Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søges hjælp til #7 hjul

 Besvar Besvar
Forfatter
Martin Schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MARTIINs

Tilmeldt:: 16 Dec 2013
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MARTIINs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Søges hjælp til #7 hjul
    Sendt: 16 Dec 2013 kl. 22:06
Jeg står og vil ud at investere i et flot og lækkert, men funktionelt fluehjul i klasse 7.
Er der nogle der har erfaringer de vil dele, pris <1500,-.
Hvor har I eventuelt gode erfaringer med at handle? 
Til top
peter h. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lektoren

Tilmeldt:: 25 Sep 2011
Geografisk: kaundborgl
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lektoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2013 kl. 22:26
Gå ind og byd på en auktion her på sitet. Der er forbløffende få forbrydere. F.eks er der et Hardy Zane, som jeg ville byde på, hvis jeg ikke havde et i forvejen.
Til top
Søren. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Søren. Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 96
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2013 kl. 22:32
Jeg synes ofte man ser brugte Danielsson L5W / LW til omkring 1500 kr. her på siden. Og til den pris er de altså svære at slå Smile  (hold øje med auktioner og brugtmarked). 

Du kunne også overveje et http://www.hardyfishing.com/en-gb/products/reels/discontinued-reels/uniqua-reels/
På tilbud her til 999 kr (kan måske findes endnu billigere hvis man kigger lidt rundt?):
^Har ingen erfaring med at handle ved dem.


Redigeret af Søren. - 16 Dec 2013 kl. 22:35
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2013 kl. 22:38
Citat: MARTIINs

Jeg står og vil ud at investere i et flot og lækkert, men funktionelt fluehjul i klasse 7.
Er der nogle der har erfaringer de vil dele, pris <1500,-.
Hvor har I eventuelt gode erfaringer med at handle? 

Jeg bruger og er meget tilfreds med Lamson Litespeed hjul, men de koster lidt mere end dit budget, - ca 3000 kr.

Da jeg har et af disse hjul i overskud, har jeg sat det til salg her http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&ID=69603 næsten inden for dit budget!
Jeg bruger det til klasse seks, men det kan snildt rumme en syver, og Waterworks-Lamson kalder det et 6,7,8

 
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 01:08
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&ID=69586
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Anders jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
badboyanders

Tilmeldt:: 13 Aug 2008
Geografisk: stevns
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér badboyanders Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 06:55
Hva med et danielson 6-nine? Super fedt hjul, let og svigter aldrig.. 
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 09:09
Prøv at kigge på MSX titanium

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 13:06
Jeps har selv MSX Titanium.... Lækkert og let hjul.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 15:34
Danielsson F3W 4-7 eller 6-9

Bruger selv 4-7 på min method, lækkert stabilt hjul :)

Og til de priser, har jeg svært ved at se hvor man sku få ret
meget mere hjul for pengene !
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 16:00
Citat: LasseK

Prøv at kigge på MSX titanium

Mvh
Lasse


Spændende hjul Titanium til under 1400kr! Ved nærmere kig, hvorfor kan hjulet ikke være lavet af ret meget af Titanium?

Uanset hvad så ser hjulet da meget lækkert ud.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 16:44
Citat: chan

Citat: LasseK

Prøv at kigge på MSX titanium

Mvh
Lasse


Spændende hjul Titanium til under 1400kr! Ved nærmere kig, hvorfor kan hjulet ikke være lavet af ret meget af Titanium?

Uanset hvad så ser hjulet da meget lækkert ud.


Ingen anelse Chan, så bare kom frisk

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 19:15
Hej Lasse

Mit bud er:

Titanium har ca. 1,6 gange større vægtfylde. På billedet synes jeg, at der er brugt mindst lige så meget materiale som ved et alu hjul i samme vægt. Det vil sige at det "fylder" lige så meget som et alu hjul og bør derfor veje en del mere, sådan ca.: 125g*1,6 = 200g. Jeg har endnu ikke set et fuld ti hjul, der lettere end et tilsvarende alu. I teorien kan man lave ti hjul lettere end alu med samme styrke, men det kræver at godset er meget tyndere og det har jeg af en eller anden grund endnu ikke set. MXS titanium er måske det første? Prøv at smide hjulet og et tilsvarende alu med ca. samme dimensioner og vægt i en kande gløgg og se om hvor meget de fortrænger af væske. Ret sikre på at det er alu det hele. Ved samme lejlighed kan man også teste om bremsen er vandtæt
Til top
Rune Westphal Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rune Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rune Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 20:09
Hej Martin
prøv at kigge under brugtmarked der finder du rigtig mange gode fluehjul til billige penge. du vil bla. finde et Orvis Battenkill str 4 hvilket er perfekt størrelse til en 7'er og hjulet er blandt de bedste til dansk kystfiskeri

Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 20:24
tja, jeg købte et speedex med 3 extra spoler,som jo er et multiplyer hjul.  her på 123. i sidste uge.for 240 kr.   Smile  jeg havde et i forvejen men jeg har altid  elsket det hjul.....men det er vel for tungt!!!Big smile
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2013 kl. 22:18
Citat: chan

Hej Lasse

Mit bud er:

Titanium har ca. 1,6 gange større vægtfylde. På billedet synes jeg, at der er brugt mindst lige så meget materiale som ved et alu hjul i samme vægt. Det vil sige at det "fylder" lige så meget som et alu hjul og bør derfor veje en del mere, sådan ca.: 125g*1,6 = 200g. Jeg har endnu ikke set et fuld ti hjul, der lettere end et tilsvarende alu. I teorien kan man lave ti hjul lettere end alu med samme styrke, men det kræver at godset er meget tyndere og det har jeg af en eller anden grund endnu ikke set. MXS titanium er måske det første? Prøv at smide hjulet og et tilsvarende alu med ca. samme dimensioner og vægt i en kande gløgg og se om hvor meget de fortrænger af væske. Ret sikre på at det er alu det hele. Ved samme lejlighed kan man også teste om bremsen er vandtæt


Hej Chan

Giver god mening Nu står der også at det er lavet af alu og titanium legeringer, så vi ender nok på nogenlunde det samme

Mener du ikke gløgg tæt bremse? Vand har jo som regel en lavere viskositet end gløgg, så strengt taget skal det vel nedsænkes i netop vand for at tjekke

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2013 kl. 08:52
godt set
Jeg prøvede bare at finde noget fornuftigt at bruge det til. Har sågar hørt at folk drikker det
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2013 kl. 10:11
Citat: chan

godt set
Jeg prøvede bare at finde noget fornuftigt at bruge det til. Har sågar hørt at folk drikker det


Samme her, men det må folk vel selv om

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres