Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vanskeligheder med at adskille stang

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten I. Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Fisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vanskeligheder med at adskille stang
    Sendt: 08 Jan 2015 kl. 11:36
Kære medfiskere.
For en del måneder siden kørte der en tråd vedr. overskriftens problematik.
-Jeg kan ikke finde de gode råd Wink (Varme, frost mv.)

Helt konkret står jeg med min pirkestang (Antares Braid), som ikke kan adskilles.

Jeg håber, at I vil være behjælpelige med råd igenEmbarrassed
-På forhånd, tak!

Mvh
Morten I.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2015 kl. 11:44
to stykker silikonegummi (bordskåner eller lignende) ispose rundt om samlingen i 5 minnutter, derefter to mennesker der trækker et lige træk på hver del.
Michael Nielsen
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2015 kl. 11:45
Hej Morten

Jeg har haft held med at putte samlingen i en kummefryser og forsigtigt bøje samlingen ned i frosten i 5 minutter. Derefter kunne stangen let skilles ad. En ispose kan nok også gøre det.

Jeg er nu begyndt at vokse ferrulerne, det hjælper til at stangen holder bedre sammen når den skal, men også er lettere at skille igen. Der findes voks til formålet, men jeg har også brugt skivoks (blå Swix) med godt resultat.

Mvh. Peter
Til top
Morten I. Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Fisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2015 kl. 17:18
Tak for svarene, Michael og Peter.
Jeg vender lige tilbage, hvis det IKKE lykkes med jeres vejledning Handshake

Jeg erindrer pludseligt, at der vist var noget debat omkring, hvorvidt man enten kunne køle eller varme på "han- eller hun-delen" ved stangsamlingen... eller om det var underordnet Embarrassed

Såfremt det lykkes: -Så må jeg vist hellere huske at smøre "rullen" i fremtiden Wink


Redigeret af Morten Fisker - 08 Jan 2015 kl. 17:21
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Online
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2015 kl. 17:38
Til top
Morten I. Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Fisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2015 kl. 20:02
Tak Lars og de to første herrer i dag;-)
Det er s.. skønt med så hurtig respons og hjælp!
-Det er essensen af sande lystfiskersjæle Ying Yang

Knæk og bræk derude Thumbs Up
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2015 kl. 22:47
Flere af mine medfiskere har haft samme problem, med eksakt samme stang.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum