Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluefisker Festival Kolding

 Besvar Besvar
Forfatter
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluefisker Festival Kolding
    Sendt: 14 Apr 2015 kl. 12:50

Tænk at så få, kan gøre så meget godt, for så mange. Det er en fornøjelse hvert år.Big smile

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro



Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2015 kl. 13:53
Ja det var en særdeles god oplevelse både grejmæssigt og især på fluebindersiden var der mange interessante. Det er rigtig flot "SHOW" Jerk og Co. stabler på benene.
Synd vi ikke lige fik talt lidt mere sammen, men jeg kunne ikke finde dig efter frokosten.
per
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2015 kl. 14:17
Ja en dejlig oplevelse med den messe,og et must man ser frem til.

Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2015 kl. 21:32
Ja, så er messen ovre. Jeg må sige, at jeg synes, at der var en noget mat stemning. Jeg savner, at det hele emmer af forventning, gode handler og generel optimisme, men det kan være, at jeg ikke fanger stemningen her, på mine gamle dageEmoji

Vi besøgte messen søndag, og jeg har været med hver gang siden starten, da vi første gang var i Esbjerg, forøvrigt med egen stand, men jeg har da aldrig set så få mennesker, på messens anden dagen.

Jeg var lidt skuffet over priserne, der var ikke mange knald tilbud, som ikke kan fås til daglig, i de forskellige netbutikker, og jeg synes nok, man kunne give gæsterne lidt godt at gå til. 

Nå det er jo nok et spørgsmål om, hvad man vil acceptere, og hvor meget monopol der evt. er på de forskellige priser / mærker.

Jeg oplevede for første gang i messens historie, at der reelt ikke var slag tilbud på flueliner, det synes lidt mærkeligt, når de større forretninger i perioder, har disse tilbud, messen var da et oplagt sted at få rydtet lageret, før en ny sæson, men sådan er der så megetWink

Jeg må indrømme, at jeg for første gang i hele messens historie, var lidt skuffet over tingene på messen, det eneste jeg som altid synes positivt, er en kort snak med Jerk Sønniksen, det hører sig  til + vi altid render sammen med gammelkendte ansigter og koryfæer, men det er jo så en tradition, at møde disse mennesker på messen, og det var så som altid hyggeligt at hilse på.

Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 04 Maj 2015 kl. 08:14
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2015 kl. 00:20
Tak for en dejlig dag på messen
Fedt at møde mange gode venner og bekendte. Dejligt med lidt mere luft en normalt, denne gang var det muligt at komme til i de mange stande.
Hvor ser det dog legende let ud når Henrik Mortensen laver opvisning.
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2015 kl. 22:39
hej Per Karlsen
hvad angår stemningen er jeg bestemt ikke enig med dig, men nu var jeg også afsted om søndagen, nød virkelig dagen meget. hvad angår tilbudene , ja så er jeg fuldstændig enig, det var skuffende, men så var det godt at der var masser af spænde foredrag og kaste demoer. Jeg oplevede for første gang den gode hr Styhr på slap line, det var virkelig en underholdende oplevelse, Henrik Mortensen som altid fantastisk dygtig og mange flere kunne nævnes.
 
mvh
kent
PS. tak til alle de dygtige frivillige som gør denne fantastiske messe mulig.
Til top
Steen Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S. Jørgensen

Tilmeldt:: 11 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S. Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2015 kl. 18:52
Har været med i periferien siden Nordisk fluefiskerråd dagene, i perioder bliver det for sekterisk for mig men jeg plejer lige at kikke forbi.
Enig i det meste omkring tilbudene, eneste gang mulvarpeskindet var fremme, var ved de ristede, så bortset fra et 1 år gammelt nummer af F&F! så var der ikke noget med hjem.
Så generelt ok, selvom dele af konceptet forekommer for langt ude. Eks: For et par gange siden, gjorde man utroligt meget ud af at (skam)rose et par måske kanere og deres ekstraordinære kasteevner - I lokalet ved siden af stod Andy Murray og promotede Hardy produkter!
Der var ligeledes DM i fluebinding, hvor man lovpriste danmarks bedste fluebindere - igen - i det andet lokale fremviste Jens Staal fiskegrej til forbipaserende!
Hvad med et par højlydte Skagit tilhængere, der talte kraftigt nedsættende om alt andet end deres fluefiskeri, selvom deres skydehoveder vejer mere end min donkraft. 
Så af disse og tilsvarende aspekter, er jeg stadigt ambivalent overfor sundheden i den grundlæggende ide og fokuset på fraktionering.
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2015 kl. 19:18
Hej

Jeg vil også lige sige tak for endnu en rigtig god messe.

Som altid var der rigtig meget at se og prøve - f.eks. fluebinding, butikker, kastere, kastebane, pølsevogn og sidst, men ikke mindst, spændende foredrag. Nåede selv at se Bjarne Laursen fortælle om Skjern Å og Johnny Filthat og Mogens Styhr, begge fra Karup Å. De var både lærerige og sjove.

Jeg kiggede ikke selv efter noget specielt på messen, så jeg opdagede ikke rigtig, at der måske ikke var de helt vilde tilbud denne gang. Det har der i hvert fald været tidligere, hvor lagrene er blevet tømt til rigtig gode priser. Det kommer nok igen næste gang. Jeg fandt som altid et par bøger hos Coch-y-Bonddu Books og nogle fluebindingmaterialer rundt omkring.

Til den første messe i Esbjerg i 1993 var der en lille konkurrence, hvor gæsterne kunne sætte sig og binde et eller flere mønstre, som siden blev bedømt af kyndige dommere. Der var i hvert fald mulighed for at binde Muddler Minnow kan jeg huske. Måske kunne man genoptage nogle aktiviteter for publikum i form af fluebinding (konkurrence eller hyggebord med mulighed for at kreere et eller andet nyt vidunder) eller en lille kastekonkurrence, hvor man f.eks. kunne prøve ramme et lille mål på 10 eller 15 meters afstand.

Skulle der være nogen, der endnu ikke har besøgt messen, vil jeg bare opfordre til at komme, når der om to år (håber jeg) er messe igen. Det er altid meget spændende at besøge messen, og en dag går bare alt for hurtigt, når man skal prøve lækre stænger på kastebanen, se de mange stande, fluebinding, kastere og foredrag, tale med diverse bekendte, få et par frankfurtere og meget mere. Jeg kommer derfor altid begge dage

Mvh Henrik



Redigeret af Henrik L. - 04 Maj 2015 kl. 20:58
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2015 kl. 19:40
30-40% rabat på liner, stænger og hjul .. Var det ikke gode tilbud nok?
Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2015 kl. 21:47
jakob hansen
nææ for det var stort set sidste års modeller man kunne få det på, og det kan man også i butikkerne. Der manglede nogle gode messetilbude på nye produkter

mvh
kent
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum