Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

7" triggerstang

 Besvar Besvar
Forfatter
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 7" triggerstang
    Sendt: 13 Jan 2015 kl. 13:13
jeg har solgt og foræret mit traditionelle spinnegrej væk, der skal simpelthen ske noget nyt..

som supplement til mit fluefiskeri ynder jeg at fiske med spin i åen, men denne gang skal det være med multihjul..

jeg er derfor på jagt efter en spinnestang på omkring 7" med trigger, men er virkelig i tvivl om hvilke der er på markedet og hvad der er værd og kigge nærmere på..

til det tungere fiskeri efter gedderne bruger jeg en st croix triumph 7" 3/4-3 oz, den gør det egentlig godt og jeg er super tilfreds med pinden..

St croix har en del stænger i sortimentet tiltænkt bass fiskeriet, også en del omkring 7 fod og med kastevægt på 7-21 gram.. Det lyder jo ganske passende for en stang til å fiskeri med spinnere, blink og woblere..

hvordan er disse stænger, kan de bruges til dansk å fiskeri, at stangen er udelt generer mig ikke, stangen vil alligevel altid stå klar og være samlet året rundt..




Redigeret af René H.N. - 13 Jan 2015 kl. 13:15
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
NO Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
aborreletten

Tilmeldt:: 10 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aborreletten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2015 kl. 13:58
Jeg bruger en bulldawg bass stang 7,6 fod der har en kastevægt på ca 7-21g
den er fantastisk at fiske med, jeg bruger den så primært til aborrefiskeri, men den vil helt sikkert også kunne bruges til det fiskeri du beskriver
 
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2015 kl. 15:17
Hej René

Jeg havde lidt samme tanker som dig, hvorfor jeg anskaffede mig en 6'6" Daiwa triggerstang med kastevægt 7-28 gram ......... det er imidlertid ikke blevet til noget med å eller søfiskeri efter aborrer, så den er faktisk ubrugt og sat til salg her på brugtmarkedet ..... måske det kunne have din interesse Wink

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&ID=78143

mvh
Allan
Til top
Brian Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
dansker40

Tilmeldt:: 30 Aug 2009
Geografisk: fyn og langeland
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dansker40 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2015 kl. 15:44
Hej Rene !
Har en Abu Mørrum 7' med trigger 10-30 gram 2-delt, har brugt den ca.5 gange i åen og det er en kanon stang, men da et konsortie har overtaget åen har jeg ikke noget at bruge den til, den er fuldstændig som ny, den koster 400,-, bare skriv hvis du er interesseret.
Mvh. Brian
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2015 kl. 16:02
Køb denne http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&id=78193 og lad Finn Sommer Jensen monterer den. Så får du en stang som du vil have den.
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2015 kl. 18:41
Der er en fibatube glass 7 fod op til 29g til salg på aktion eller brugt marked (klinge)
Monteret med trigger bliver det ikke meget bedre!
Vh
Henrik
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2015 kl. 20:06
Har lige læst mit første indlæg igennem, og det kan godt fremstå som om jeg vil fiske aborre og lidt gedder på stangen.. stangen skal bruges i de lokale åer efter fedtfinner, så det er altså en havørred og bækørred stang jeg skal have fat i..

Citat: aborreletten

Jeg bruger en bulldawg bass stang 7,6 fod der har en kastevægt på ca 7-21g
den er fantastisk at fiske med, jeg bruger den så primært til aborrefiskeri, men den vil helt sikkert også kunne bruges til det fiskeri du beskriver
 

Det var også et bud, har du købt den hjemme i DK eller hvor har du købt??

kan ikke lige finde den på eBay hvor jeg primært har søgt indtil nu.

Derudover kan jeg kun finde en 7,6" med kastevægt på op til 1 oz eller 28 gram

Citat: wermuth

Hej René

Jeg havde lidt samme tanker som dig, hvorfor jeg anskaffede mig en 6'6" Daiwa triggerstang med kastevægt 7-28 gram ......... det er imidlertid ikke blevet til noget med å eller søfiskeri efter aborrer, så den er faktisk ubrugt og sat til salg her på brugtmarkedet ..... måske det kunne have din interesse Wink

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&ID=78143

mvh
Allan

Den kigger jeg lige på, er dog nok af en eller anden grund mest til udelt, simpelthen fordi jeg tror på at aktionen bliver mest ens uden samlingen.. Og at jeg ved stangen aldrig bliver skilt ad

Citat: dansker40

Hej Rene !
Har en Abu Mørrum 7' med trigger 10-30 gram 2-delt, har brugt den ca.5 gange i åen og det er en kanon stang, men da et konsortie har overtaget åen har jeg ikke noget at bruge den til, den er fuldstændig som ny, den koster 400,-, bare skriv hvis du er interesseret.
Mvh. Brian

skriver lige hvis jeg får lyst og købe, men umiddelbart tror jeg at kastevægten er for høj til mit brug

Citat: steenbuchen

Køb denne http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&id=78193 og lad Finn Sommer Jensen monterer den. Så får du en stang som du vil have den.

det var klart en mulighed, men frygter lidt regningen for et byg af en sådan stang.. Finn vil nok ikke gøre det gratis, og i og med jeg selv kommer med klingen, så har han ingen "fortjeneste" på den

Citat: HSJ

Der er en fibatube glass 7 fod op til 29g til salg på aktion eller brugt marked (klinge)
Monteret med trigger bliver det ikke meget bedre!
Vh
Henrik

det var også et bud, men igen skal jeg have bygget ude i byen hvis den skal være klar inden for de næste 3-4 år og fremstå nogenlunde præsentabel
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2015 kl. 20:53
Det er ikke så dyrt at få monteret en stang, har fået monteret flere af Finn, hvor jeg selv har leveret klingen.
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2015 kl. 21:12
En anden mulighed var af søge efter Hardy 7 fods glas stang, Fibalite no.2 suveræn multistang!
Vh
Henrik
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2015 kl. 06:35
Citat: steenbuchen

Det er ikke så dyrt at få monteret en stang, har fået monteret flere af Finn, hvor jeg selv har leveret klingen.

Har ingen anelse om hvad det koster.. Kan bare se at en fabriksbygget st croix koster omkring 1400 kr inkl moms og gebyr.. Dertil er jeg yderst tilfreds med kvaliteten på min nuværende st croix fabriks byg

Så at sende en udelt stang rundt i landet over to gange, plus pris på klinge og til Finn for at bygge render nok hurtigt op.

Citat: HSJ

En anden mulighed var af søge efter Hardy 7 fods glas stang, Fibalite no.2 suveræn multistang!
Vh
Henrik

Den vil jeg også lige se nærmere på, men er det en triggerstang eller skal den bygges om??
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2015 kl. 07:30
Det optimale ville være at montere trigger hjulholder især hvis den skal bruges som enhånds! 
VH
Henrik
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2015 kl. 08:32
Hej Rene, hvor finder du St Croix i DK ?
Til top
NO Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
aborreletten

Tilmeldt:: 10 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aborreletten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2015 kl. 09:51
Hej Rene
Du har ret, jeg fik kigget lidt efter og bulldawgen går til 28g, men når det så er sagt, så tror jeg stadig at den ville være god til dit formål.
 
Jeg har købt stangen her, den er ikke på siden, men jaxx var meget behjælpelig med at skaffe den til mig.


Redigeret af aborreletten - 14 Jan 2015 kl. 09:52
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2015 kl. 10:11
Citat: HSJ

Det optimale ville være at montere trigger hjulholder især hvis den skal bruges som enhånds! 
VH
Henrik

Ideen er at stangen nok en del af tiden skal fiskes med en hånd, så en trigger er klart at foretrække..

Citat: steenbuchen

Hej Rene, hvor finder du St Croix i DK ?

Har læst andet steds at sportdres har en enkelt st croix premier til 800 kr
Ellers kender jeg intet til nogle der forhandler dem hjemme, min tunge stang er købt via www.franglaisfishing.com han sender portofrit også udelte stænger og fra England.. Dog er han fra tid til anden lidt om at svare, og han fører St Croix og mener han tager alt hjem på bestilling
Jeg vælger nok bare at handle direkte i USA over Ebay hvis det er

Citat: aborreletten

Hej Rene
Du har ret, jeg fik kigget lidt efter og bulldawgen går til 28g, men når det så er sagt, så tror jeg stadig at den ville være god til dit formål.
 
Jeg har købt stangen her, den er ikke på siden, men jaxx var meget behjælpelig med at skaffe den til mig.

De har faktisk en 6,6" 5-20 gram på deres hjemmeside Wink

desværre står der ikke om det er spinning eller casting modellen Embarrassed
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
NO Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
aborreletten

Tilmeldt:: 10 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aborreletten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2015 kl. 10:41
Synes at kan se at den 6,6" kan fåes både i spin og castSmile
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2015 kl. 12:28
Citat: aborreletten

Synes at kan se at den 6,6" kan fåes både i spin og castSmile


har skrevet til dem hvilken model det drejer sig om Wink


med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Jacob Schougaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jaxx.dk Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jaxx.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2015 kl. 12:52
Hej

Jeg skylder vist at informere om at den stang man kan købe på Jaxx.dk er en triggerstang! 

Tak for at gøre opmærksom på den mangelfulde info på siden! Det er rettet nu.

Som udgangspunkt kan alle Bulldawg stænger skaffes, så hvis du er interesseret i en af de andre modeller er du meget velkommen til at kontakte mig på Jaxx@jaxx.dk eller 22718535.

Hvis du bestiller en Bulldawg stang og fortryder dit køb betaler jeg gerne returfragten.

Mvh
Jacob Schougaard
Jaxx.dk


Redigeret af Jaxx.dk - 14 Jan 2015 kl. 12:55
Til top
Ole Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Christensen

Tilmeldt:: 13 Nov 2002
Geografisk: Københavns amt
Status: Offline
Beskeder: 238
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2015 kl. 13:17
Hvis man er den type som handler via nettet, har Lundgrens Fiske i Sverige et pænt udvalg af St. Croix trigger-stænger. De fører flere af deres serier og har også udelte stænger normeret til lave kastevægte.

Den svenske krone er ca. 0,80 dansk krone værd og stang = spö.

Jeg har købt en Avid triggerstang og der var desværre ikke stangpose med. Som plaster på såret havde de lagt en hue i forsendelserøret.

http://shop.lundgrensfiske.com/default.asp
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2015 kl. 14:11
Jacob-->>
tak for info både her og på mail, dejligt og se man rent faktisk kan få disse lidt anderledes stænger herhjemme..

den på 6,6" bliver bestilt snarest, den lyder som et godt redskab til mit fiskeri og ønsker.. Finder jeg ud af den ikke dur til åen, så kan den komme med på turene til søen efter gedder og aborre som supplement til den tunge st croix pind..

jeg vil ud over at forsøge med multihjul og triggerstang også ændre lidt på det endegrej jeg altid har brugt.. spinnere og woblere vil jeg da stadig nok fiske med, men jeg skal altså også have gang i noget softbait til havørrederne i åen..

Ole-->>
tak for link, jeg har dog bestemt at jeg forsøger med bulldawg stangen i første omgang. Der må jo godt ske noget andet end kun st croix Wink

hjulet er ikke indkøbt endnu, men du har jo før sagt godt for daiwa tatula r så det bliver indkøbt i løbet af foråret til å fiskeriet.. der er røget nogle meter af min fletline på mit 5601ab, så den skal snarest skiftet, så det får lige æren som hjul til den lette stang her i første omgang.
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Ole Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Christensen

Tilmeldt:: 13 Nov 2002
Geografisk: Københavns amt
Status: Offline
Beskeder: 238
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2015 kl. 15:20
Det lyder spændende, René. Jeg regner med at vi hører mere om forløbet, når tidens fylde er oprunden.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2015 kl. 16:02
Citat: Ole Christensen

Det lyder spændende, René. Jeg regner med at vi hører mere om forløbet, når tidens fylde er oprunden.


skal nok følge op på det hele, når jeg får stang og endegrej hjem og forhåbentligt en fisk eller to på land Wink
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
NO Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
aborreletten

Tilmeldt:: 10 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aborreletten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2015 kl. 16:43
Citat: René H.N.

Citat: Ole Christensen

Det lyder spændende, René. Jeg regner med at vi hører mere om forløbet, når tidens fylde er oprunden.


skal nok følge op på det hele, når jeg får stang og endegrej hjem og forhåbentligt en fisk eller to på land Wink


Håber du bliver lige så glad for din som jeg er for min.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres