Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

RST Blanks ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: RST Blanks ?
    Sendt: 26 Jan 2015 kl. 18:25
Hejsa med jer.
I går spurgte jeg om MHX blanks i dag vil jeg spørge om der er nogen af der har bygget kyststænger på RST blanks ? og hvordan er kaste-egenskaberne ?
Jeg har været inde på deres hjemmeside og de laver mange blanks. Deres priser er peprede men mon ikke det afspejler kvalitet ?
Skriv endelig hvis har nogle erfaringer

Mvh.
Søren
Til top
Steen Ellemose Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SE

Tilmeldt:: 27 Maj 2008
Geografisk: sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 18:30
I de "gode gamle dage", dvs. 80'erne og 90'erne var RST top of the pop. De RST jeg prøvede dengang var fremragende.
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 19:34
Citat: Hasselbach

Hejsa med jer.
I går spurgte jeg om MHX blanks i dag vil jeg spørge om der er nogen af der har bygget kyststænger på RST blanks ? og hvordan er kaste-egenskaberne ?
Jeg har været inde på deres hjemmeside og de laver mange blanks. Deres priser er peprede men mon ikke det afspejler kvalitet ?
Skriv endelig hvis har nogle erfaringer

Mvh.
Søren


Hej Søren,

Det bliver samme indledning som i indlægget om MHX med det inkompentente ;-)

Som Steen Ellemose skriver så var RST "Top of the Pop" og det er de stadig.

Deres 1400 klasse har en progressiv topaktion. Modsat MHX har RST ikke den livlige og sprælske spids men en top med ro i.

RST klinger har "gods" i sig, så det er ikke super letvægt tynde rør du får men klinger med styrke.

Prisen er ikke pebret, men er derimod rimelig når du først står med din færdige RST i hånden og du mærker forskellen på kineser klinger og en klinge Made in Germany.

En sidste ting du skal huske. Når du får en klinge fra RST er det en "rå" klinge. Du skal selv trimme og tilpasse den i begge ender af de forskellige klinge-dele.



Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 19:52
Jeg har en del RST stænger, for mig er der ikke noget der kommer tæt på. Jeg har købt nogle brugte, mildest talt "brugt hårdt". De er så blevet renoveret af en proff stangbygger, citat, de var næsten som nye da lakken blev fjernet.
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 22:08
Hej Finn.
Tak for dine meget fine svar. Jeg har lige et spørgsmål mere til dig Finn. Du skriver at de er rå så man skal selv tilpasse enderne. Helt præcis hvad indebærer det egentlig er det spigot samlinger det skal slibes så de passer sammen eller ? overjoint ?
Der er ingen tvivl om at jeg går efter den tyske kvalitet. Jeg har hørt rigtig meget godt om RST så det bliver det frem for MHX.

Mvh.
Søren
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2015 kl. 22:25
Citat: Hasselbach

Hej Finn.
Tak for dine meget fine svar. Jeg har lige et spørgsmål mere til dig Finn. Du skriver at de er rå så man skal selv tilpasse enderne. Helt præcis hvad indebærer det egentlig er det spigot samlinger det skal slibes så de passer sammen eller ? overjoint ?
Der er ingen tvivl om at jeg går efter den tyske kvalitet. Jeg har hørt rigtig meget godt om RST så det bliver det frem for MHX.

Mvh.
Søren


Hej Søren,

Det er overjoint, altså han/hun ferulle.

Enderne skal tilskæres. Nogle gange blot et par mm andre gange op til en cm.
Du kan ofte se hvor cirka du skal skære.

De fleste gange kan du nøjes med at gøre det med en fil. Start med han ferrullen først men tag lidt af begge.

Hvis ikke du gør dette kan du fornemme det "berømte" svup :-)


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 11:58
Citat: finnjensen


Prisen er ikke pebret, men er derimod rimelig når du først står med din færdige RST i hånden og du mærker forskellen på kineser klinger og en klinge Made in Germany.


Hej Finn

Hvad er det for nogle forskelle du kan mærke?
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 12:17
Jeg er vel nok lidt grejnørd.....
Jeg har kastet med de fleste spinnestænger incl Shimano Lesath Ultra...
Alligevel går jeg gang på gang tilbage til min DMA som er bygget på en RST klinge.
Den købte jeg som stor knægt netop i 80erne, så er i hvert fald 25 år gammel. Det er HELHEDEN der for mig er perfekt (til mig). Jeg har haft lettere stænger, blødere stænger, stivere, tyndere osv osv osv, men må bare konstatere, at helheden i min DMA er der intet der (indtil videre) kan slå. Og tro mig - hver gang en ny pind kommer på markedet, skal jeg da lige prøve....for kan jo umuligt passe, at en 25 år gammel stang stadig er toppen af poppen.
Men er jo osse et spørgsmål om, hvad man søger, hvilken kastestil man har osv.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 12:32
Citat: Mivs

Jeg er vel nok lidt grejnørd.....
Jeg har kastet med de fleste spinnestænger incl Shimano Lesath Ultra...
Alligevel går jeg gang på gang tilbage til min DMA som er bygget på en RST klinge.
Den købte jeg som stor knægt netop i 80erne, så er i hvert fald 25 år gammel. Det er HELHEDEN der for mig er perfekt (til mig). Jeg har haft lettere stænger, blødere stænger, stivere, tyndere osv osv osv, men må bare konstatere, at helheden i min DMA er der intet der (indtil videre) kan slå. Og tro mig - hver gang en ny pind kommer på markedet, skal jeg da lige prøve....for kan jo umuligt passe, at en 25 år gammel stang stadig er toppen af poppen.
Men er jo osse et spørgsmål om, hvad man søger, hvilken kastestil man har osv.

Kender det godt, blot er min "Favorite" fra House of Hardy. Smile
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 14:38
Hejsa
Tak for jeres indlæg. som altid er der noget man kan bruge.
Jeg tror at jeg bygger en kyststang på en M3 klinge 2 delt 10.6 fod på 7-20g fra RST. Og en skriver at de ikke er peprede men den her koster 441 Euro i kroner: 3287.78.- men
det er der ikke noget at gøre ved. vil lige sige at det er købt direkte via deres hjemmeside.
Glæder mig uhm.

Mvh.
Søren
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dytti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 15:19
Hejsa
Må man af ren nysgerrighed spørge hvilken øjer; hjulholder o.l. du vil bruge. Eller er det for tidligt i processen?  Smile
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 15:36
Alt er relativt, hvad koster en Shimano lesath.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 17:16
Citat: steenbuchen

Alt er relativt, hvad koster en Shimano lesath.

Sikkert for meget! Wink

Men når disse japanerstænger har været på markedet et stykke tid, kan de ofte købes til omtrent det halve.
En hurtig søgning gav en pris på ca 3500kr 

Gad vide hvad sådan en kan koste om tyve/femogtyve år?
Mvh
Henning
Til top
hans lindegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisherman

Tilmeldt:: 22 Feb 2003
Geografisk: Østfyn/sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 18:24
Søren
Inden du bestiller så tjek lige om Ækvator Sport ikke har een liggende i kælderen og så få en god pris på den
Hans Lindegaard
Til top
Brian Dalskov Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalskov

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Nord for Kbh
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalskov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 20:35
Hej  Søren

Check lige nedenstående linkWink

http://www.rst-fishing.de/shop/spinn-blank-305m-1550g-2sec-p-1845.html

http://www.rst-fishing.de/shop/spinn-blank-2sec-p-1914.html


Mvh Brian Dalskov
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 21:23
Hej Michael.
Nej det må du godt spørge om.
Umiddelbart havde jeg tænkt mig hvad øjer angår så bliver det Fuji T-KWSG det vil sige titanium med sic indlæg og de er tobenede da det er en stang til multihjul. hjulholderen har jeg ikke lagt mig helt fast på endnu men er lidt tændt på en hvor klingen er synlig på noget af holderen det skulle give en bedre føling med hvad som sker i den anden ende.
Hvad kork angår vil jeg købe flor-grade uden nogen former for gummikork nogen steder. jeg. Mine beviklinger skal være orange med en guldtråd ring som afslutning.
Det er som jeg ser det for mig nu men der kan komme ændringer.

Mvh.
Søren
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 21:47
Hejsa igen
Jeg skrev at de fuji øjer var 2 legs de er 3 legs bare lige for en ordens skyld. det kan være at jeg vælger dem i poleret rustfrit stål frem for titanium det er lidt tungere men en del pænere syntes jeg.
Og så er der det med rotation når beviklingerne skal have epoxy der tror jeg at ofrer Fuji`s billige holdere og motor de har fået meget ros rundt på nettet.

Mvh.
Søren
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 21:50
Hejsa.
Tak Hans det vil jeg lige tjekke.

Mvh.
Søren
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dytti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 22:11
Uha da. Det lyder som et spændende projekt.
Jeg håber at du viser nogle billeder i ny og næ. Det ville jeg glæde mig til at se Tongue
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2015 kl. 23:00
Hejsa.
I takt med at det skrider fremad vil jeg gerne del projektet med jer. i skal nok høre fra mig når jeg går igang. Først skal jeg have købt delene og det kommer lidt hen ad vejen da jeg ikke har råd til at købe alle dele på en gang desvære.

Mvh.
Søren
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 10:07
Hejsa Henning.
Du viser et link til en Lesath der er sat ned til ca. 3500 nu er det sådan med den nye Lesath at den ikke er pengene værd. Hjulholderen er af en type hvor ringen man normalt spænder så den bliver presset ned over hjulfoden så den strammer til så drejer den nye samtidig og dermed ridser din hjulfod forfærdeligt. Rigtig dårlig løsning og jeg har læst i test i danske blade at den slet ikke lever op til forgængeren. Nu er jeg heller ikke typen der kan lide Shimanos fiskestænger. De er lavet i en forfærdelig dårlig kvalitet her tænker jeg især på finish og så den helt elendige kork-kvalitet der præger deres stænger.
Edge stænger eller Fenwicks legendariske ironfeather overgår langt hvad shimano har at byde på hvad angår stænger.

Mvh.
Søren


Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 10:47
Citat: Hasselbach

Hejsa Henning.
Du viser et link til en Lesath der er sat ned til ca. 3500 nu er det sådan med den nye Lesath at den ikke er pengene værd. Hjulholderen er af en type hvor ringen man normalt spænder så den bliver presset ned over hjulfoden så den strammer til så drejer den nye samtidig og dermed ridser din hjulfod forfærdeligt. Rigtig dårlig løsning og jeg har læst i test i danske blade at den slet ikke lever op til forgængeren. Nu er jeg heller ikke typen der kan lide Shimanos fiskestænger. De er lavet i en forfærdelig dårlig kvalitet her tænker jeg især på finish og så den helt elendige kork-kvalitet der præger deres stænger.
Edge stænger eller Fenwicks legendariske ironfeather overgår langt hvad shimano har at byde på hvad angår stænger.

Mvh.
Søren



Hej Søren.

Linket jeg henviste til, var for at belyse prisen på en Shimano stang, uden at komme ind på stangens kvaliteter i øvrigt!
Jeg har også en idè om, at en Shimano stang, eller Edge og Fenwick for den sags skyld, ikke har nogen vedvarende værdi, som f eks den Hardy Favorite jeg skrev om i et tidligere indlæg. Embarrassed

Mvh
Henning
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 13:18
De gamle brune IronFeather med trigger og klingen frit eksponeret på bagsiden af hjulholderen i 8,6" 9,6" og 10,6" holder priden rigtig godt i mine kredse. De kaster fantastisk, men de kostede også spidsen af et jægerfly.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 13:42
Citat: steenbuchen

De gamle brune IronFeather med trigger og klingen frit eksponeret på bagsiden af hjulholderen i 8,6" 9,6" og 10,6" holder priden rigtig godt i mine kredse. De kaster fantastisk, men de kostede også spidsen af et jægerfly.

Hvor gamle er de, og hvilke priser taler vi om, her tænker jeg både brugt og nypris?
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 14:32
De kom frem først i 90`erne. En velholdt kan vel stadig indbringe mellem 1200 1300 kr.
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 16:16
Hejsa.
Først: Fenwicks Ironfeather laver de stadig enten som 4 delt som er den nyeste version eller Momentum udgaven som er to delt. de fås fra 8 fods med kastevægt på 2-15 9fods med 6-24g 10 fods på 8-32 og en lidt højere som jeg ikke lige kan huske. og ja de kaster helt enormt langt. de har progressiv aktion. rigtig flot kork kvalitet. og sic øjer fra fuji. De fås med trigger i to vægt klasser. Pris omkring 1000-1300.- et fund til prisen.
Mvh
Søren
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 17:19
Hej Søren. Enig med at Fenwick stadig laver dejlige stænger. Jeg har en 4 delt Quadrant det er den bedste stang til prisen, efter min mening. Men den brune IronFeater er stadig den bedste stang de har lavet, igen efter min mening. Den blev afløst af HMG´en og IronFeather II, gode stænger, men de kan ikke hamle op med den brune pind. 
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 22:01
Hejsa.
Nu er jeg nysgerrig den brune pind er der flere af der snakker om er den bedste de har lavet. Hvornår lavede de den ? var det den første Ironfeather ? og kan de stadig fås el skaffes nogen steder fra ?
Mvh.
Søren
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 22:29
Det er denne stang, der er under ombygning. Hjulholderen er den originale.
Den er udgået, og har aldrig set dem til salg brugt. 

file:///Users/JSK/Pictures/iPhoto-bibliotek.photolibrary/Masters/2014/05/04/20140504-163133/IMG_0399.JPG
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 22:37


Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 23:16
Hej Jonas.
Hvor skal jeg søge med det link ? jeg kan ikke få noget frem ?

Mvh
Søren
Til top
Poul Birkholm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rossi Avatar

Tilmeldt:: 30 Jun 2003
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rossi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2015 kl. 01:06
Enig med Jonas.  Det er nogle fantastiske klinger.  Jeg har prøvet både 9'6 og 8'6, hvor 9'6 nok ligger bedst til mig. Ikke sindssyge kastestænger, men rigtige fiskestænger. Ville nu rigtig gerne have en i reserve, hvis jeg en dag skulle være uheldig, at knække.. 

Redigeret af rossi - 29 Jan 2015 kl. 01:08
Til top
Martin Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
preps

Tilmeldt:: 26 Feb 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér preps Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2015 kl. 21:57
Jeg har 2 stk RST M1 som selvbyg, hvoraf den ene blev bygget da jeg gik i ungdomsskolen - det er omkring 25 år siden og den er stadig lækker at gå med. De virker nærmest uopslidelige, og jeg har bestemt presset min til grænsen hvad angår kastevægt, uden det har taget livet af den.

Nu har jeg fået lysten til igen at bygge en RST og har i den forbindelse købt en ubrugt ( i flg. sælger er det en RST klinge og den var billigt, så jeg tog chancen) som er hjemmebygget af en anden, men stadig ubrugt. Klingen skal strippes og tunes med anden balance, øjer og hjulholder.

Jeg glæder mig til at følge dit projekt.
Til top
Martin Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
preps

Tilmeldt:: 26 Feb 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér preps Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2015 kl. 22:20
Citat: finnjensen



De fleste gange kan du nøjes med at gøre det med en fil. Start med han ferrullen først men tag lidt af begge.

Hvis ikke du gør dette kan du fornemme det "berømte" svup :-)



Hej Finn,

Kan du ikke beskrive hvad du mener med det "berømte" svup?
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2015 kl. 12:31
Citat: preps

Citat: finnjensen



De fleste gange kan du nøjes med at gøre det med en fil. Start med han ferrullen først men tag lidt af begge.

Hvis ikke du gør dette kan du fornemme det "berømte" svup :-)



Hej Finn,

Kan du ikke beskrive hvad du mener med det "berømte" svup?


Hej Martin,

Du kan både mærke og høre hvis ferrulerne ikke passer ordentlig sammen.
Lidt som du kan forstille dig at kun det yderste af hun ferrulen for fat mens spidsen af han ferrullen er lidt lille i forhold til hullet, så vil den slå imod.

Det lød lidt forkert!
Håber du fik en idé hvad jeg mener :-)


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Martin Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
preps

Tilmeldt:: 26 Feb 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér preps Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2015 kl. 14:23
Hej Finn,

Tak for dit svar, det var også det jeg regnede med det betød.
Så skal jeg have kortet af den selvbygger jeg har købt.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum