Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

karupå - line valg

 Besvar Besvar
Forfatter
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: karupå - line valg
    Sendt: 27 Feb 2015 kl. 19:59
hejsa 
ville høre hvad folk har af erfaringer, hvad skal man bruge her i den tidlige kolde del af sæsonen i karupå flyde eller synkeline
hvis synk så hvor meget???

mvh
kent
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2015 kl. 21:09
sinktip
Til top
Ulrich Bergmann Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ubo Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ubo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2015 kl. 21:48
Æ flow ska` plow æ bund
det var god latin før
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2015 kl. 22:23
Der mangler en like button her Ulrich... Så du får lige denne i stedet Thumbs Up!
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Ulrich Bergmann Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ubo Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ubo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2015 kl. 22:35
Til Joachim
Tak
jeg har nu aldrig oplevet højt gående missiler om foråret eller for den sags skyld senere
så jeg holder fat i Æ flow ska` plow æ bund
Til top
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2015 kl. 09:25
Besvarer ikke spørgsmålet!!!
Er det synke 8 eller synke 1???
Til top
Ulrich Bergmann Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ubo Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ubo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2015 kl. 09:35
Det kommer helt an på vandtrykket den pågældende dag, og på hvilket stykke du fisker
så der findes ingen facitlister
prøv sig frem, til du begynder at mærke bunden med flue

kan være alt mellem synke 3 til 8
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2015 kl. 10:37
Hej Kent

Jeg bruger som regel visions ACE Line synk 2 - 4 evt med et synkende forfang.

Pas ikke at få for langt nylonforfang, hvis du ikke bruger en belastet flue, da fluen godt kan gå relativt højt så, selvom du har en hurtig synkende Line på. Den presses nærmest opad af vandtrykket. 

Jeg tror mit startkit i år, blive guidelines shortcut synke 5-6 og en meter nylon/flourcarbon, men går det som det plejer, er jeg ret hurtigt tilbage til synke 2 - 4. 

Men, men, men........ Sidste år tabte jeg en frisk fisk i marts, hvor fisken tog fluen på et tidspunkt, hvor fluen gik ca ti cm under overfladen og jeg har set at Mogens Styhr tog en frisk fisk i marts, hvor det samme gjorde sig gældende. 

Mogens Styhr tog også en fisk sidste år i marts på 8,8, hvor fluen ikke var ret langt nede, da fisken tog fluen (en let rørflue) der kun havde drevet ganske kort (den var heller ikke ret langt nede i dybet). 

Venlig hilsen

Jens Lønberg

Du er velkommen til at få det uddybet. 22535377
Til top
Steen Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S. Jørgensen

Tilmeldt:: 11 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S. Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2015 kl. 12:58
Til Ulrich, fint og sobert svar Clap på et særdeles tåbeligt "jeg kræver altså et svar" spøgsmål, der i den grad giver sig selv. Er det Munklinde eller ved Skive Wacko
Knæk & bræk
Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2015 kl. 16:32
hejsa allesammen
tak for de mange svar, jeg kan fornemme at de fleste mener lige som jeg, at der skal synkeline på.

til Jens Lønberg
det lyder lidt som samme strategi som til storeåen, så det vil jeg prøve mig frem efter.

mvh
kent
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2015 kl. 19:46
Fisker I alle sammen med skydehoveder?
Til top
Ulrich Bergmann Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ubo Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ubo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2015 kl. 21:09
Jan
nu kan jeg kun svare for mig selv
Compact skydehoveder og som Jens L skriver ca 1 m forfang
og det gælder for alle de Å`er jeg dyrker
men hav alle hoveder i synke, så du har mulighed for at skifte
Åerne har det med at skifte brede , smal å højt vandtryk, bred å mindre
dermed har du mulighed for at tilpasse fiskeriet, til åens beskaffenhed og selvfølgelig også vandmængden denne dag
som sagt tidlige der findes ingen facitliste
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum