Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til hornfiskeri :)

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til hornfiskeri :)
    Sendt: 30 Jul 2014 kl. 23:12
Jeg var ved ø. Hurup i dag og fiske hornfisk. Der blev fanget af andre med prop og madding. Jeg stod med et blink og silkesnor (hedder det ikke det?) jeg følte der var et par hug og jeg gav modhug men intet skete. Gør jeg noget forkert med det silkesnor? Sætter det på blinket uden at gøre andet. Der skal vel ikke skæres i snoren skal der? Når jeg kaster ud haler jeg ind i frisk tempo det går jeg ud fra er korrekt måde at fiske det på?

Er der nogle der er hajer LOL Til hornfiskeri så hører jeg gerne fra jer. Smile
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2014 kl. 23:24
du må ikke give modhug når du bruger silkekrogen da du bare rykker silken ud af munden på dem igen. Du skal derimod lave et konstant stram line. en anden metode du kunne bruge som jeg selv bruger er at fiske med bombada og ca 2-2 1/2 meter forfang line og bare binde silkekrogen fast i enden det er det setup jeg bruger.



Til top
Peter Bruun Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Springhale Avatar

Tilmeldt:: 13 Mar 2011
Geografisk: Øster Hurup
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Springhale Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2014 kl. 23:43
Sådan er det med hornfisk ind imellem, man kan ikke fange noget som helst på blink, men man kan hive dem ind med prop + sild. Og for resten, husk lige et spinnestop ind imellem når du kører blinket ind.

PS. Jeg var en af dem der hev lidt hornfisk ind på den sydlige mole her til aften. Og de er var godt fede

    
Naturen, tiden og tålmodigheden er de tre store læger.
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2014 kl. 00:51
Så stod du på modsatte bro af hvor jeg stod. Jeg stod med alle de polakkere/rumænere eller hvad de var. De gav ingen plads til andre end dem selv så jeg kørte et andet sted hen og prøvede dog uden held Tongue
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum