Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ørefasan

 Besvar Besvar
Forfatter
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ørefasan
    Sendt: 16 Apr 2014 kl. 07:14
Hvor kan jeg købe Ørefasan fjer i forskellige farver  ?? 

På forhånd tak  ---- 


Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2014 kl. 09:11
Jeg tror du skal langt ud over vores grænse
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2014 kl. 09:14
hmmm ... .ja det kan være ... 
Faldt bare over det ...Bjarne fra laksefluer.dk bruger det som erstatning for Spey fjer  ... og så tænkte jeg at det jo måske var billigere end spey ... 

Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2014 kl. 09:46
Her er en... i Danmark

http://www.guloggratis.dk/dyr/fugle/fjerkrae/fasan/annonce/22910531-brun-oerefasan

men du må nok selv tage livet af kræet

/J
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2014 kl. 10:14
Citat: Jørgen S

Her er en... i Danmark

http://www.guloggratis.dk/dyr/fugle/fjerkrae/fasan/annonce/22910531-brun-oerefasan

men du må nok selv tage livet af kræet

/J

haha .... tror jeg så må bruge spey fjer  .... :) 
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2014 kl. 10:40
Hej Steen.

Jeg bruger ikke Ørefasan i mine mønstre, men jeg har så valgt Fasan fjer fra rumpen, eller vis jeg har mulighed for det, hejre spay fjer enten natur eller indfarvet.

Når man twister sit fronthackel, så kan der reelt twistes alt mulig i, prøv engang at se på store indfarvet tealfjer, ganske få fibre, sammen med det man nu synes er flottest, så har man et et forrygende flot og levende hackel.

Jeg laver så mine fronthacler særskilt, i DFRS, så kan jeg sætte krop / vinge på i alle afskygninger + at jeg i mine fronthackler bruger alle typer materialer, som twistes sammen, enten til meget tynde spay lignende hackler eller mere standard, hvor fluens front er mere tæt, men det afhænger af, hvor fluen skal bruges!

Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 16 Apr 2014 kl. 10:41
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2014 kl. 11:32
Ringøre fasan kan du da købe ved både Korsholm og Sportshuset 

Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2014 kl. 11:48
Tak Kim  ... 
Anede ikke det her Ringøre ..... og googlede bare ørefasan ... det fik jeg ikke så meget ud af ..... Mange tak for hjælpen  .... 
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2014 kl. 12:18
Sten
Ørefasan og ringdfasan(jagtfasan) er ikke samme fugl
Ganske alm. jagtfasan, fås for en meget billig penge hos venner og bekendte der går på jagt. Spørg om du evt. selv. må flå fuglen. - det kræver lidt øvelse at flå helet skindet af uden at det går i stykker. 
Hos mine venner koster dette skind helt gratis. Men 20kr hvis jeg også vil have fasanen med hjem!!
Skindet fryser jeg ned med en god håndfuld salt - om sommeren ved Vesterhavet, bliver skindet så renset og tørret ved at spænde det ud, med skindsiden op ad,  på et bræt med lange søm. Jeg løfter så hele skindet fri for brædtet så vinden kan komme til på begge sider. Efter et par dage i sol og stiv vestenvind  er skindet tørt og fint. Husk af fjern så meget som muligt af det gule fedt på skindet. Når det er tørt lægger jeg det igen i fryseren... men gift bruger jeg ikke til mine fasanskind - kun en tur i fryserene en gang i mellem. Ind til nu har jeg været forskånet for utøj
jagtfasanerne fås i mange farver, fra hunnernes helt bege/lysebrune fjer til hannernes brunlig, grønlige blållige fjer. Har sågar fået en hel mørk fasan med lækkert grønligt skær... 
Endnu mangler jeg at få sådan et par hvide fasaner... Helt klart vil jeg så indfarve dem. 

Indfarvet jagtfasanskind - helt skind har jeg set til 99kr/stk her...
 men det har kun brun og sort

http://www.korsholm.dk/dk/jagtfasan-indfarvet.html

Her er prisen 150,-
http://sportshuset.eu/group.asp?group=158

Jeg har for nylig købt et indfarvet rød guldfasanskind - Veniard, til det jeg skulle bruge var det bare ikke rigtig egnet, fjerfiberne på det skind jeg fik far på var for korte i forhold til jagtfasanens rumpefjer. 

http://webshop.salmonfly.dk/product_info.php/cPath/34_134_147_433/products_id/3923

Guldfasan skind farvet rødt


God fornøjelse med jagten... jagtfasanfjer er et ret overset fluebindingsmateriale syntes jeg. Ikke mange butikker i Cph. har dette på lager.

/J



Redigeret af Jørgen S - 16 Apr 2014 kl. 16:48
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2014 kl. 13:14
Spændende Jørgen ... 
Tak for fortællingen  ..... :)  

Tror bare jeg køber mine fjer  :)
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum