Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skagit Airflo vs. Rio

 Besvar Besvar
Forfatter
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skagit Airflo vs. Rio
    Sendt: 07 Jan 2014 kl. 16:02
Har nogen et bud/erfaring med hvilken skagit line der skal vælges? Rio Skagit Short head light 6,1 m eller AIRFLO / ECHO Skagit Compact 7 m. Linen skal bruges til en #6 Loop G. A. Signature.
Til top
mads kjærgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kjærgaard

Tilmeldt:: 27 Okt 2009
Geografisk: nordvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kjærgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2014 kl. 18:17
Hej Klaus.
Efter min erfaring kræver de helt korte skagithoveder særdeles god teknik og korte stænger.
Din er vist 12"' så jeg ville vælge Echo Compact, som i øvrigt er en rar line at bruge.
Men selvfølgelig - bare min mening.
Hvad skal sættet bruges til?
Mads
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2014 kl. 18:31
Jeg ville vælge Rio Flight, de er en smule længere end de "Standard" hoveder, det giver efter min mening et pænere kast, ala samt en lidt blidere præsentation.

/Allan

Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2014 kl. 19:39
Rio skagit max og Echo/airflo skagit compact er meget ens, kastemæssigt kan jeg ikke mærke forskel, så det er mest et spørgsmål om man kan lide pvc eller pu coating. Samme med Rio skagit short og Echo/airflo skagit switch hvis det skal være endnu kortere.



Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2014 kl. 19:42
Hej

Som Allan skriver giver de længere hoveder et pænere og mere harmonisk kast og er nok også en smule mere "eftergivende" ... Var i efteråret selv i BC og fiskede med airflo skagit switch hoveder på mine switch stænger, og de kortere hoveder kræver en noget mere præcis timing end de længere hoveder, men når den så til gengæld sider der, er begrænsningerne små og og du kan fiske og vinkel dine kast som du vil og ikke kun efter hvad omgivelserne tillader...

TL...
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2014 kl. 11:31
Hej
Tak for svarene. Umiddelbart udleder jeg, at som med så meget andet grej er det en "smagssag". Jeg tror det bliver en Echo da den er en anelse længere, billigere og har pre-loops.
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2014 kl. 15:33
da jeg købte tohåndsstang sidste forår fik jeg et Rio SHD på 6,1m. Jeg havde ingen erfaring overhovedet med tohånsstænger/skydehoveder. Jeg synes ikke det var specielt svært at få lært at kaste med det korte, tunge skydehoved og kan få lagt en pæn sjat line ud… jeg har så ikke prøvet at kaste med andre, så kender ikke til forskellen

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres