Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beviklingstråd

 Besvar Besvar
Forfatter
Preben Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fubi

Tilmeldt:: 02 Mar 2006
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fubi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Beviklingstråd
    Sendt: 26 Apr 2015 kl. 19:47
Hvor køber man den slags nu til dags?
Til top
Preben Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fubi

Tilmeldt:: 02 Mar 2006
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fubi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2015 kl. 19:49
Og det var selvfølgelig tråd til stangbeviklinger...
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 668
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2015 kl. 19:53
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 668
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2015 kl. 19:56
Kom lige i tanke om at Ækvator sport også har et godt udvalg : http://shop.aekvator.dk/group.asp?group=166
Til top
Preben Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fubi

Tilmeldt:: 02 Mar 2006
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fubi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2015 kl. 20:08
Takker;
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dytti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2015 kl. 17:09
Det er efter min mening spild af tid, at bestille ved Korsholm.
Jeg har bestilt der nogle gange, og hver gang er der gået en uges tid, hvor jeg så har fået en mail om, at varen var udsolgt.

Så jeg køber altid hos enten
tackle24.de i Tyskland
eller
mudhole.com i USA

Bevares - Det tager længere tid, og koster lidt ekstra. Men de har altid hvad man skal bruge.
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2015 kl. 22:15
Hos Henry i hilevel.se eller hos Feldmann i tackle24.de

Mud Hole har mistet både skruer og forstand da de hævede deres priser.
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2015 kl. 22:18
mon ikke $ himmeflugt er årsagen til de hævede priser, for os her på den anden side af andedammen?

/J
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2015 kl. 10:54
Jeg køber mine i Stof 2000.
Dobbelt mængde tråd til den halve pris.

På spolen står "AMANN Group Mettler Poly Sheen"
100 % Polyester.

Med denne type tråd har jeg beviklet de seneste 5-6 stænger, og lakeret med Thread Master, som er min favorit-lak.

Fra en tidligere syerske har jeg fået hendes overskud af guld- og sølvtråd på 2 kilometer-spoler (ja, det er så ikke spolen som er 2 km lang) :-D


Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2015 kl. 11:21
Citat: Jan Johansen

Jeg køber mine i Stof 2000.
Dobbelt mængde tråd til den halve pris.

På spolen står "AMANN Group Mettler Poly Sheen"
100 % Polyester.

Med denne type tråd har jeg beviklet de seneste 5-6 stænger, og lakeret med Thread Master, som er min favorit-lak.

Fra en tidligere syerske har jeg fået hendes overskud af guld- og sølvtråd på 2 kilometer-spoler (ja, det er så ikke spolen som er 2 km lang) :-D



Eller Maderia, men begge er behandlet med silikone, så de skal have Color Preserver, ellers kan lakken "glide"

 
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2015 kl. 11:31
Citat: Jørgen S

mon ikke $ himmeflugt er årsagen til de hævede priser, for os her på den anden side af andedammen?

/J

Jo, det har meget at sige også.

Selve priserne er dog steget meget i US hos Mud Hole.
Mud Hole ejer Tom McNamara sidder på det meste af markedet og det han ikke ejer har han enten opkøbt og lukket, bl.a. Merrick Tackle, eller købt sig ind hos og ejer mere end 50% af. Dette har han gjort med bl.a American Tackle som i dag er 100% afhængelig af Mud Hole.

Mud Hole (Tom McNamara) ejer desuden en bunke brands og produkter bl.a. CRB, MHX, Pro Products osv.

Dette gør at Mud Hole suverænt sidder på markedet i dag.
Selvom Mud Hole handler med hovedparten af de produkter som er på markedet, så styre de det med hård hånd ved at hæve priserne på "konkurrenternes" produkter, så de ikke længere er attraktive at købe i forhold til Mud Hole dynastiets.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2015 kl. 11:50
Der er ikke sket noget med min lak pt, Finn :-)
Men måske du har oplevet dette?

Jeg bruger ikke color-preserver. Jeg bruger den "gammeldags metode", at lave nogle "prøve-beviklinger" på en stump gammel klinge-rest (eller smøre mad-olie på en bevikling, for at få en indikation af den endelige farve, efter lakering) Lidt omstændigt, måske, men disse prøver er med til at give mig både mere erfaring, samt det sjov jeg gerne vil ha' med ind i min stangbygning :-)

Nå, jeg må gøre klar til at tage på arbejde, fortsat god dag til alle :-)

Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dytti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2015 kl. 13:58
Nu har jeg ikke handlet med mudhole i så mange år. Så jeg kender derfor ikke deres tidligere priser.
Men de må da have været meget lave, hvis det menes at deres priser nu, er blevet skyhøje.

Hvis jeg sammenligner forskellige 'ens' produkter på tackle24 og mudholes hjemmesider. Så er tackle24 ca. 10-20 kroner dyrere end mudhole.

Så alt andet lige. Så syntes mudhole stadig at være den billigste løsning (hvis man ser bort fra transport og importafgifter).


Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2015 kl. 16:14
Citat: Jan Johansen

Der er ikke sket noget med min lak pt, Finn :-)
Men måske du har oplevet dette?

Jeg bruger ikke color-preserver. Jeg bruger den "gammeldags metode", at lave nogle "prøve-beviklinger" på en stump gammel klinge-rest (eller smøre mad-olie på en bevikling, for at få en indikation af den endelige farve, efter lakering) Lidt omstændigt, måske, men disse prøver er med til at give mig både mere erfaring, samt det sjov jeg gerne vil ha' med ind i min stangbygning :-)

Nå, jeg må gøre klar til at tage på arbejde, fortsat god dag til alle :-)


Jep, Maderia er stor slem til dette.
Epoxyen hæfter ikke helt så godt når tråden er silikone behandlet, men den er jo også lavet til industri symaskiner og ikke til stangbygning selvom den er fortrinlig til dette.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2015 kl. 16:16
Citat: dytti


//klip//

Så alt andet lige. Så syntes mudhole stadig at være den billigste løsning (hvis man ser bort fra transport og importafgifter).


Det er jo netop det mange glemmer at ligge til prisen.
Så er det pludselig ikke så billigt længere.

Er det bare for et par småting, så overlever man nok også det.




Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum