Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

udstyr til kystfiskeri ved vestkysten

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
navle

Tilmeldt:: 05 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér navle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: udstyr til kystfiskeri ved vestkysten
    Sendt: 06 Nov 2014 kl. 07:59
Jeg vil gerne prøve at fiske efter flade på vestkysten mellem hvidesande og Esbjerg,  men ved ikke helt hvad det kræver af grej.
har kigget på en Penn overseas pro stang 3meter 80-120gram, og en Penn fierce frc5000 hjul. Kan dette grej bruges? Vil gerne undgå surfcast udstyr.

Til top
Ole Pihl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Pihl

Tilmeldt:: 09 Feb 2014
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Pihl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 10:06
Det kræver ikke den store videnskab , eller super dyrt grej at fiske fra kysten eller mole . En rimelig stiv stang på 10-12 fod med kastevægt som ligger på 40-80 gram er nok . Et hjul med plads til ca 200 meter 0,40 line eller fletline som kan klare 10-15 kg . Så er du godt med . Der er mange steder hvor sådan et sæt kan købes til 600 - 1000 kroner .
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
navle

Tilmeldt:: 05 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér navle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 17:22
I et andet forum har jeg spurgt om det samme, og de mener ikke at det er muligt fra vestkysten uden surfcasting udstyr. Kan det passe?
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 17:36
Prøv at se følgende film http://www.youtube.com/watch?v=xMEXmp_sqCA
Det kan vist godt lade sig gøre uden surfcasting udstyr.
Mvh
Henning
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 17:58
Hej

Det kan sagtens lade sig gøre uden surfcasting udstyr, os der bor på vestkysten ved slet ikke hvad det er, vi bruge alm. spinner grej og det går ganske udmærket, kan sagtens holde til lidt flade og småtorsk måske en pighvar hvis du er heldig, 0,30 monofil er rigelig der er ikke fisk på hverken 10 eller 20 kg inde ved land, så brug det udstyr du har og høst dine egne erfaringer, det er det billigste i længden.

held og lykke på kysten

Hilsen Peder
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
navle

Tilmeldt:: 05 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér navle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2014 kl. 07:45
Tak for de gode svar, jeg er allerede blevet en del klogere.
mvh. Rune
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
navle

Tilmeldt:: 05 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér navle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2014 kl. 02:12
Blot for at vise forskellen på 2 forum  med samme spørgsmål.
kan helt sikkert bedre lide tonen hos jer.Wink

http://www.fisketips.dk/Default.asp?Obj=spsm&funk=vis&spId=583508
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2014 kl. 09:04
Ellers er der nogle gode tips og tricks, at hente på nedenstående link .....

http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/senja-furbo/tips-og-tricks-til-fiskeri/

-Allan
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2014 kl. 16:02
Hejsa

Der er ingen grund til at købe udstyr til surfcasting hvis det "bare" er til fladfisk.
Brug kraftigt spindegrej og fisk aktivt. Det giver flest fisk.
Surfgrejet giver dog væsentligt længere rækkevidde og derved ofte mere varierede fangster.
Jeg bruger begge dele alt efter humør.

Martin
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 10:10
Jeg fisker selv på den jyske vestkyst efter flade og  oftest med surfcastinggrej, men det er mest af dovenskab!(Stativ, stol, termokande m.m.) Kraftigt spinnegrej kan sagtens bruges, men hvis der er mange sten o.l. i vandet, vil jeg fraråde kun at bruge 0,30 line. Rent statistisk fanger jeg flest flade med korte kast på max. 50-60 m.Det kan dog variere lokalt.  Min erfaring siger mig, at fiskene tit befinder sig på en af revlernes skråninger og jeg har ikke (til dato) haft ret mange nul-ture.Tongue
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum