015 kl. 17:39
Nu må jeg få luft for det knivhysteri der hersker!

Er du klar over hvilke knive der egentlig er lovlig eller ulovlige, så se her....

ER du lige som jeg en lovovertræder???

Selv når knivene ligge hjemme i skuffen er disse knive nu ulovlig og kan give bøde hvis etaten kommer på besøg!!. Så stop dog dette hysteri. Hvad bliver det næste... alle mand anklages for voldtægt, da de i mere eller mindre grad er udstyret med remediet! 

/J



Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2015 kl. 18:53
Tankevækkende.

Jeg  vil nyde en middag i det grønne med fruen.
Vi medbringer den lille weber smokey joe og et par dejlige røde bøffer, samt selvfølgelig en god flaske rødvin.
For at kunne spise sådan nogle dejlige røde bøffer, pakker jeg lige de spidse og ret skarpe steak knive ned i kurven.
Bladets total længde er i dette tilfælde 12,5 cm.
Da jeg syntes det er praktisk også at have en kniv med til at skære brød ud med, ja så tager jeg også brødkniven med. Den har bølgeskær og en total længde på 21.5 cm.
Jeg hader smattede tomater og vil derfor skære tomaterne til tomat salaten på stedet. Jeg medbringer derfor min hvinende skarpe køkkenkniv af mærket zwilling, med et blad på 20 cm.
Der er ikke noget galt i dette, for alle knive har et erkendelses værdig formål.
Jeg har købt en flaske god italiensk rødvin med ægte kork prop Shocked (ja de er ved at være sjældne) og selvfølgelig medbringer jeg min trofaste proptrækker. Ja det er den samme model som de fleste tjenere anvender og den er også forsynet med et lille knivblad på 3,5 cm som forøvrigt ikke er særlig skarpt. 
Det er ikke fordi den er brugt vandvittig meget, men på trods af dette, så kan jeg relativt let åbne det lille knivblad med 1 hånd. Og det er så HER at min lille picnic bliver ulovlig, for denne beskedne lille sag, er i følge loven en enhåndsbetjent kniv og sådan en må man ikke eje.
Bliver jeg under min picnic konfronteret med dette af ordensmagten, så kan ikke engang den flinkeste betjent se i gennem fingre med min lovovertrædelse, for han skal tage action og skal sørge for at dette sindsygt farlige våben fjernes fra mig.
Han skal give mig en bøde og det skal han, fordi han skal passe sit arbejde.
Loven er latterlig i dens udformning, det må og skal laves om.

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2015 kl. 19:04
Jeg kan ikke sige at jeg har en Sweitzer-kniv, men jeg kender en som har en ven som var gift med en som har en søn som lige kom forbi en dag jeg var et helt andet sted end i mit hjem, og den skulle jeg da prøve at åbne med én hånd....

Og jeg tilstår: Jeg brugte ca en halv time på at finde den rette teknik. Eller rettere, den måde hvorpå kniven i min hånd bedst kunne betjenes med én hånd.

Det er lykkedes mig at skære mig i fingrene tre gange, men at åbne kniven med én hånd er pt ikke lykkedes.

Jeg er dog igang med at blive kreativt tænkende for løsninger til at rense/fillettere mine fisk, skære mit kød og kartofler. Pt tænker jeg på et bræt (nå nej, det kan jeg slå folk ned med) og en snor til at skære filletter ud med (en snor, som jeg kan kvæle folk med)

Det ER desværre blevet en gråzone mht lovgivning. For, det udstyr lystfiskere og jægere, spejdere og andre fritids-folk har med sig som nødvendigt/bekvemt udstyr, kan frarøves af andre og bruges til ulovelige formål.

Der er bare nogle som ikke kan finde ud af, hvor og hvornår en kniv skal bruges. Det skal så gå ud over os andre :-(
Til top
Henrik Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hp020359 Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2003
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp020359 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2015 kl. 19:29
Ja.

Der er nogle politikerer som skal på overarbejde, for hurtigst muligt, at få stoppet dette vanvid. Det kan kun gå for langsomt.

Henrik Petersen
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2015 kl. 19:30
Fy da føj... mange ulovlige knive til salg på 123!!!!!



Bemærk især proptrækkerne på disse knive,  som anses for særdeles farlig, nærmest sammenlignet med terrorvåben af værste skuffe.  Hvad kan dette dog ikke føre til.. overvågning af PET m.v. - ja, man kan sågar gøre naboen til alkoholiker ved overdreven brug af dette terrorvåben

Ja, så er det da god at her også er helt lovlige knive til salg, som åbenbart slet ikke anses for farlige.

Der er fandeme noget galt i Danmark!!!

/J








Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2015 kl. 11:04
Hej

Det ser ud som om forbruger Danmark er gået total i selvsving over knivloven!!Dead


 http://ekstrabladet.dk/nationen/bilka-kunder-i-panik-meldt-til-politiet-for-brud-paa-knivlov/5570071
(beklager, men jeg ved ikke hvordan man laver et direkte link, så du må kopiere dette link ind i din browser)

MULTIFUNKTIONS- VÆRKTØJ 13-I-1


MULTIFUNKTIONS- VÆRKTØJ 13-I-1
RABAT 70%
Fuld pris 219,95
Din rabat 154,95
Mere info »

Praktisk multifunktsionsværktøj med 13 funktioner.

  • Værktøjet har følgende funktioner: spidstang, papegøjetang, knibtang, skruetrækker i 3 størrelser, minisav, fil, dåseåbner, lineal / krogfjerner, kniv, stjerneskruetrækker, oplukker
  • Pose i 100% polyester medfølger
  • Pose kan sidde i bæltet
  • Materiale: rustfrit stål med ABS-hus
  • Funktioner kan betjenes med én hånd
  • Længde ca. 10 cm
SmileN

Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2015 kl. 12:00
Alt for skør lov, men må jeg ikke anbefale et alternativ. Den kan godt nok håndteres med en hånd - til gengæld er det ikke en kniv. En saks! Tadaaa! Min fulgte med en pakke line, som var på tilbud i Bilka og har faktisk overlødiggjort en kniv i min fisketaske. Big smile
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2015 kl. 12:21
Hej T
Kunne du så ikke lige fortælle hvordan du renser fisk med din saks?
gerne en youtube filmBig smile

SmileN

Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2015 kl. 14:13
Jeg renser altid fisk derhjemme, men bruger faktisk for det meste også der en (dog lidt større) køkkensaks til alt undtagen skæl. Jeg oplever, at en saks løser alle mine opgaver, hvor noget skal skæres på fiskepladsen. Så som fisker føler jeg mig ikke så ramt af den knivlov. Som rødvinsdrikker derimod...

Redigeret af T-Pod - 19 Maj 2015 kl. 14:13
Til top
Jørgen Riddersholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
riddersholm

Tilmeldt:: 14 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér riddersholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2015 kl. 16:45
T-pod.

Nyd det så længe det varer.  Fra sædvanligvis pålidelig kilde oplyses det, at der er en sakse-lov på trapperne.  Faktisk bliver den så stram, at frisører og hæksaks-betjenere skal på et 3-ugers kursus på en af Arbejdsministeriet godkendt uddannelsesinstitution - måske skal Miljøministeriet også ind over for at godkende den del, der overvejende sker  udendørs. 

Og hvis der findes løse skruer andre steder end i diverse lovkontorer, vil jeg anbefale, at de strammes NU - inden den nye lov om begrænsning af skruetrækkeres anvendelse som stikvåben træder i kraft.

mvh jr
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2015 kl. 17:10
Enig!!

Det er gået fuldstændigt over gevind, men politikernes regeltyrani. 

Jeg postede nedenstående på Facebook igår, og melde mig selv til politiet i samme forbindelse, da jeg er kriminel fordi jeg har en leathermann Multiværktøj. 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10153293372278166&id=835123165&ref=notif&notif_t=like





Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2015 kl. 17:40
De påstås at træffes man med en sådan ulovlig kniv og modtager en dom for dette, mister man til lige sit jagttegn... mister man så også sit lovpligtige fisketegn?

Spørgsmålstegn-smiley
/J


Redigeret af Jørgen S - 19 Maj 2015 kl. 17:42
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2015 kl. 18:47
Citat: riddersholm

Og hvis der findes løse skruer andre steder end i diverse lovkontorer, vil jeg anbefale, at de strammes NU - inden den nye lov om begrænsning af skruetrækkeres anvendelse som stikvåben træder i kraft.


En skruetrækker er allerede ulovlig, i knivloven står der nemlig:

3) Genstande, der uden at fremtræde som våben eller ammunition er egnede til at anvendes på lignende måde som de i § 1, stk. 1, nr. 4, nævnte genstande.
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2015 kl. 19:23
Hej

Justitsministeren stod lige før og hældte vand ud af ørerne på TV-avisen. Hun ævlede noget om at have knive med i naturen til jagt og fiskeri samt om at beskytte unge i nattelivet osv. Problemet med knivene handler om, at nogle ganske få misbruger dem, og i stedet for at gå hårdt efter voldsforbryderne, udarter det sig til lovregulering af komplet harmløse lommeknive hos fredsommelige borgere.

Jeg mener også, at der er tale om lovsjusk.

Våbenlovens §4, stk. 2. giver ministeren hjemmel til at udstede bekendtgørelse om nærmere regulering:
( https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=142859 )

Justitsministeren kan udstede regler om forbud mod at indføre, ved overdragelse at erhverve, at besidde, bære eller anvende, at overdrage eller at overlade andre besiddelsen af:
1) Skarpe eller spidse våben, hvis klinge overstiger 12 cm, knive med tværstillet greb beregnet til stød, springknive, springstiletter, faldknive, faldstiletter, enhåndsbetjente foldeknive, der er konstrueret således, at de i normal stand kan foldes ud ved brug af én hånd, foldeknive med todelt skæfte, hvis klinge kan foldes ud ved brug af én hånd, knive, der er konstrueret til at hænge om hals eller skulder, og som fra denne placering kan trækkes ved brug af én hånd, kastestjerner, kasteknive samt kårdestokke og andre tilsvarende våben, der fremtræder som en anden genstand. (...)

Bekendtgørelsen: ( https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=158805 )

§ 16. Det er forbudt uden tilladelse fra politidirektøren at erhverve, besidde, bære eller anvende:
1) skarpe våben eller spidse våben, hvis klinge overstiger 12 cm,
2) knive med tværstillet greb beregnet til stød (push daggers),
3) springknive og springstiletter,
4) faldknive og faldstiletter,
5) enhåndsbetjente foldeknive, der er konstrueret således, at klingen i normal stand kan foldes ud ved brug af én hånd, og foldeknive med todelt skæfte, hvis klinge kan foldes ud ved brug af én hånd (butterflyknive), (...)

Jeg forstår ikke, at man i forbuddet medtager knive, der falder ind under formuleringen "...enhåndsbetjente foldeknive, der er konstrueret således, at klingen i normal stand kan foldes ud ved brug af én hånd", da man allerede har medtaget springknive, butterflyknive mv., altså de traditionelle former for knive, der kan betjenes med én hånd.

Der hersker nu stor tvivl om, hvorvidt helt almindelige lommeknive som Victorinox-knive mv. er omfattet. Jeg har et par stykker, og de kan med lidt øvelse nemt foldes ud med én hånd, selvom det næppe er den måde man normalt vil betjene denne type knive.

Hvis man havde tænkt sig lidt om i Justitsministeriet, kunne man have skrevet "foldeknive, der er fremstillet med henblik på betjening med en hånd" (eller noget lignende) i stedet for den meget bredere formulering "...enhåndsbetjente foldeknive, der er konstrueret således, at klingen i normal stand kan foldes ud ved brug af én hånd". Ingen kan med sikkerhed sige, hvornår en kniv kan foldes ud med én hånd, og hvilken/hvis hånd der skal afgøre spørgsmålet.

Det ser ud til, at bekendtgørelsen er skrevet af en kvinde, så den praktiske erfaring på området begrænser sig nok til køkkenknive og neglefile...

Mvh Henrik

Redigeret af Henrik L. - 19 Maj 2015 kl. 19:24
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2015 kl. 22:21
Det her burde ikke kunne ske, der er jo en knivlov som forbyder stort set alle knive.
http://ekstrabladet.dk/112/knivstikkeri-19-aarig-i-livsfare/5571199
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2015 kl. 22:49
Ja, kan man ikke få fat i knive af den ene eller anden type, kan der bruge helt lovlige shawaraspyd... eller er de måske også ulovlige?

Bør samtlige shawarmabarer politianmeldes? De 10 Shawarmaspyd jeg fik i gave af min gode ven Hadi på Nørrebrogade, skal jeg søge om blankvåbentilladelse til dem?Confused

/J


Redigeret af Jørgen S - 19 Maj 2015 kl. 22:51
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2015 kl. 10:22
Citat: jenslp

Enig!!

Det er gået fuldstændigt over gevind, men politikernes regeltyrani. 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10153293372278166&id=835123165&ref=notif&notif_t=like



Thumbs Up godt indput om denne tåbelig regelfortolkning.

SmileN
Til top
kim bernt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lowlevell

Tilmeldt:: 29 Jan 2004
Geografisk: næstved
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lowlevell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2015 kl. 13:36
Hvor svært kan det være-- vi må bare arrangere ture til stranden og finde flintesten og lave knive af det-- er brugt i tusinde af år med godt resultat.
Bortset fra det, total tåbeligt forbud. En ren ommer
Til top
Topper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Toppen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Toppen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2015 kl. 14:52
Hvornår går det op for vores politikkere at dem de ønsker at ramme med denne lov, ikke overholder lovene aligevel
skydevåben har eks været ulovlige i mange år (på nær jagt ol) alligevel oplever vi ofte at der er nogen der skyder på/efter hinanden
Til top
Nils Mogensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Walton

Tilmeldt:: 28 Maj 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Walton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2015 kl. 11:00
Lystfiskerforretningen Ækvator Sport har ryddet hylderne for lommeknive. Se video:
http://www.fyens.dk/indland/Se-video-Lystfiskerforretning-ryddet-for-lommeknive/artikel/2716966
Til top
Helmer Mark Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lottiman Avatar

Tilmeldt:: 19 Maj 2006
Geografisk: NV jylland
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lottiman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2015 kl. 13:45
Spot on Topper

Redigeret af lottiman - 21 Maj 2015 kl. 13:46
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2015 kl. 14:49
Hej

http://ekstrabladet.dk/nationen/lorte-knivlov-spejdersport-friluftsland-fjerner-lommeknive/5573729

Jeg beholder altså min foldekniv i lommen, uanset denne lortelov.
SmileN
 
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2015 kl. 07:02
Nå, jeg kunne da se i flere medier, at proptrækkere og multiværktøj ser ud til at blive friholdt af denne lidt specielle lovSmile

Nogle gange tænker jeg hvad der ville ske hvis jeg bliver stoppet i en færdselskontrol. Jeg har ofte både en le, økse, mukkert og flere knive i bilen.
Til top
martin rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
muttu Avatar

Tilmeldt:: 14 Sep 2010
Geografisk: Dragør
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér muttu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2015 kl. 02:14
Hvem fanden har også besluttet at en foldekniv ikke  kunne åbnes m. En hånd, er det fordi en enarmet mand ikke skal kunne skære sig i fingeren. 😆

Det er da fuldstændig ligegyldigt om et 7 cm blad er åbnet med en el. To hænder hvis det sidder i halsen på et af dine medmennesker.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2015 kl. 06:04
Martin R ;
Jeg tror den detalje i loven, er rettet mod spring og butterflyknive - de typer knive har det med at tiltrække en bestemt type/aldersgruppe.
Men ja, loven er lidt ligegyldig, og nogle af de mest alvorlige og invaliderende skader sker, med noget så kedeligt som en knust ølflaske.
Jeg så  desværre engang en blive trukket i ansigtet med sådan én, da jeg var "ung i Århus"... 
Vi kan ikke lovgive os mod idioti, og slet ikke med love der  er nogenlunde lige så idiotiske.
Problemet er nogle gange, at de mennesker der laver love, ikke har den store kontakt til den Verden vi andre lever i.. 
Politik er ofte en karriere, mere end et kald.
Jeg kender et par derinde, som ALDRIG har haft en almindeligt arbejde, men er kommet nærmest direkte fra universitetet.... Det bliver lidt "fjernt", når de forsøger at afgøre hvad "folket skal&bør".
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum