Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Log-in, hvor længe?

 Besvar Besvar
Forfatter
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Log-in, hvor længe?
    Sendt: 11 Nov 2013 kl. 19:32
Jeg har bøvlet og kludret rundt i Log-in junglen længe, nu er jeg nødt til at spørge.

Når man logger ind på 123nu.dk, er man så kun logget ind på den side, man er inde på, når man logger ind?

Grunden til mit spørgsmål, er at jeg nu snart mange gange oplever at skulle logge ind, uanset hvad jeg søger rundt i på sitet.

Jeg beskriver en tilfældigt valgt "rejse" rundt på 123nu:

På min pc, under Foretrukne, vælger jeg 123nu.dk.
Lystfiskerforum åbnes, og jeg klikker på Log in, øverst i højre side.
Her får jeg så en besked på min skærm, som siger: "Hvis du er tilmeldt, klik her. Så er du husket fremover.
Jeg klikker "her". Mit fornavn er skrevet, og mit password er markeret som prikker. Jeg skal skrive mit efternavn, og det gør jeg. Og logger ind.
Jeg klikker på logo øverst til venstre, for at komme til forsiden.
Vælger en tilfældig tråd i forum'et, scroller ned til bunden og konstaterer at "jeg ikke har adgang til forum'et og skal logge ind".
Jeg klikker på Logo øverst til venstre igen, for at komme til forsiden, og også for at få den knap frem som hedder Log Ind.
Jeg klikker på Log Ind, og siden fortæller at jeg er på min Administrations-side. Altså, logget ind?! Det tænker jeg at jeg er, så¨jeg klikker igen på Logo øverst til venstre.
Nu vil jeg se en auktion, så jeg klikker på Køb/Salg, vælger Auktioner og herefter Tilbehør. En tilfældig auktion vælges, og jeg igen logge ind for at byde. Igen, mit fornavn er allerede noteret, og mit password står med prikker. Jeg indtaster mit efternavn, og logger ind. Igen.

Er der en venlig sjæl som kan fortælle mig, hvor det lige er, det går galt?
Måske det er en Fejl 40, men jeg vil blive glad for at kunne ændre bare et eller andet her :-)

Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2013 kl. 21:12
Hej Jan

Nu er jeg absolut ikke ekspert, men DA DESPERATIONEN lyser ud af dit indlæg, vil jeg gøre et forsøg :

Prøv at fjerne den blanke i dit brugernavn (e.v.t. opret ny) og meld tilbage. (Du slipper for at skrive dit efternavn hele tiden)

Der er forumlogin OG auktionslogin, løs eet problem ad gangen

E.v.t. check, at din browser tillader cookies og lad være med at bruge tilbagepilen.

Som sagt, et beskedent forslag uden garantier

K&B
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2013 kl. 21:22
Jeg er ikke desperat, jeg er nærmere irriteret :-)

Jeg bruger aldrig tilbage-pilen, hverken her eller andre steder. Den bringer mig kun tilbage til forrige problem.
Derimod bruger jeg, herinde, Logo øverst til venstre, når jeg vil starte "forfra".

Jeg har checket at bruge cookies, og selvom det tit anbefales at slette disse, så har jeg alligevel i aften gjort forsøget igen, igen.

Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2013 kl. 21:29
Prøv med brugernavn uden blank

Hvis det ikke giver noget, så prøv at lav en engangssletning af cookies og genstart browseren
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2013 kl. 21:29
Jan, jeg oplever samme problem, på ipad, mac og pc. Fatter ikke at et site der har så mange brugere, ikke kommer ind i det 2100. århundrede LOL
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2013 kl. 21:31
Tak for assistance, Csrsten.

Jeg prøver i morgen. Nu gider jeg ikke sidde ved pc længere i aften.

Mvh.



Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2013 kl. 21:33
Jeg tror at grunden til at du skal logge ind hver gang du vil byde på en auktion er af sikkerhedshensyn. Men det kunne laves smartere, noget i stil med at man skulle bekræfte sit bud. 
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2013 kl. 21:47
Jeg kan byde på alle de auktioner, som jeg vil med administratorside-login, hvis jeg logger ind én gang med flueben i HUSK MIG

Jeg kan logge ind på forum med begge svar på JA og springe mellem auktioner og forum uden at blive logget ud

IE 10.0.10

Måske husker den kun brugernavn til første blanke

Benytter jer med fejlen samme login/password begge steder ?

M.v.h.
Carsten

Lars, du må snart på banen
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2013 kl. 12:47
Hej 
Jeg har sat min til autologin og det fungerer godt.
Carsten Lai
Til top
michael ditlev hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hansenvr6 Avatar

Tilmeldt:: 25 Dec 2011
Geografisk: 8410 rønde
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hansenvr6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2013 kl. 17:02
jeg har oplevet at det fungere fint med min pc på arbejde, men hjemme gør det ikke...
eneste forskel jeg kan komme på er at jeg på arbejde bruge google chrome og hjemme bruger internet explore.
og med google chrome virker det. ved ikke om det bare er hos mig det er sådan.
men har opgivet at handle på auktionen derhjemme
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2013 kl. 21:52
Hej 
Jeg bruger Google Chrome, og jeg har ingen problemer
Carsten Lai
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 16:59
Jeg må lige følge op på mit indlæg her :-)

Jeg har tilladt min pc at anvende cookies, og det har virket mht log-in og forum-indlæg.

Nu er den gal igen med et nyt issue.

Jeg logger ind på Log-in-knappen og kommer til min adm.-side.
Jeg vælger Aktiv Bruger-knappen for oven, og derefter Mailcenter. Finder den person som jeg skal skrive til. Skriver en mail og trykker på "send".
Efter et par sekunder får jeg en blank skærm, hvor der står "Hej Jan Johansen. Du skal lige logge ind før du kan bruge bla bla bla".

Hvad gør jeg NU galt?

Jeg spørger kun, fordi det har virket før.
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 17:06
Jeg beklager mit indlæg ovenfor.

Efter Log-in øverst på siden, skal man vælge Mailcenter i menuen til venstre på sin adm.-side, og IKKE knappen øverst blandt de andre valgmuligheder.

Jeg skal bare lære at det ikke skal være nemt længere, men en udfordring ;-) Præcis som at fiske, og fange fisk.

Så, jeg vil sige tak til jer som har brugt jeres tid på mine små problemer i denne sag/tråd, de har på hver sin måde hjulpet mig til at komme videre.

/Jan.
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 17:44
Hej Jan. Du får hermed den  dybeste sympati fra en IT-mongol, der er ofte har været desperat i lignende situationer. Når det kokser for mig bruger jeg et nyt skældsord om web-designernes præstationer jeg har lært for ikke så længe siden: kontra-intuitivt. Det smager godt og skal helst fyres af med en vis vrede! Angry - Godt du fik styr på det! VH Klaus
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2013 kl. 19:31
Kontra-intuitivt, det lyder fandme godt.....!!!
Dét ord skal bruges mere, fremover.

Og hvis jeg tilsætter hvidløg, oregano og ikke mindst bacon smager det garanteret meget bedre.

Tusind tak for den smagsmæssige opbakning, Klaus
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum