Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vejle fisker dårligt ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vejle fisker dårligt ?
    Sendt: 27 Apr 2015 kl. 10:06
Hej
Var I vejle på nordsiden ved daugård denne weekend  vejret var fint - dog lidt skapr fra nordvest - det var helt dødt .  sådan har det været et stykke tid.
Der er langt mellem fangstrapporterne derfra - heller ingen Hornfisk - vi kørte til Horsens og talte med andre -det samme der.. helt dødt
Er der nogle der har oplevet noget ved Vejle for nyligt ?
 
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2015 kl. 12:30
Jeg fiskede ved Lille Afrika i lørdags fra kl 8-14. Det gav en havørred på målet, en hornfisk og mange tabte både hø og horn.
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2015 kl. 20:15
Fiskene vælter rundt i flokke. Især nu. I foråret skifter jeg tit plads 4-5 gange...og rammer stadig intet. Så tikker der en sms ind fra en kammerat der har fanget 1000 fisk et helt sjette sted tæt på. Man bliver totalt åndsvag og tvivler på sine evner osv. Sådan er det bare og netop derfor er det ekstra fedt når vi endelig finder dem!!
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2015 kl. 20:41
Vi har ingen problem med at finde fiskene, hverken
på djursland, Randers fjord etc. Det et spørgsmål
om at tjekke vind, vejr, temp, fødeemner samt
bundforhold 😊
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2015 kl. 21:50
Hej ok lyder fint tak for svarene
ja der er nok bare at klø på - der er en del mindre fisk i Vejle - vejret spiller self også ind - den nordenvind er ikke god er min erfaring - medens vind fra syd og vestlige retninger  er det der skal til .
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2015 kl. 09:56
Steffan, i havde da også problemer med Vejle under ørreddagene ?! ..

men ja, Vejle kan som Niels skriver, være præget af at fiskene er meget i flokke .. men det skal også siges, at Vejle fjord slet ikke fisker så godt, som den tidligere har gjort .. om det er fordi at der ikke længere sættes fisk ud, skal være usagt, men der er ingen tvivl om at antallet af fangster har været dalende de sidste mange år, hvilket også viser sig på mængden af større fisk der fanges i Vejle å.
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2015 kl. 09:56
Jeg synes ikke at Vejle fjord har fisket 
særlig godt de sidste 3-4 år og sidste år
I Vejle fjord konkurrence blev der ikke fanget 
Noget særligt       heller ikke  i år var det  noget særligt. 
De foregående år et par enkelte store. 
Jeg synes man kraftigt skulle overveje udsætninger igen

Hilsen Jan 
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2015 kl. 15:37
Ørde det er korrekt

Men nu kommentere jeg ikke om for 3 år siden
men sådan her og nu, men ja nogen gange er de
bare pist væk
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
claus jespersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
banda

Tilmeldt:: 12 Mar 2013
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér banda Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2015 kl. 18:00
Nu skriver du at du har snakket med folk i Horsens fjord, og at de også siger det er dødt ? Personligt har jeg haft et forrygende forår i Horsens fjord, men som en anden også skriver så er det bestemt ikke altid at den første plads giver fisk. Fiskene er der, de skal bare findes
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2015 kl. 21:30
Ja jeg hører også often at Horsens er god - bedre end vejle, men vi kender ikke området særligt godt. har hørt kom Kirkholm det var der vi var . vi er 3 stk der kører sammen - vi overvejer As Hoved men der er jo temmelig langt at gå måske nordsiden er bedre .
Ja det har helt sikkert haft en negativ effekt at der ikke bliver sat ud i Vejle mere. det burde man nok overveje at starte på igen
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 09:40
Steffan, jeg er ikke lige med på hvad du mener med "for 3 år siden", men det gør heller ikke det helt store .. fred være med det!

efter de rygter/udsagn jeg har hørt, så har Horsens også været ret eksplosiv i perioder .. og endda med ret fine fisk. Kan i øvrigt melde at hornfiskene har indfundet sig i Vejle fjord .. hvor langt ind de er trukket, tør jeg ikke sige .. men mon ikke de første bliver fanget (eller allerede er fanget) inde ved strandvejen!
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 21:11
Fællesstykket dur ikke hold jer væk
chr
Til top
Claus Eriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Claus E. Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus E. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 21:35
Min oplevelse er at Vejle Fjord har fisket godt her i foråret. Bedre end jeg  har oplevet i de sidste par år. Jeg har haft et par nulture på det sidste, men det er jo en del af gamet.

Jeg var afsted i lørdags og efter at have fisket et rev af uden resultat gik jeg videre. En anden lystfisker gik så ude på revet og fik i hvert fald 2 fisk. Han var åbenbart dygtigere/mere heldig end jeg. Respekt for det.

Fiskene er der. Det gælder om af finde dem. De kan også sagtens fanges når vinden er i Nordvest. I af mine bedste ture sidste år var med vind fra Nordvest.

ChristianThumbs Up

Knæk & Bræk

Mvh

Claus
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2015 kl. 08:51
Citat: stikling

Fællesstykket dur ikke hold jer væk
chr

Nøj hvor er den mand sjov mor .

at der er  blevet fanget fisk på fælles stykket 
betyder jo ikke  at hele Vejle fjord  fisker godt.



Til top
Claus Eriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Claus E. Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus E. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2015 kl. 10:42
Hej Jan

Der bliver også taget fisk andre steder i fjorden. For at gentage et efterhånden fortærsket råd, så skal fiskene findes og aktivt/bevægeligt fiskeri er vejen frem.

Knæk & Bræk

Mvh.

Claus
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2015 kl. 17:30
Hej Claus

Selvfølgelig bliver taget fisk andre steder i fjorden og bare lige for en god ordens skyld,
Jeg har ingen interesse i at tale fjorden ned, men ærger mig rigtig meget over udviklingen.

Jeg fisker i fjorden og har fisket der de sidste 8 år og jeg har nok fisket der
mere end de fleste(inde for de sidste 8 år ) og på samtlige pladser i hele fjorden,

Men det ændre ikke ved at fjorden er blevet ringere fiskemæssigt og mit ønske er at der er nogen som for øjnene op for det før det bliver rigtig ringe,

Men det er rigtigt at fællesstykket har kastet 3-4 rigtig gode fisk af sig i år,

Hilsen Jan



Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2015 kl. 19:21
Hej - kan se, at der er flere der fisker sammen, uden at kunne finde fiskene - især hvis i ikke har følin eller erfaring med området. Brug dog lidt taktik :)

Hvorfor sætter i ikke hinanden af med et pænt mellemrum, og evt. ringer til hinanden hvis i fanger eller ikke fanger/ser noget på under 2-3 timer.

Så kan i jo hurtigt samle op, og prøve igen andetsteds - eller bare samles - og fange fisk - not? :)
Mvh. - Kim
Til top
Claus Eriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Claus E. Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus E. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2015 kl. 22:05
Hej Jan

Nu er jeg relativ ny inden for kystfiskeriet og har kun fisket seriøst i Vejle Fjord de sidste par år, så jeg jeg kan ikke rigtig vurdere hvordan fiskeriet i fjorden har udviklet sig over en længere periode. Jeg kan bare konstatere, at i forhold til hvad jeg har oplevet de sidste par år , så har jeg haft et godt forår. Det er muligt, at jeg ikke er så godt forvænt, men jeg er godt tilfreds.

Med alle de vandløb, der løber ud i fjorden burde det vel også være muligt at skabe en god bestand af vildfisk. Er der evt. nogle herinde, der kender til status på disse vandløbs gydeegenskaber ?

Har i øvrigt været afsted efter arbejde i dag og den og det gav en fin fisk på 53cm på nordsiden af fjorden. Så der er fisk derude.

Knæk & Bræk

Mvh.

Claus



Redigeret af Claus E. - 30 Apr 2015 kl. 22:06
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2015 kl. 08:46
Jeg kender ikke til de enkelte vandløbs beskaffenhed, hvad angår mulighed for re-produktion, men jeg ved at der bliver gjort et kæmpe stykke arbejde, for at forbedre kvaliteten af de vandløb der er, og specielt sideløbene til Vejle å, bliver der gjort et stort stykke arbejde for.
Det ændrer dog ikke ved det faktum, at mængden af fangede fisk er dalende .. det er jo svært at vurdere det ud fra tal, da der ikke bliver ført statistikker .. så de eneste tal vi har, er de fangster der bliver meldt ind til Vejle-fisker, og de er ret svære at bruge til noget konkret.
Til top
Claus Eriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Claus E. Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus E. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2015 kl. 12:00
Hej Ørde

Jeg er har godt læst, at der bliver gjort meget især i tilløbene til Vejle Å, men med de bække og åer, der i øvrigt løber ud i fjorden burde der være et større potentialle. Forudsat at disse vandløbs potentialle ikke allerede er udnyttet.

Når der nu ikke bliver ført statistikker over, hvad der bliver fanget, hvordan er du så kommet frem til at fangsterne er faldende? Er det ud fra dine egne oplevelser eller ud fra, hvad du hører blandt dem der fisker i fjorden? Ved du(eller andre for den sags skyld),i øvrigt, hvordan udviklingen i deltagerantallet ved Vejle Fisker har været? Er der færre eller flere deltagere?

Knæk & Bræk

Mvh.

Claus
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2015 kl. 14:52
Hmm..
Ja med hensyn til fangede fisk og derfor grundlaget for flere efterfølgende statistikker, spørger jeg også mig selv om, på hvilket grundlag disse statistikker er foretaget.

Med andre ord. Hvem, hvordan, hvor = og derfor hvor troværdigt. Er der noget overordnet samarbejde, med div. oplysninger til en fælleskilde hvilket jo er absolut nødvendigt for det overordnede overblik! :)

Og her taler jeg naturligvis om samkørsel til en fælles database!: klubber, organisationer, videnskab, og de irriterende politikere samt evt. EU indgreb - og ikke mindst de vigtigste i manègen - dem der henter de fysiske beviser/erfaringer hjem til fodring af div. førnævnte - nemlig dig og mig derude med fiskestangen/nettet etc...

Så kan alle vi andre jo også langt bedre følge med i tingenes orden :)

At folk i forskellig tempi skriver deres fangster ind på et site, kan jo være svært, at få med i en statistik, og når rigtig mange sikkert ikke gider/har tid til/konsekvensmæssig er bange for, at skrive div. specs/steder, kan man jo kun "sjusse" sig til, hvor troværdig en status quo statistik ud fra disse usikre oplysninger nogensinde kan være?.

Indenfor fiskeriets samtlige former, vil der altid være fyldt med usikre variabler, så måske en/flere dygtige matematiker/systemanalytiker samt flere erfarne fiskere med benene på jorden, og lidt højere intelligens og med god kendskab til fiskeriets multible forskelligheder, vil kunne lave et skema baseret på retningslinjer til en form for troværdig/bevislig og (bedste) brugbare resultat - der rent faktisk kan blive en form for "FISKEBIBEL", der overtrumfer politikernes jævlige tilfælde af indhug/interesse alt efter stemmekrig/valg, uden egentlig at ha` større interesse for sagen?.

Nå men nok et langt indlæg baseret på interesse for det, vi allesammen jo har!. At vores fisk har det godt, og vedbliver med det - samt gerne må multiplicere sig - nødvendigvis behovmæssigt/jævnfør vi menneskers konstante expandering !- LOL
Mvh. - Kim


Redigeret af kikophil - 04 Maj 2015 kl. 15:07
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2015 kl. 12:20
Citat: Claus E.



Når der nu ikke bliver ført statistikker over, hvad der bliver fanget, hvordan er du så kommet frem til at fangsterne er faldende? Er det ud fra dine egne oplevelser eller ud fra, hvad du hører blandt dem der fisker i fjorden? Ved du(eller andre for den sags skyld),i øvrigt, hvordan udviklingen i deltagerantallet ved Vejle Fisker har været? Er der færre eller flere deltagere?

Knæk & Bræk

Mvh.

Claus

Hej Claus

Det jeg hentyder til at der ikke er statistik over, er de antal fangster der bliver gjort i andre vande end Vejle å/Rohden å.. ergo, så er det kun vores egne erfaringer der gør sig gældende, for at vurdere om der er fisk eller ej.

Hvad angår statistik, så viser fangstrapporterne fra Vejle å, en faldende tendens i antal fangede (større 3+ kg) fisk i åen, men hvor der fra 2013 -> 2014 var en stigning i 1kg- (1 kg. eller mindre) fangede fisk .. nu vil mange sikkert argumentere imod at man ikke kan bruge fangstrapporter osv., og at der er lavet undersøgelser der viser, at mængden af yngel pr. kvm er temmelig højt i sideløbene, og det er også godt, men det fortæller intet om hvor de "store" fisk bliver af .. men lad den diskussion vente, til der er nogle der tager den op ;-)

hvad angår Vejle fisker, så husker jeg at der i tidernes morgen var 8-900 deltagere (mener det var i den størrelsesorden), og ved den sidste var der 400 deltagere (og vist nok 500 hos STO, som blev afholdt i samme weekend). Så jeg er ret overbevist om at antallet er faldet temmelig meget, og hvad det evt. skyldes at der er flere til STO end Vejle Fisker, kan vi jo kun have vores egne gisninger/meninger om.
Til top
Claus Eriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Claus E. Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus E. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2015 kl. 21:51
Hej Ørde

Nu tænkte jeg mest på fangsterne i Vejle Fjord. Min pointe er, at når man ikke har noget tal for fangsterne, er det svært at vurdere om fjorden fisker dårligere eller bedre. Fordi jeg har haft et godt forår, er det jo ikke ensbetydende med, at der er mange fisk i fjorden. Jeg har flere gange læst, at når udsætningerne stoppes, så er det ikke sikkert, at fiskene fanges de samme steder eller på de samme tidspunkter. Jeg ved ikke om det kan være en del af forklaringen på at nogle herinde oplever, at der er færre fisk i fjorden.

Jeg var egentlig af den opfattelse, at Vejle Å var en rigtig god havørred Å, men det er da trist at høre, hvis det er gået tilbage der.

Nu har jeg aldrig selv deltaget i Vejle Fisker og har derfor ikke rigtig fulgt med i udviklingen her, men det er jo klart, at næsten en halvering i deltagerantallet vil have en indflydelse på antallet af fangster. Afholdelsen af flere konkurrencer på samme dage er nok en af grundene til det faldende deltagerantal.

Knæk & Bræk

Mvh

Claus
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2015 kl. 23:02
Citat: Claus E.

Hej ØrdeNu tænkte jeg mest på fangsterne i Vejle Fjord. Min pointe er, at når man ikke har noget tal for fangsterne, er det svært at vurdere om fjorden fisker dårligere eller bedre. Fordi jeg har haft et godt forår, er det jo ikke ensbetydende med, at der er mange fisk i fjorden. Jeg har flere gange læst, at når udsætningerne stoppes, så er det ikke sikkert, at fiskene fanges de samme steder eller på de samme tidspunkter. Jeg ved ikke om det kan være en del af forklaringen på at nogle herinde oplever, at der er færre fisk i fjorden.Jeg var egentlig af den opfattelse, at Vejle Å var en rigtig god havørred Å, men det er da trist at høre, hvis det er gået tilbage der.Nu har jeg aldrig selv deltaget i Vejle Fisker og har derfor ikke rigtig fulgt med i udviklingen her, men det er jo klart, at næsten en halvering i deltagerantallet vil have en indflydelse på antallet af fangster. Afholdelsen af flere konkurrencer på samme dage er nok en af grundene til det faldende deltagerantal. Knæk & Bræk MvhClaus



Jeg kan godt se hvor det er du vil hen, og jeg har ikke den videnskabelige baggrund for at vurdere om der er fisk nok eller ej i fjorden, men man må umiddelbart gå ud fra, at et fald i antallet af fangede fisk i åerne, må være en identifikation af at der ikke er et faldende antal fisk i fjorden .. det er blot min lommefilosofi, som umiddelbart giver god mening for mange jeg taler med.

Og hvad angår åens beskaffenhed, er det heller ikke nemt at vide andet, når medierne fyldes med gode historier ;-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum