Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Praktisk vandpleje og vandløbsrestaurering - Dato for Begivenhed: 13 Jan 2014

 Besvar Besvar
Forfatter
Niels Grønfeldt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
NielsG

Tilmeldt:: 14 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NielsG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Kalender Begivenhed: Praktisk vandpleje og vandløbsrestaurering
    Sendt: 06 Jan 2014 kl. 20:03
foredrag v. Niels Åge Skovbo d. 13. Januar kl. 19

Niels Åge fortæller om ørredens biologi, hvor gyder fiskene, hvor overlever fiskene, samarbejde med kommunen, restaureringer, nødvendige prioriteringer, udsætninger, opdræt og rugekasser. Derudover fortæller Niels Åge om skarven; dennes biologi, udbredelse, prædations niveau og dennes generelle trussel for vores fiskebestande.

Kom og bliv klogere på en række af de grundlæggende parametre for vores fiskeri

Tilmelding til John Petermann, jaap@strobeltravel.dk

Foredraget er for medlemmer af FFFD og foregår i lokaludvalg Aarhus' lokaler, Søren Frichsvej 51-53, 8230 Åbyhøj Foredraget starter kl. 19.00


Redigeret af NielsG - 07 Jan 2014 kl. 05:04
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2014 kl. 21:48
Hej Niels
Jeg tror det kan blive en interessant aften. Niels Aage  ved temmelig meget om vandløbsrestaurering og er ikke bange for at prøve noget nyt.Wink Han har givet mig flere gode tip. Hvordan han vil klare (et ord jeg ikke må bruge) kan blive spændende.Smile
Der er jo folk fra Aarhus, der har fulgt undervisnings projektet i Blåkilde Ungdomsskole et par år.Wink
mvh Lasse Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Go Fishing Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Claus Go-Fishing

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Go-Fishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2014 kl. 22:21
God ide - mød op og bliv klogere på noget meget vigtigt...Smile

Redigeret af Claus Go-Fishing - 06 Jan 2014 kl. 22:24
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2014 kl. 22:36
Hvornår på dagen..?Ermm Det må man godt spørge om Claus..Wink
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2014 kl. 23:05
Hejsa, 
Det er kl 19.00 og det ville være skønt om der kom mange. Der er jo i høj grad også tale om udveksling af gode ideer og teorier, ikke blot en "enetale" fra min side Smile
Jeg vil blot videregive de erfaringer jeg har gjort mig ved praktisk arbejde og især den viden jeg har fået af at tale med mange dygtige og engagerede biologer og andre vandplejefolk (det er jo lige noget for dig Lasse, og jeg håber meget du kommer). Og som du jo ved fra vores mange hyggelige snakke, så har jeg jo altid givet dig ret i, at dine kasser helt sikkert virker, men jeg personligt hellere vil bruge tiden og energien på at lave gode opvækst vandløb Smile Alt af ideer og forsøg på at hjælpe vores fiskebestande synes jeg er spændende og skal prøves af. Men det vi ved virker, skal vi naturligvis bare have meget mere af.



Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo


Redigeret af niels åge skovbo - 06 Jan 2014 kl. 23:13
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2014 kl. 13:03
Hej Niels Åge
Jeg har talt med Spindoktoren, Såfremt vi må for hans kone kommer vi.
Hende er jeg mere bange for end for Doktoren,Embarrassed
Jeg kan se det er mandag, er det korrekt, normalt er møderne i Aarhus tirsdag,
Jeg skal nok give dig besked om vi kommer, så du kan være forberedt med kridtpose og boksehandsker.LOL
mvh Lasse Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres