Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Torsk på flue.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Torsk på flue.
    Sendt: 03 Mar 2014 kl. 21:59
Jeg blev så fornøjet, da jeg læste om den unge mand, med en kystfluefanget torsk på 5,9 kg.

Jeg havde den fornøjelse i kystfluefiskeriets opstart, at fange nogle meget fine torsk, på op til de små 7 kg. Samtidig havde jeg den fornøjelse, at kunne filme og servisere en kystflue fanget torsk på 8,6kg., daværende verdens rekord, fanget af husets gode ven John Anker, men i de sidste 30 år, er der ikke mange danske kysttorsk fanget direkte på kysten med flue, som nærmer sig sådanne størrelser.

Den sidste større torsk på kystflue ligger 37 år tilbage, så det er ikke torsk, som har fyldt tilværelsen, men jeg savner fiskeriet, der var rigtig mange fisk på de 3kg. - 4 kg. og på favoritplads på Samsø, var der gang i fighten, når disse fine tang torsk, trak af med både flue og bagline, ak ja en svunden tid desværre, kommer jeg nok ikke til at opleve det igen, ikke i min levetid.

En 83cm. lang torsk på 6,3 kg., fanget på en rød/gul Actez streamer, sidder stadig på nethinden, men det er  i dag historie, men en god en af slagsenWink

Mvh
P.K.




Redigeret af PK - 03 Mar 2014 kl. 22:02
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum