Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

1-hånds spinnestang søges

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Peter Ø. Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lph

Tilmeldt:: 03 Nov 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 1-hånds spinnestang søges
    Sendt: 09 Jan 2014 kl. 18:59
Hej
Jeg søger en 1-hånds spinnestang! En lignende stang var til salg for ca. 9-12 måneder siden. Formentligt var der tale om en kort stang på 5 - 7 fod og jeg mener at huske, at der var tale om kastevægte imellem måske 3 - 15 gram. Det mest særegne var imidlertidig håndtaget på stangen; det var udformet som en slags fortykkelse, en slags klump som var tilpasset håndhulen....hvis I altså forstår hvad jeg mener!
Jeg tror, at med sådan en stang ligger kastebevægelsen alene i håndleddet.
Er der nogen som kan huske stangen eller som ved i hvilken retning jeg skal kigge med hensyn til producenter eller andet?
På forhånd tak.
Lars Peter - Ry
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 19:32
Jeg tror det er en record spinnestang fra ABU du søger.
http://www.dba.dk/fiskestang-record-1-en-ga/id-1000700851/
Michael Nielsen
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2014 kl. 21:40
Måske en ergonomisk hjulholder?






Redigeret af finnjensen - 09 Jan 2014 kl. 21:52
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Lars Peter Ø. Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lph

Tilmeldt:: 03 Nov 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 18:11
Til top
Lars Peter Ø. Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lph

Tilmeldt:: 03 Nov 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 18:24
Hej Finn og Michael
Tak for svar.
Jeg har været omkring producent hjemmesider og også en grejhandler for at se hvad der almindeligvis tilbydes; det kunne jo være at min forestilling om en stang til 1 hånds spinnefiskeri er helt hen i skoven.
Jeg har taget fat i de korte stænger jeg har stående og som jeg afprøver her i foråret - og så tror jeg, at jeg at det går i retning af indkøb eller stang byg med det ergonomiske håndtag, som Finn foreslog evt. suppleret med håndtagsforlængelse.

Mvh
Lars Peter - Ry
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 19:37
Jeg kan anbefale dig en Fenwick Silver Wings 5½ fod, kastevægt 0-7 gram. Den har godt nok et kort håndtag, men den er beregnet til 1-håndskast, og det er meget nemmere at kaste 1-hånds, når du har et lille håndtag, der giver lidt kontravægt. Desuden er håndtaget også godt, når du skal fighthe en fisk.

Jeg har haft denne stang, og den kaster fantastisk, både langt og præcist, med blot et lille svirp med håndleddet!

Nederste 2/3-del af stangen er forholdsvis stiv, mens den øverste 1/3-del er forholdsvis blød men meget hurtig!

Jeg solgte dog stangen igen, da det var min første og eneste 1-håndsstang, og jeg brød mig ikke rigtigt om kun at bruge én hånd, da jeg er vant til 1½-hånds stænger!
 
Jeg sender lige et link. Jeg har intet med forretningen at gøre, jeg har blot været kunde til sådan en stang!


Bo


Redigeret af Bo Schødt Kluxen - 14 Jan 2014 kl. 19:47
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2014 kl. 20:42
Citat: lph

Hej Finn og Michael
Tak for svar.
Jeg har været omkring producent hjemmesider og også en grejhandler for at se hvad der almindeligvis tilbydes; det kunne jo være at min forestilling om en stang til 1 hånds spinnefiskeri er helt hen i skoven.
Jeg har taget fat i de korte stænger jeg har stående og som jeg afprøver her i foråret - og så tror jeg, at jeg at det går i retning af indkøb eller stang byg med det ergonomiske håndtag, som Finn foreslog evt. suppleret med håndtagsforlængelse.

Mvh
Lars Peter - Ry

Hej Lars Peter,

De kan være lidt svære at finde, for generelt har alle spinnestænger et alt for langt håndtag. Især de alm. 2-håndsstænger.

Det du skal se efter når du kigger på diverse stænger er at på de små stænger du faktisk kun holder i håndleddet er at du har balancen lige netop hvor du holder hjulet i din hånd.

To-håndsstænger nævner jeg blot som info, at håndtaget, det stykker nedenunder hjulholderen, ikke må være længere end din underarm.

Min egen lille 5´5" spinne pind ser således ud:


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2014 kl. 08:43
For nogle år siden havde man på USA stænger et nærmest pistol grebsagtig håndtag på de helt korte stænger.....er det du leder efter?
Daiwa laver en stang på 6' jeg mener den hedder D serien prøv at kigge der.
God fornøjelse
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2014 kl. 09:31
Citat: Taonga

For nogle år siden havde man på USA stænger et nærmest pistol grebsagtig håndtag på de helt korte stænger.....er det du leder efter?
Daiwa laver en stang på 6' jeg mener den hedder D serien prøv at kigge der.
God fornøjelse

Det var/er på små stænger til multihjul disse greb er benyttet.
Jeg mener at huske at ABU brugte et ligende håndtag på deres små stænger hvor der var det lukket hjul på.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres