Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjul til kystflue

 Besvar Besvar
Forfatter
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjul til kystflue
    Sendt: 06 Dec 2014 kl. 21:01
Jeg overvejer et nyt hjul til fluefiskeri på kysten og vil gerne høre erfaringer og gode råd.

Vi taler kl. 6-7 og det skal være stabilt, da jeg ikke er fanatisk med at skylle efter hver tur og generelt er hård ved mit grej.

Kom frisk med bud
Tænk før du skriver....
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2014 kl. 21:17
speedster 3
Til top
hans lindegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisherman

Tilmeldt:: 22 Feb 2003
Geografisk: Østfyn/sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Dec 2014 kl. 22:31
enig med Niels. Kvalitet ikke mindst i overfladebehandlingen og så er det ret let

Til top
Anders Bak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Andersb Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andersb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2014 kl. 07:55
Danielsson er lette go pris og ikke til og slide op👍
Til top
Tommy Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy1980

Tilmeldt:: 18 Jun 2011
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy1980 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2014 kl. 08:43
Lamson kommer i det nye år med 2 nye hjul Liquid og Remix som har samme bremse og overflade som speedster. Liquid er støbt alu og Remix er spolen støbt alu men rammen bearbejdet alu. De kommer til at koste henholdvis 1000 og 1400 kr.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2014 kl. 09:46
Jeg er godt tilfreds med mit F3W 4Seven, det er sku tit, jeg ikk har
fået det skyllet hver gang, det fungere fint :)

Men som Niels er inde på, speedster er os fed.
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2014 kl. 11:10
Citat: Jan Persson

Jeg overvejer et nyt hjul til fluefiskeri på kysten og vil gerne høre erfaringer og gode råd.

Vi taler kl. 6-7 og det skal være stabilt, da jeg ikke er fanatisk med at skylle efter hver tur og generelt er hård ved mit grej.

Kom frisk med bud

Min anbefaling vil også være et Lamson Speedster, i størrelse 3. 
Jeg bruger det selv, og kan ikke finde noget negativt ved det.
Andet valget kunne være et Danielsson F3W 4Seven, som kan fås til gode priser pt.


Redigeret af Henning - 07 Dec 2014 kl. 11:21
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2014 kl. 13:03
Foreløbig tak.

Mht. til speedster - ville en 2'er ikke være tilstrækkeligt til skydehoved fiskeri klasse 6?

Tænk før du skriver....
Til top
Henrik Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
master

Tilmeldt:: 06 Mar 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér master Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2014 kl. 13:18
Hej

Jeg har hjulet i størrelse 2 og 3. speedster 2 passer efter min mening
bedst til et kyst hjul.Der er tilstrækkelig med plads på hjulet til skydehoved. Jeg bruger det selv fra klasse 5-8.Speedster 3 bruger jeg
til min switch stang

Mvh
Henrik
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2014 kl. 13:18
Scierra TX 1 str 5-6. Vejer meget lidt. 
Masser af plads på hjulet.
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2014 kl. 13:26
Hej Jan.

Jeg har en helt ny Loop G4  5/8 Til salg herinde, hvis det skulle have din interesseWink
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2014 kl. 14:41
Citat: Jan Persson

Foreløbig tak.

Mht. til speedster - ville en 2'er ikke være tilstrækkeligt til skydehoved fiskeri klasse 6?


Jo, det vil passe fint. Men du spurgte til klasse 6-7, og på mit str 3, fylder en sekser helline godt på hjulet, med lidt mindre bagline vil en syver helline selvfølgelig også kunne være der.
Jeg selv gider af forskellige årsager ikke skydehoveder.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2014 kl. 17:02
Citat: Tommy1980

Lamson kommer i det nye år med 2 nye hjul Liquid og Remix som har samme bremse og overflade som speedster. Liquid er støbt alu og Remix er spolen støbt alu men rammen bearbejdet alu. De kommer til at koste henholdvis 1000 og 1400 kr.


Så tilfældigt, at de allerede er til salg i England. Priserne passer meget godt.
Tænk før du skriver....
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2014 kl. 17:39
Salmon Fly har allerede  de to nye hjul fra Lamson og de ser rigtig fornuftige ud til prisen
Til top
anonym Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonym

Tilmeldt:: 24 Jan 2010
Geografisk: odense
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonym Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2014 kl. 06:19
compo flue hjul. 
de er gode og billige. de holder næsten evigt. de er meget simple, og er 100 % saltvand bestandige. den lille model rummer nemt 75 m bagline og en wf 6. 
har haft mit i ca 15 år og det kører stadig med et minimum af vedligehold (intet).
http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat40-Diverse/side1756-Compo-46-69.html
300 KR, så er det med ekstra spole.
hvis man skal sige noget "dårligt" om dem må det være at de ikke hedder noget fintSmile
jan

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum