Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke forfang - Øresund

 Besvar Besvar
Forfatter
Sebastian knudsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sebben

Tilmeldt:: 23 Jun 2014
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sebben Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilke forfang - Øresund
    Sendt: 31 Jul 2014 kl. 22:51
Hej, jeg skal til Øresund at fiske fra båd om et par uger, stangen, hjulet og line er iorden men jeg har en eller anden mærkelig ide om at man ikke rigtigt fanger noget med de torskeforfang ( dem som ligner blæksprutter) som man kan købe i de fleste jagt og fiskeri butikker osv. Jeg var nemlig på Lillebælt her fra et stykke tid siden, og der blev kun fanget småtorsk på sildeforfang og eller små pirke. Jeg var så heldig at jeg havde de rette udstyr med den dag da jeg hev hele 30 torsk op den dag.

Hvad har i af erfaringer med hensyn af forfang til torsk, farve, størrelse og sådan.
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Aug 2014 kl. 10:51
Hej Sebastian.
Prøv at se lidt rundt på denne side: http://www.toko.dk/forfang-havfiskeri-c-125.html?osCsid=183029ee4283bf78bc7bf8143ad03129


Gummi Mark er altid godt, især nu hvor der er tobis i vandet.

Vh. Ivan

Redigeret af IvanJeppesen - 02 Aug 2014 kl. 10:52
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Aug 2014 kl. 16:57
Hejsa

Du kan her få dig et lille trick mht. ophængere til torsk, hvilling og lignende.

Hvis du har noget flashtape (hedder det ikke det?), kan du hurtigt lave dig nogle kanonfangende ophængere, der fanger langt bedre end de nævnte blæksprutte imitationer. Jeg købte selv en hel del tape i forbindelse medèn herinde, der i sin tid solgte hjemmelavede pirke.

Find nogle "emner" i ca. 1 X 2-5 cm. størrelse - gerne i forskellige ovale størrelser -,  og lim  aktuelle tape omkring dem. Bor et hul og sæt dem i på linen. De behøver ikke, at være direkte tilsluttet kroge. Torsk sluger jo det hele i den størrelse Big smile

Mange torsk nøjes med, at svømme rundt om al hurlumhejet, når det går hedt til i angrebet på div. fødefisk, så disse små glimtende godbider, der jo ligner rester efter "gufferiet", ser jo nemme og ufarlige ud til lige at smide ned i maven Wink

Evt. god fornøjelse
Mvh. - Kim
Til top
Christian Sundfisker Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
cfer

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cfer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Aug 2014 kl. 17:23
Røde grubs i 5 -6 cm. Dem kan de ikke stå for.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Phillip Stemann

Tilmeldt:: 03 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phillip Stemann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2014 kl. 12:02
Hej, hvis du mangler tips og råd findes der en guide til forfang her. http://coolgrej.dk/guide-til-forfang/

Reje forfanget fungerer super godt.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum