Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trelde Næs hjælp til en newbie :)

 Besvar Besvar
Forfatter
Nicolai Brix Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
flyfishdk

Tilmeldt:: 22 Mar 2014
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfishdk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Trelde Næs hjælp til en newbie :)
    Sendt: 18 Apr 2014 kl. 16:34

Nå så har jeg lige brug for jeres hjælp.. har et par timer uden familien imorgen 4 km fra Trelde Næs ved fredericia og tænker det må prøves.... MEEEN

Jeg går normalt kun i åen (lang historie) og har ikke det store kyst grej .. eller har alt der skal bruges af kaste grej, men kun et par "bukse" waders... kan det bruges derude? kan se på google maps der ligger et godt rev på spisen.. kan det vades med dem eller er jeg helt fortabt?

hvad fisker godt? har et ret fedt skydehoved på mit å sæt hvor jeg kan skifte til 4 forskellige synke hastigheder... (rio scandi short versitip)... hvor dybt skal der fiskes? 

giv genre tips og tricks 


Til top
Thomas Franzen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franzen75 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franzen75 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2014 kl. 19:32
Nårmalt vil det godt kunne lade sig gøre med buske waders at komme ud på revet. Men det afhænger jo af vind og vejr! Og østen vind er nok ikke det optimale!? Men det er da bare at give det et forsøg man fanger jo ikke noget hvis man ikke prøver jeg bruger flydende skyde hoved med intermideat polyforfang.
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2014 kl. 06:41
Sagtens... 

Når/ hvis du vælger revet, så husk at fiske venstre side af (ind mod fjorden) lige i starten... Du vil sagtens kunne gå en smule længere ud... Ellers vil du også kunne fortsætte rundt og stå på et par af høfderne, hvis der er lavvanddet, vil du også her kunne vade lidt, hvis ikke... så bliver du våd! Den gamle kanonstilling kunne også være en mulighed, det er lidt bøvlet, men hvis du stiller dig på "hjørnet" af de mange sten nedenfor kanonstillingen, så vil du kunne kaste skråt ind over og langs... PS. lad vær med at wade her!

Flammen, rejeimitationer, gråfrede... tja, de virker sjovt nok stadigt! 

Der skal fiskes helt oppe i overfladen, det er rigeligt fint med en belastet flue, der hopper lidt op og ned i vandsøjlen.

Knæk og bræk


Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum