Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Saltvandsbestandig el motor?

 Besvar Besvar
Forfatter
Kristian Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KRNJ

Tilmeldt:: 03 Jan 2013
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KRNJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Saltvandsbestandig el motor?
    Sendt: 11 Maj 2014 kl. 09:29
Hello
Hvordan er det lige med el-påhængsmotorer?? 
Skal man købe den fra Minn Kota som skriver at den er saltvandsbestandig eller ka man også bruge nogle af de andre hvis man vil sejle i saltvand?? Synes prisen er lidt til den gale sideDead!

Hvad gør i andre? Og hvad bruger i andre? 

Jollen jeg har er en 14 fods fiberjolle og havde tænkt at den skal bruges allround, både sø, brak og saltvand. 

På forhånd tak

Mvh
Kristian
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2014 kl. 09:39
Hvis du syntes at 2000 er til den gale side, så vil jeg anbefale et par gode årer Wink
 
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Kristian Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KRNJ

Tilmeldt:: 03 Jan 2013
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KRNJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2014 kl. 09:46
Kanon:-) takker den havde jeg ikke set.. Har nok stirret mig blind på Minn Kota.. 

Har du erfaring med den viste motor??
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sulen Avatar

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 133
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sulen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2014 kl. 09:58
Min kører på fjerde sæson nu,fungerer upåklageligt. Den er saltvandsbestandig hvis du husker at tørre/skylle den af i ferskvand, ellers kan den godt få små "rust" pletter på skaftet.Har skiftet propellene en enekelt gang fordi jeg bakkede ind i en sten, ellers ingen problemer. Jeg har forkortet skaftet med 30 cm, da det er rigeligt langt. Det er ret let at gøre, hvis man lige tænker sig om.
Hvorfor slappe af i morgen når du kan gøre det idag.
Til top
Kristian Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KRNJ

Tilmeldt:: 03 Jan 2013
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KRNJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2014 kl. 10:18
SuperSmile
Takker for Info 
Mvh
Kristian

Til top
kim juul Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kjfisk

Tilmeldt:: 11 Maj 2014
Geografisk: nord sj
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kjfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2014 kl. 18:15
Hej 
jeg er lige blevet godkendt til at være agent for et nyt brand af el-påhængsmotorer og i den forbindelse søger jeg test brugere 
skriv gerne til mig 
kimjuul@hotmail.dk 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2014 kl. 18:22
Hej Kristian

Jeg har selv solgt de forskellige typer, og en del kunder har brugt ferskvandsmodellerne i ferskvand over flere år uden problemer. De har til gengæld også brugt tid og anstrengelser på hver gang at skylle motoren igennem. Så det kan godt lade sig gøre!.

Derfor er det vist hovedsageligt et spørgsmål om tid/anstrengelser versus den større pris ved køb af enten ferskvandsmodellerne eller saltvand/Riptide -do- Big smile

Den nævnte "Marinetorvet.dk" er forøvrigt en rigtig god forretning med god rådgivning samt tid til samme. Jeg bor selv tæt på Smile
Mvh. - Kim
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum