Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fiskepladser møn uden waders

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Helmig Tingvold Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sibusisu

Tilmeldt:: 10 Sep 2014
Geografisk: vordingborg
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sibusisu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fiskepladser møn uden waders
    Sendt: 10 Sep 2014 kl. 17:51
Hej jeg er lige begyndt at fiske i år, og jeg skal til møn og fiske lidt kystfiskeri i weekenden. Er der nogen der kender nogle steder der er godt at stå uden waders?
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2014 kl. 20:23
Nej

Du er nød til at investere i et par waders.
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2014 kl. 20:41
Jeg har fanget fisk fra ålebæk strandvej og ned forbi pomle rende fra land. Der var fint med fisk få meter fra land. Tjek ifish.dk ud for at finde pladser. Javel et par Waders er at foretrække, men du kan sagtens fange fisk uden.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2014 kl. 23:10
Nu kender jeg ikke Møn. Som regel er der dybt ved høje skrænter og vadning er helt unødvendigt. Med en spinnestang dækker du et stort område. Alt for mange har travlt med, at komme 5 m fra land og stå i vand til navlen. Der kan selvfølgelig også være skidt og tang i vandkanten, som det kan være godt at gå ud forbi. Sidste år morede jeg mig en dag over, at gå på land med fluestangen og fange fisk, mens tre andre gutter gik i vandet og fangede ingenting. Jeg anerkender selvfølgelig, at nogle pladser absolut kræver waders. Jeg bruger selv waders hele tiden, men bliver ofte på land. Hvis du er spinnefisker, så prøv at fiske nogle gange kun på land, med alm gummistøvler. Vær fleksibel med valg af endegrej og brug også bombarda/flue. Fiskene er ofte inden for 1-30 m. Ellers må du på med sømmet og hente dem ind. Undskyld jeg kom lidt off topic.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2014 kl. 15:44
Hej Thomas
Du kan sagtens fiske på Møn uden waders - selvom de vil forøge dine muligheder mangefold:

Klintholm Havn - molerne

Hårbølle Pynt - fra stenværket (nu lukket) og østpå til 4-500 meter før campingpladsen,

En god del af kyststrækningen ved godset Nordfeldt kan også fiskes fra land

Omkring området ved broen indtil Noret i Stege fiskes der lystigt - ikke sjældent med held.

Ved fyret mellem Klintholm og klinten kan man også være heldig.

K&B
Heinz   
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Sep 2014 kl. 11:07
Hej Thomas

Ved Mads`s Klint er der temmelig dybt helt inde under land.
Ellers er der et par broer på øen hvor der kan fiskes ved. 
Men vade støvler kommer du nok ikke uden om.

I Forum omtales udsalg i Bilka hvor de sælger ABU vadestøvler til 300 kr.

Selvfølgelig ikke prima kvalitet, men vel OK til at starte med.  Der er jo iøvrigt 
2 års garanti på alt hvad man køber så utætte støvler indenfor denne tidsramme er vel Bilkas problem.

knæk og brækSmile


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum