Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HØ Lillebælt?

 Besvar Besvar
Forfatter
Tommy Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyC

Tilmeldt:: 01 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: HØ Lillebælt?
    Sendt: 15 Mar 2015 kl. 06:15
Hejsa.

Jeg har et par fridage i næste uge og skulle gerne ud til kysten.

Jeg har været af sted 3-4 gange i år og jeg ved at der er nogle af de kære havørreder i fjorden og ikke kun inde i kroge med fersk og ”varmt” vand. Største parten har dog været nedgængere.
Sidst jeg var på den mere åbne kyst var der ikke noget liv så jeg er lidt i tvivl om hvilken plads type jeg skal vælge.

Er de begyndt at indfinde sig ved den åbne kyst - er der nogen som har erfaringer de vil dele af?

MVH
Tommy
Til top
Claus Eriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Claus E. Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus E. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Mar 2015 kl. 12:21
Hej Tommy

Jeg har desværre ikke selv nogle erfaringer med fiskeri efter havørred i Lillebælt. Det burde dog være muligt at finde en fisk eller to. På linket her er der en oversigt over en del fiskepladser i Lillebælt, så det er bare at klø på:

http://www.lillebaelt.dk/lillebaelt/havfiskeri/kort-over-fiskepladser

Knæk & Bræk.

Mvh

Claus

Til top
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Mar 2015 kl. 19:07
Se der her link www.fluefiskersiden.dk - her er der mulighed for at læse om pladser i området
Til top
Tommy Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyC

Tilmeldt:: 01 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Mar 2015 kl. 20:02
Mange tak for input;-) Kender egentlig godt nogle fine pladser i selve Lillebælt men er ikke helt sikker på at havørrederne rigtig er kommet der endnu eller om de fleste primært opholder sig i fjorden.
Det bliver den hårde måde med at prøve sig frem og i værste fald slutte af i fjorden i håbet om at støde på en fisk der har fået lidt hul på kroppen derinde.
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2015 kl. 12:16
Nu fisker jeg selv i den sydlige del af lillebælt (Als), men jeg oplever lige i øjeblikket at fjordene er smækfyldt af småfisk, nedgængere og få blanke fisk i 40-50cm. klassen. Der er super meget action i fjordene, men kvaliteten af fiskene er så som så. 
På kysten er der længere imellem snapsene, men til gengæld er fiskene generelt større og i pænere kondition.
Så man skal vel gøre op med sig selv om man ønsker mange fisk eller gode fisk. Jeg var selv i fjorden igår og fik 8 havørredder på ca. 2 timer og mistede lige så mange pga. bølger og linebuer. Der var så kun en af de 8 der var noget værd rent gastronomisk.
Næste gang vejret er til det bliver det den åbne kyst. Hellere en god 60-65 cm. fisk en 8 faldere.
Til top
Tommy Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyC

Tilmeldt:: 01 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2015 kl. 19:37
Det er vist samme oplevelse jeg har så mange tak for dit input Kåre. Jeg prøver nok også den mere åbne kyst eller yderfjorden.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres