Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Geddefiskeri og søer

 Besvar Besvar
Forfatter
Mathias Quistgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mathias Quistgaard

Tilmeldt:: 30 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mathias Quistgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til Geddefiskeri og søer
    Sendt: 30 Apr 2014 kl. 13:09
Hej Lystfiskere!

Skole og undervisning har fyldt meget de første par måneder i det nye år. Men nu er jeg for alvor kommet igang med fiskeriet.

Jeg blev for et par dage siden - Inviteret ud til en omgang geddefiskeri af min fiskemakker. Aldrig har jeg dyrket eller være bidt af geddefiskeri førhen. Men vi drog afsted mod søen og fik fisket lidt, jeg med min normale ørredstang og en lille 20'er hjul med en tynd fletline påmonteret. Han lånte mig en fin 13,5 cm Savage Gear 4Play Swim & Jerk. Jeg fik tre gedder den dag! Den største på 4,5 kilo.

- Vi har nu fisket lidt her de sidste par dage i det pragtfulde vejr, og har i tankerne at finde nogle søer der indeholder nogle grove og gode geder.

Mine spørgsmål lyder sådan.

- Agn? Hvad ville være fint at investere i? Et par forskellige kunstagn, men hvilke? Vi har som tidligere sagt, kun fisket med 13,5 cm 4Play woblere - Og vi har da fået fisk på dem!

- Søer? Mig og min kammerat er bosat i Ishøj. Og vi søger nogle geddesøer vi kan udforske og prøve i. Indtil videre har vi fundet et fin lille vandhul ude ved Sengeløse. Men vi søer nye veje nu. Vi har bil, og vil gerne køre lidt for det.

- Generelt om geddefiskeri? Jeg har læst mig frem til, at Maj måned skulle være rigtig fin for geddefiskeriet! Men hvordan griber man det an? Vi har planer om at investerer i en fin lille elmotor, da vi ligger inde med en lille plastik jolle, på 3 meter :)

Jeg håber at høre fra nogle lystfiskere, der kan hjælpe mig lidt på vej mod et herligt geddefiskeri!
Mvh Mathias

Til top
Sverre Langgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sverre Avatar

Tilmeldt:: 02 Jan 2012
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sverre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2014 kl. 13:35
Du bør overveje at stoppe med at fiske i fredningsperioden.
Og som det mindste ikke skrive om det.



Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2014 kl. 14:08
Fy ha de skal altså ha lov at gyde i fred! :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2014 kl. 14:09
Du for sku nok ikk ret mange hotspots herinde fra
når i fisker ulovligt i fredningen Hehe
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2014 kl. 14:42
Fy fy da!!!

Måske du skulle bruge lidt mere tid på skolebænken og læs lidt på lektien først!

http://m.fisketegn.dk/gedde.aspx?ID=45920


SmileN

 


Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2014 kl. 14:51
Eller begundt at lære polsk, de ikke forstå ikke dansk, slet ikke fiskeregler og ejendomret til fiskevande. Og fisk så på polsk... hvilket du gør i forvejen

Du kan jo lære denne sætning...

Nie rozumiem, co mówisz, i nie dbają o swoich przepisów rybackich 
łowię kiedy to mi odpowiada i podjąć wszystkie ryby do domu, duży i mały

SmileN

Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2014 kl. 14:56
Nu vil jeg tro vi alle har prøvet noget lignende. Jeg har da før - ubevidst godt nok - kommet ind i et fredningsbælte på kysten. Det gør ikke gerningen bedre, da man selv er ansvarlig for sine gerninger.
Som situationen er beskrevet her tyder det også på uvidenhed, og så er det da fint vi kan oplyse om fredningen i april, så det ikke sker igen.
Jeg glæder mig til en fridag i morgen, med fluestang og flydering, og så skal jeg se om jeg kan finde et par gedder her efter fredningen. K&B
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum