Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gran Canaria- offshore

 Besvar Besvar
Forfatter
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gran Canaria- offshore
    Sendt: 12 Nov 2014 kl. 17:15
Hej
er der nogle der ved noget om kystfiskeri på Gran canaria-.  - eller Lanzarote ? hvor er der bedst ? hvad kan man fange og hvad tid ? fiskegjrej kan man medbringe sit eget ?
Skal der fisktegn til ?
hvad med båd fiskerie,  kystnært el big game ? nogen der har prøvet der
hvad med agn ,,
jeg har fisket en del  i Thailand - men der er jo unægtelig noget kortere til De Canariske øer..
info modtages - eller fra andre steder i atalnten - hvad med Azorerne.  der er j oret dybt indtil kysten
 
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2014 kl. 21:10
Jeg har om natten fanget ørnerokker direkte fra kysten på Lanzarote og om dagen store multer på GC så tag bare dit grej med
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2014 kl. 23:53
Hej

Ring til Emmaline Grej i Thyborøn, 97832766/29449570 og snak med Per, han laver fiskerrejser til Gran Canarie, de udgår fra den lille fiskerby Port Morgan på sydspidsen, Per er kommet der i mange år og kender en hel del lokale, han vil gerne fortælle dig om alle de muligheder der er.
Jeg har selv været i Morgan 2gange men det var om sommeren og da er det ikke godt, båd turene starter først til Oktober og Per har lige været der, så ring tryg til ham han er ærlig og reel.

held og lykke på Gran Canarie

Hilsen Peder
Til top
Ole Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole NP

Tilmeldt:: 23 Okt 2014
Geografisk: Stouby
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole NP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 06:15
I Puerto Rico ligger masser af både, var selv med REEL TIME i juli i deres konkurrence , og var så tæt på at vinde som man næsten kan være. Vinterhalvåret er mest til lidt spredt trolling og bund fiskeri, den bedste tid for tun og marlin er i sommerhalvåret. Nu går min kone og jeg bare og venter på at det bliver juli igen så vi kan prøve igen med den konkurrence 
Til top
Ole Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole NP

Tilmeldt:: 23 Okt 2014
Geografisk: Stouby
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole NP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 19:45
Vi er i øvrigt også på Azoerne hvert år, og de har et formidabelt fiskeri. Dog var der ikke gevinst i år, men vi har fanget både big eye tun, blue marlin, white marlin, dorado, skipjack tun . Det kan virkeligt anbefales, vi var i tvsyd sidste år med vores fiskeri der. Og hvis du vil se det kan du bare google, Kaffe med Kurt Helle og Ole Pedersen . Og hvis du har nogle spørgsmål må du bare henvende dig .    Hilsen  Ole 
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 20:36
Hej
Mange tak skal du have for svaret det lyder vildt..
der må være andre fisk der om natten - eller ved klippe kyst .
Men måske ret svært grej - der er jo grænser for hvad man kan have med ,
jeg planlægger en tur derned til februar
det bliver spændende
venlige hilsen
Bruno
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 20:40
Hej Ole
Tak for det - jeg har netop set jeres video  - wow sikke tun ! 
det er langt bedre end Thailand der kun småtun   men vi fik da to sailfisk også -
desværre går det tilbage med tunen , tænk at der engang blev fanget kæmpe tun i Øresund. , ak ja
Marlin det er vel catch og release der bliver praktiseret ?
Hvad med hajer ? eller barracuda ?  er der små tun også  - Bonitos ?
hvilken Ø plejer I at tage til ?
venlig hilsen
Bruno
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 20:44
Citat: æ fisker

Hej
Hej Peder
Tak for info..  jeg har hørt om de steder du nævner-  men aldrig selv været sydpå .  ihvertfald ike i europa.  men der ser godt ud på billeder. og det er jo lige ud for Afrika så der må bestemt være noget at dyrke..
Jeg kender godt Emmalines side. tak for det
hvornå skal du derned igen ?
venlig hilsen
Bruno
Ring til Emmaline Grej i Thyborøn, 97832766/29449570 og snak med Per, han laver fiskerrejser til Gran Canarie, de udgår fra den lille fiskerby Port Morgan på sydspidsen, Per er kommet der i mange år og kender en hel del lokale, han vil gerne fortælle dig om alle de muligheder der er.
Jeg har selv været i Morgan 2gange men det var om sommeren og da er det ikke godt, båd turene starter først til Oktober og Per har lige været der, så ring tryg til ham han er ærlig og reel.

held og lykke på Gran Canarie

Hilsen Peder
Til top
Ole Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole NP

Tilmeldt:: 23 Okt 2014
Geografisk: Stouby
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole NP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 20:56
Hej Bruno
Jo  marlin bliver sat ud igen når de er blevet mærket. Vi får så et kort med hjem som skal sendes til The Billfish Foundation i Florida hvor de bliver registreret og i tilfælde at de bliver fanget igen får vi besked hvor og hvor store de er blevet i mellentiden. Der er også baracuda men det er ikke så spændende da det også foregår fra de store Big Game både. Bonitos får vi også indimellem som bifangst når vi er ude efter marlin. Rejsen derned er meget simpel for os, da vi bare tager på en chartertur til hovedøen som er Sao Miguel. Det er Bravo tours der har rejser derned, og det kan virkeligt anbefales 
Hilsen Ole 
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 00:28
Hej Bruno

Jeg har ikke planer om at tage derned, ikke inden for den nærmeste fremtid, men bliver det mulig bliver det engang hvor jeg kan fiske, da det vil være på en ferie med konen, da vi var der i august sejlede alle både bare turistture, jeg kan oplyse dig om at bådene tar 50 euro per person inkl. grej mad og drikkevare hele dagen og transport til og fra hotel hvis du ikke lige bor i byen, det er de priser jeg fik oplyst i Port Morgan i august men der sejle jo nogle fra alle havne, så det er bare at finde det man synes bedst om, rigtig god tur til Febuar.

hilsen Peder
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum