Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Utætte waders

 Besvar Besvar
Forfatter
Steen Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
swojdk

Tilmeldt:: 03 Okt 2011
Geografisk: Allerød
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér swojdk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Utætte waders
    Sendt: 06 Maj 2014 kl. 20:42
Hej jeg har et par Scierra C3 åndbare waders, hvor der på det ene ben er kommer et par huller i yderstoffet (skrabet benet mod en sten), der er ikke hul hele vejen igennem, de er tætte endnu, men det virker som om der samler sig vand mellem yder- og inderstoffet, dette ses når de har hængt til tørre, så kan jeg "presse" fugt ud omkring de små huller i yderstoffet. Er der nogle der ved hvordan og med hvad jeg kan lappe yderstoffet.

Mvh. Steen
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2014 kl. 20:54
Hej Sten
Har lige lappet et par åndbare men det var i sømmen indvendig og der brugt jeg noget gammel liqisole jeg havde i fryseren, det fungere fint men om det kan bruges udvendigt ved jeg ikke, ellers må de medfølgende lapper kunne bruges!
VH
Henrik
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2014 kl. 00:08
Du kan sagtens gøre som Henrik skriver lim med Liqisole, pres den godt ned i det skrabet område når du presser limen ud, og gnid efter med en fugtig finger og gnid det godt ned og ud over til den normale overflade. Lad det så tørre i et døgns tid, og vupti du har tætte waders igen. Men vil dog indrømmer at det ser minder pænt ud når man limer på den udvendige side, men du bliver altså nød til det, når det er der du har såret.
Til top
Steen Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
swojdk

Tilmeldt:: 03 Okt 2011
Geografisk: Allerød
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér swojdk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2014 kl. 20:16
Hej Henrik og Hans-Jørn, tak for jeres gode tips, jeg vil forsøge mig lidt frem, en kollega foreslog også løsningen med ligisole, men han foreslog at jeg kom det i en kanyle og så sprøjtede det ind i hullerne, hvorefter jeg gned det godt ind i stoffet, hermed skulle der ikke komme så meget lim på ydersiden, og derved opnår man et lidt pænere resultat. 
Til top
René Kildemoes Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
René B

Tilmeldt:: 07 Maj 2014
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René B Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2014 kl. 15:02
Et lille fif er at blande sprit sammen med Liqisole til det bliver tyndt ( tyndt men ikke som vand ) derefter tager du en lille pensel fra din lokale hobbyhandler og smøre det på det sted du ønsker at lappe og vupti når spritten så er fordampet har du et meget tyndt og fint lag Liqisole på skaden.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum